Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
service manual til Sigma 75-300 APO
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 22-10-06 19:21

Mit sigma 75-300 APO har tilladt sig at placere et støvfnug lige mit på det
glas der sidder yderst. Desværre på den indvendige side.

Hvor finder jeg en service vejledning eller mekanisk tegning så jeg både kan
skille og samle objektivet.

/Henrik

Fra : FM

Dato : 23-10-06 13:33

Med mindre det støvfnug er urimeligt stort, så tvivler jeg på at du
overhovedet kan se det på nogle af dine billeder. Der ender stort set
altid støv på indersiden af et objektiv. (Det er bare et spørgsmål
om tid).
Jeg ville ikke begynde at skille det ad med mindre at det påvirkede
billederne...

mvh Flemming

http://www.hurtigportal.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 23-10-06 19:01

Ved 75 mm er mit støvfnug ikke synligt, men ved 300 og med 1,4x er det en
plamage som ses.
Jeg tror det er et stykke filt formodentlig fra en pakning.

/Henrik