Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rod i mapper i Picasa 2
Fra : Mr. Mox

Dato : 14-10-06 10:31

Har lige installeret Piscasa, og efter god hjælp her fået slettet fra
Picasa en masse billeder fra diverse hjælp-programmer og lignende. TAK

Nu ser jeg imidlertid at alt er sorteret efter hvornår jeg sidst har
arbejdet med filerne.

Jeg har fra ACDSee alt delt op således:

Mine Fotos:

Deri en mappe for hvert år med familiebilleder

Også en mappe med Rejser:

Deri: en mappe med hver rejse i kronologisk orden

Yderligere en mappe med billeder samlet specielt til mit Slægtsprogram.

Nu er alt splittet op, sikke no'et ROD!!!!!

Nu er jeg altså et pensioneret rodehoved der ikke kan holde nallerne væk
fra moderne teknik som jeg ikke behersker alt for godt. Jeg ved da godt
at jeg blot kan beholde alt i ACDSee som virker fint.

Men al'så!, man må jo ha' lov til at prøve på at følle med tiden og
prøve noget nyt! Picasa synes mig at være smukt design, så jeg vil da
gerne have det til at virke, så hør venligst min bøn og oplad Jer røst
med gode forsleg:

Tak Mr. Mox

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-10-06 10:47

Mr. Mox skrev:
> [...]
> Picasa en masse billeder fra diverse hjælp-programmer og lignende. TAK
>
> Nu ser jeg imidlertid at alt er sorteret efter hvornår jeg sidst har

Under "vis" kan du vælge sorteringsform for mapper, vælg evt. efter navn
og se om ikke det passer dig.
Det er et generelt problem så længe der ikke følges en standard for
sortering, at når man begynder med et nyt program, skal man ofte lave
sin sortering om

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : emj

Dato : 14-10-06 11:23

Ole Larsen skrev:

>Under "vis" kan du vælge sorteringsform for mapper, vælg evt. efter navn
>og se om ikke det passer dig.

Ikke med alle de undermapper, som han har i sit system.

Hilsen emj

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-10-06 11:33

emj skrev:

> Ikke med alle de undermapper, som han har i sit system.
>
> Hilsen emj
Jamen jamen jamen, det kan da ikke passe at man skal sidde og rode efter
hver lille mappe /fil med fra 7 til 70 fotos i.

Kan jeg ikke få lov til at have et træ som jeg plejer???

En Hovedmappe "Fotos" med mapper til Familie, Rejser, og Slægtsprogram
med filerne kronologisk deri??????????

Det er et knaldgodt program til at tømme mit camera med, og det laver
den redigering jeg har brug for, så er det da surt show at jeg ikke kan
styre filerne selv!!

Der må være noget jeg har misset.

Med venlig hilsen og tak

Mr. Mox

Fra : MW

Dato : 14-10-06 18:06

"Mr. Mox" <SLETjens.nyt@DETTEtaulovnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> redigering jeg har brug for, så er det da surt show at jeg ikke kan styre

Nu ved jeg ikke hvilket kamera du har men både ZB og DPP (Canon) har
mapperne fra Stifinder hængende ude i venstre side af skærmen så
organiseringen fra Stifinder automatisk optræder i begge Canon programmer

mvh/mw

Fra : emj

Dato : 15-10-06 21:59

Mr. Mox skrev:

>Jamen jamen jamen, det kan da ikke passe at man skal sidde og rode efter
>hver lille mappe /fil med fra 7 til 70 fotos i.

Nej, du skal blot fortælle Pisaca at den skal skanne hovedmappen (skan
altid), så snupper den selv alle undermapperne - præcis i den
rækkefølge, som de ligger i stifinder.

Hedder hovedmappen BILLEDER/
Undermapperne
/Sofie
/Marie
/Svend
osv, så skal den nok selv finde mapperne, men er dit stisystem for
dybt, så kniber det

Billeder/Børn/Sofie/Marie/Sved/osv
Så kan den ikke hitte rede i rodet.

Hilsen emn

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-10-06 11:35

Ole Larsen skrev:

> [...]
> Det er et generelt problem så længe der ikke følges en standard for
> sortering, at når man begynder med et nyt program, skal man ofte lave

Tak, har nu prøvet de to andre muligheder, de er ikke bedre!

Desværre kan jeg ikke rigtigt finde ud af en nem måde at lave en
sortering som den jeg er vant til.

Gider du prøve at svare mig igen Ole.

Mvh Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-10-06 11:54

Ole Larsen skrev:

> [...]
> Det er et generelt problem så længe der ikke følges en standard for
> sortering, at når man begynder med et nyt program, skal man ofte lave
Er der ingen mulighed for blot at kopiere "Mit Træ" af mine billeder fra
Stifinder og lige ind i Picasa?

Undskyld de dumme spørgsmål.

mvh Mr. Mox

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-10-06 16:31

Mr. Mox skrev:

> Er der ingen mulighed for blot at kopiere "Mit Træ" af mine billeder fra
> Stifinder og lige ind i Picasa?
>
> Undskyld de dumme spørgsmål.
>
> mvh Mr. Mox

Måske kunne faststone image viewer gøre hvad du ønsker. Der organiserer
du ikke, men ser i et stifinder(lignende)vindue dine sædvanlige mapper

Fra : Jacob Ask

Dato : 15-10-06 17:07

Mr. Mox wrote:
> [...]
> Picasa en masse billeder fra diverse hjælp-programmer og lignende. TAK
>
> Nu ser jeg imidlertid at alt er sorteret efter hvornår jeg sidst har

Nøjagtigt derfor jeg hurtigt droppede picasa igen - jeg vil selv
bestemme hvordan mine filer skal være sorteret....

Prøv Fasttone Image Viewer. Det benytter træstrukturen ligesom ACDSee
og er meget hurtigt til gennemsyn af raw (og så er det også gratis).

Mvh
Jacob ask