Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket software...
Fra : /Peter

Dato : 07-10-06 13:16

I går så jeg en fotograf i Ålborg tage billeder af unger og derefter
printe det ud på A4,
med et stort, et par mindre, mellemstore og små billeder, en serie tror
jeg de kaldte det,
jeg var lidt nysgerrig, men ville ikke spørge direkte hvad
programmet/softwaren hun brugte hed,
måske hørte det til printeren, en Epson mener jeg.

Det lignede ikke noget jeg har set før som alm. fotoprintprogrammer.

Måske nogle her kan komme med forslag til hvad det kunne være.

/Peter

Fra : peter1301@gmail.com

Dato : 08-10-06 19:30

Det kunne måske CANON pixma 5200... til den er der pogrammer,
der kan næsten alt til foto print. Esk. udskrivning af A4 opdelt som
du breskrev.

Fra : peter1301@gmail.com

Dato : 08-10-06 19:32

Der skulle selvfølgelig stå inkl. udskrivning af A4 opdelt som du
breskrev.

Fra : peter1301@gmail.com

Dato : 08-10-06 19:33

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-10-06 19:44

On Oct 7, 2:16 pm, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:
> I går så jeg en fotograf i Ålborg tage billeder af unger og derefter
> printe det ud på A4,
> med et stort, et par mindre, mellemstore og små billeder, en serie tror
> jeg de kaldte det,

Der er tilsyneladende ikke nogen, som lige kender noget software der
kan.

For et nørd er opgaven simpel nok, det største arbejde er nok at
integrere det med den øvrige arbejdsgang. Jeg kan i hvert fald komme
langt med sådan et program på en time. Jeg ville nok lave noget som
satte det sammen i et postscript, som på en unix-maskine kan sendes
direkte til print-systemet, piece of cake. På en Windows-maskine kan
det evt. konverteres til PDF og så printes, ved dog ikke lige hvordan
jeg skulle lave det på få minutter.

Så hvis du er mere end bare nysgerrig, så find en nørd.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas M.

Dato : 08-10-06 20:10

/Peter wrote:
> [...]
>
> Det lignede ikke noget jeg har set før som alm. fotoprintprogrammer.
>
> Måske nogle her kan komme med forslag til hvad det kunne være.

Paint Shop Pro (sidder med version 10) kan ihvertfald. Har ikke lige en
photoshop ved mig, men mon ikke den også kan?

--
Andreas M.

Fra : jg

Dato : 08-10-06 20:35

> Paint Shop Pro (sidder med version 10) kan ihvertfald. Har ikke lige en
> photoshop ved mig, men mon ikke den også kan?

Adobe Photoshop Elements 4.0 kan også, i alle mulige størrelser, antal osv.

Jesper.

Fra : /Peter

Dato : 09-10-06 16:02

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

Stort TAK til alle der har brugt tid på mit spørgsmål

/Peter