Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at fjerne høj iso
Fra : Steen

Dato : 24-10-06 18:44

Hej,

jeg har et sted læst om et program som kunne fjerne eller gøre prikkerne ved
fotos taget med høj iso mindre synlige.

Er der nogen der kan hjælpe med hvad programmet hedder?

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-06 18:53

Steen wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe med hvad programmet hedder?

Der findes en helt række, der kan netop det. To af de mest populære er Noise
Ninja og NeatImage. Google kan bringe dig videre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per

Dato : 25-10-06 06:51

> Der findes en helt række, der kan netop det. To af de mest populære er
> Noise Ninja og NeatImage. Google kan bringe dig videre.
>
> --

De programmer jeg har prøvet ofrer blot støj for detaljer.

Fra : Per

Dato : 25-10-06 06:52

> De programmer jeg har prøvet ofrer blot støj for detaljer.

ehm... altså mente jeg at sammen med støjen ryger også detaljer :)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-10-06 07:24

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> ehm... altså mente jeg at sammen med støjen ryger også detaljer :)

Ja, det plejer jo at være måden man fjerner støj på. Logisk set, så er
støjen en del af billedet og er derfor lig med detalje, og hvis du forsøger
at fjerne dette, så vil der også ryge nogle af selve billedets detaljer.
Havde vi da bare et program der kunne fjerne støjen fra et billede uden at
det gik ud over detaljerne, det tror jeg der er mange der ønsker sig.

MVH
Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-10-06 09:04

Steen wrote:
> jeg har et sted læst om et program som kunne fjerne eller gøre prikkerne ved
> fotos taget med høj iso mindre synlige.
> Er der nogen der kan hjælpe med hvad programmet hedder?

Photoshop.. med den rette teknik kan man gøre korn langt mindre
iriterrende.

// Hans
--
"There's only one place where we can get fresh salmon," he said,
"and it's closed on Sunday." "Of course," I snapped.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-10-06 11:15

"Hans Joergensen"

> Photoshop.. med den rette teknik kan man gøre korn langt mindre
> iriterrende.
>
> // Hans

Ja, den vil jeg også tilslutte mig CS2's støjreduktion kan bruges,
har prøvet NeatImage, men er sku for viderekomne. -max-

Fra : Grethe

Dato : 25-10-06 13:57

PhotoImpact har også er sådann funksjon. Men som det blir sagt, noen
detaljer kan forsvinne.
Grethe

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-10-06 14:09

"Steen" <steengod@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ved
> fotos taget med høj iso mindre synlige.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med hvad programmet hedder?

Hvilket kamera anvender du og skyder i RAW eller JPG?
Mvh,
Hans

Fra : Steen

Dato : 25-10-06 17:59

Hans Kruse wrote:

> "Steen" <steengod@hotmail.com> wrote in message

> Hvilket kamera anvender du og skyder i RAW eller JPG?
> Mvh,
> Hans

Hej,

jeg har et Konica Minolta A2.

Jeg skyder i jpg, jeg kan ikke se nogen forskel på billedet om kameraet
tager billederne i jpg eller raw. Så jeg synes det er spil af tid at
tage dem i raw, for at få samme billede når jeg bruger programmet til
at lave jpg bagefter.

Men det er måske netop der man kan se forskellen?

Hilsen

Steen

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-10-06 21:46

> [...]
> at lave jpg bagefter.
>
> Men det er måske netop der man kan se forskellen?

Jeg ved ikke om Konica'en giver bedre kvalitet i RAW, men med mine Canon
dslr er der altså væsentlig forskel efter min mening. Grunden til mit
spørgsmål er at et antal raw konverteringsprogrammer indeholder
støjfjernelse.
Mvh,
Hans

Fra : Steen

Dato : 25-10-06 22:20

Hans Kruse wrote:

> [...]
> Canon dslr er der altså væsentlig forskel efter min mening. Grunden
> til mit spørgsmål er at et antal raw konverteringsprogrammer

ok,

jamen så vil jeg da prøve at se om det hjælper næste gang.

Hilsen

Steen