Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Picara2 og Canon 400d
Fra : Ole Bøgelund

Dato : 14-10-06 07:50

Da jeg davnloadet pogrammet og skulle se billederne kom alle de
billeder der er fotograferet i Raw med mit Canon 400d lilla ??

MVH
Ole Bøgelund

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 09:37

"Ole Bøgelund" <ole@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Da jeg davnloadet pogrammet og skulle se billederne kom alle de
billeder der er fotograferet i Raw med mit Canon 400d lilla ??

MVH
Ole Bøgelund

Det lyder mystisk - jeg har haft lignende problem med Capture One (raw
converter). Her blev alle mine 400d raw-billeder grønne ??!?!?

Hilsen Palle

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-10-06 10:52

Ole Bøgelund skrev:
> Da jeg davnloadet pogrammet og skulle se billederne kom alle de
> billeder der er fotograferet i Raw med mit Canon 400d lilla ??
>
> MVH
> Ole Bøgelund

Understøttes 400 D?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-10-06 13:51

Ole Bøgelund wrote:
> Da jeg davnloadet pogrammet og skulle se billederne kom alle de
> billeder der er fotograferet i Raw med mit Canon 400d lilla ??

Jeg har samme problem, bare med Nikon Capture NX og almindelige jpg
billeder.

www.andersh.dk/nikonlort.jpg

Giver jo ingen mening at billedet ser sådan ud? Måske er det kun til Windos
XP?

Har haft afinstalleret programmet og så installeret det igen, men det
hjælper ikke.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-10-06 09:32

Anders Houmark skrev i 4530dcc8$0$49197$14726298@news.sunsite.dk dette:

> [...]
> billeder.
>
> www.andersh.dk/nikonlort.jpg
>
> Giver jo ingen mening at billedet ser sådan ud? Måske er det kun til

Hvad i alverden får dig til at anvende det program til jpg?
Ummiddelbar ser det ud som om der er tale om en fejl 40 - histogrammet på
dit screendump viser jo at hele farveplaletten tilsyneladende er med.

vh

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-10-06 12:35

Jan Bøgh wrote:
> Anders Houmark skrev i 4530dcc8$0$49197$14726298@news.sunsite.dk
> dette:

> Hvad i alverden får dig til at anvende det program til jpg?

Fordi jeg skulle afprøve programmet (kører trial) fordi mine kollegaer
syntes, at det er mægtig smart. Jeg nåede desværre ikke med over til Nikon
da de præsenterede det, så kollegaerne tog en "prøvebog" med, så jeg, på
skrift, hurtigt lige kunne få præsenteret programmet.

At jeg bruger en jpg fil var ren dovenskab, jeg åbnede til at starte med et
studiebillede taget med D200 (og lavet om til jpg. fordi jeg ikke gad maile
en nef fil hjem) og den lavede fejl. Så åbnede jeg bare et ligegyldigt
billede til at bruge som illustration af mit problem, da studiebilledet ikke
er noget som skulle deles med andre.

> Ummiddelbar ser det ud som om der er tale om en fejl 40 -
> histogrammet på dit screendump viser jo at hele farveplaletten
> tilsyneladende er med.

Jeg nægter at tro på, at det er en fejl 40. Jeg har ganske simpelt bare
hentet programmet fra Nikons hjemmeside, installeret det og gjort som den
har bedt om. Bruger deres Nikon sRGB 4.0.0.3001 som programmet selv
foreslår, og det laver fejl. Så har jeg afinstalleret, og installeret igen,
hvor jeg har fortalt den, at den skal bruge Adobe sRGB (1998), og det er
præcis det samme.

Åbner jeg en nef fil (D200), så ser det rigtigt ud, indtil der kommer
"rendering", så skifter farven til lyserød. Det må være en eller anden fejl
i programmet, eller måske bare på min computer. Men noget er der i hvert
fald galt.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk