Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Leje af diasscanner.
Fra : Kbh.s amt

Dato : 13-10-06 16:13

Er i besiddelse af ca. 1000 dias i ramme, som er sammenlimet (Agfa fra slut
60erne).
Det for dyrt både at købe og få scannet det hele proff.
Har hørt priser på ca. kr. 8.000,00 for jobbet.
Så spørgsmålet er:
Kan en proff.eller semiprff scanner lejes og evt. hvor??

V.h.
T.T.

Fra : John Larsson

Dato : 13-10-06 16:45

"Kbh.s amt" <kyndby2003@yahoo.dk> writes:
> [...]
>Har hørt priser på ca. kr. 8.000,00 for jobbet.
>Så spørgsmålet er:
>Kan en proff.eller semiprff scanner lejes og evt. hvor??

Hvis du ikke har solid erfaring med skanning af film og tilhørende
efterbehandling, så overvej hellere at affotografere med dit
digitalkamera. Det er langt nemmere, bedre og hurtigere!

John

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-10-06 17:13

John Larsson wrote:

> Hvis du ikke har solid erfaring med skanning af film og tilhørende
> efterbehandling, så overvej hellere at affotografere med dit
> digitalkamera. Det er langt nemmere, bedre og hurtigere!

Nej, det bliver IKKE bedre end at bruge en scanner.

-men det er hurtigere.

Bo //

Fra : Kim H.

Dato : 13-10-06 21:04

"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke har solid erfaring med skanning af film og tilhørende
> efterbehandling, så overvej hellere at affotografere med dit
> digitalkamera. Det er langt nemmere, bedre og hurtigere!

At affotografere er bedre end at scanne med en diasscanner er jo det rene
vrøvl.

Kim

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-10-06 15:24

"Kim H."

> "John Larsson"

> At affotografere er bedre end at scanne med en diasscanner er jo det rene
> vrøvl.
>

> Kim

Uhm - helt vrøvl er det nu ikke. Jeg har pakket min dias scanner
ned forlængst (en go' Nikon coolscan) for mig er det helt klart
hurtigere, nemmere og bedre at bruge kammeraet - 8MP og
justerings muligheder i RAW filen.. Men måske nogen har lyst
til at lave en test, den er der mange der vil klikke ind på med
interesse - tror jeg - -max-

Fra : Claus Sikora

Dato : 15-10-06 12:47

John Larsson skrev:

> [...]
> efterbehandling, så overvej hellere at affotografere med dit
> digitalkamera. Det er langt nemmere, bedre og hurtigere!

Der er en i markedsgruppen der har en til salg der tilsyneladende har
haft samme problem så den er gået lidt på omgang ;)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-10-06 17:05

On Fri, 13 Oct 2006 17:13:11 +0200, "Kbh.s amt" <kyndby2003@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Har hørt priser på ca. kr. 8.000,00 for jobbet.
>Så spørgsmålet er:
>Kan en proff.eller semiprff scanner lejes og evt. hvor??

scanning af dias-40 stk 100 kr lagt på CD
Ludvigsen Foto
Gothersgade 115 st. København
ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk
Tlf 33 13 36 19

Fra : Per Tolbøll

Dato : 13-10-06 18:21

> Det for dyrt både at købe og få scannet det hele proff.
> Har hørt priser på ca. kr. 8.000,00 for jobbet.
> Så spørgsmålet er:
> Kan en proff.eller semiprff scanner lejes og evt. hvor??

Du kan sagtens finde en hæderlig scanner der kan konkurrere med den pris.
Kig eventuelt i Den Blå Avis - eller køb en fabriksny og sælg den
efterfølgende.

/Per

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-10-06 08:47

Per Tolbøll wrote:

> Du kan sagtens finde en hæderlig scanner der kan konkurrere med den pris.
> Kig eventuelt i Den Blå Avis - eller køb en fabriksny og sælg den
> efterfølgende.

Denne tråd er off-topic, den hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 15-10-06 20:18

> Denne tråd er off-topic, den hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

ja ja vi ved godt at dine evner som fotograf er begrænse og du er nød til at
gør dig bemærket på en anden måden end at fremvise dine ligegyldig
knipserier her i gruppe !!!! men mod ikke du kunne holdere en pause så
andre talentløse knipsere kan får en chancer til også at blive bemærker her
i gruppe ,??? hvis man må komme med et forslag så spred dig lidt over flere
grupper så komme du ikke til at virke så ivrig

bare mit forslag

KsK