Mac OS X og VM
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-06-01 18:22

Hejsa,

Jeg ville bare lige høre, om det er normalt, at Mac OS X har rigtigt
mange pageouts, selvom man har megen RAM?

Min maskine er en Cube med 320 MB RAM og lige pt. har OS X været oppe i
6-7 timer, hvor Classic, IE5, OmniWeb, Limewire, QuickTime Player og en
del andre programmer har været i gang.

Hvis jeg kigger efter i "top", så har der været 42432 pageins og 8648
pageouts. Man kan også godt mærke, at maskinen en gang imellem lige har
brug for en tænkepause, måske når den skal swappe. Jeg synes bare ikke,
at de ovenstående programmer burde været nogen, som trækker de helt
store resourcer mht. RAM.

Er det helt normalt, eller er der noget, jeg lige skal have kigget på?

--
René

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 24-06-01 19:08

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Er det helt normalt, eller er der noget, jeg lige skal have kigget på?

Jeg tror det er helt normalt, men vil også skynde mig at kaste skylden
på Classic. Nu er OS X droppet her i øjeblikket (for ringe), men næste
gang du har haft den kørende med classic programmer osv. så kig på din
load avg. og bliv chokeret. Med mine 448 mb ram swappes og pages der
også som ind i et rimligt varmt sted dybt nede i jorden.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-06-01 23:12

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> load avg. og bliv chokeret. Med mine 448 mb ram swappes og pages der
> også som ind i et rimligt varmt sted dybt nede i jorden.

Det er nok bedst at undgå Classic, men "suppen" kan jeg bare ikke
undvære og den er jo aktiv det meste af tiden, såehh...

Jeg får snart 256 MB RAM ekstra, så med 576 MB RAM må det da hjælpe på
sagerne. Håber jeg...

--
René

Fra : Dan Henriksen

Dato : 25-06-01 10:01

så kig på din load avg.

Hvor finder man denne "load avg."

Dan Henriksen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-06-01 16:18

Dan Henriksen <dan@adsistance.dk> wrote:

> så kig på din load avg.
>
> Hvor finder man denne "load avg."

Hvis du i Terminal skriver "top", så vil på anden linie til venstre være
en række tal, der viser belastningen på maskinen i de sidste 1, 5 og 15
minutter.

--
René

Fra : Dan Henriksen

Dato : 25-06-01 16:33

in article 1evkinb.ig8kpl1r16eeyN%rfn@altavista.net, René Frej Nielsen at
rfn@altavista.net wrote on 25/06/01 17:18:

> Hvis du i Terminal skriver "top", så vil på anden linie til venstre være
> en række tal, der viser belastningen på maskinen i de sidste 1, 5 og 15
> [...]

Mange tak.... Dan