Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print-instillinger ?
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 20:16

Jeg har før spurgt i dk.edb.grafik - men her var der ingen der svarede....
Så nu prøver jeg her:

Jeg vil gerne lige have skåret _helt_ ud i pap, hvad der er de bedste
instillinger når jeg printer fotos.

Jeg bruger Canon ip5200 og photoshop.

Jeg tager et billede i raw, laver det om til tiff og arbejder i AdobeRGB
farverum.

1. Skal jeg ´convert to profile´ eller ´assign profile´ til et eller andet
inden jeg printer ?

Jeg trykker på på ´print with preview´:

I Print:
2. Skal der være prik i Document eller Proff ?

I options:
3. Hvad skal der stå i color handling ?
4. hvad skal der stå i printer profile
5. hvad skal der stå i rendering intent
6. proff setup preset ?

skal der være flueben i nogle af de huller der ellers er ?

Jeg trykker så på Print og på egenskaber for printeren:
Jeg vælger glossy photo paper og ´Høj´

7. Skal jeg lade farve/intensitet stå på automatisk ?

Jeg har flere gange set, at jeg skal lade photoshop styre farverne, men
samtidig skal jeg så slå farvestyring fra i printeren.
8. Hvor er det _helt_ præcist at jeg gør det ?

Er der noget jeg har glemt at tage højde for ?

Med venlig hilsen

Palle Johansen

Fra : E.M.

Dato : 14-10-06 20:56

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8. Hvor er det _helt_ præcist at jeg gør det ?
>

> Er der noget jeg har glemt at tage højde for ?

Det var godtnok en bøvlet måde at gøre det på, langt det nemmeste er at
bruge Easy Photoprint som fulgte med printeren, fungerer også som plugin til
Canon DPP hvis du har den.

Mvh. E.M.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 22:10

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har før spurgt i dk.edb.grafik - men her var der ingen der svarede....
> Så nu prøver jeg her:

Hej
Du har faktisk fået svar fra Madsen og ændre....

Jeg vil anbefalede dig at bruge alle de automatiske indstillinger som der
findes og helst alt hvad Photoshop vil foreslå dig. Jeg går ud fra at du har
ændret indstillinger i PS til de passende til Europa.
Læse vejledning i PS hjælp (F1)
Læse brusforviring fra selve printer.
Spørger til hvis du ikke kan forstår ændres indlæg

Mange hilsner
Tomasz