Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Llidt OT, Fototaske og bærbar med i fly hv~
Fra : Lars

Dato : 07-10-06 10:30

Vil egentlig helst have min fototaske og bærbare pc med som håndbagage i
fly, men hvordan? Nogle som ved, om man evt. kan købe sig til 2 stk.
håndbagage (flyver ej på business class) ved SAS? Eller anden ide?
Mvh.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 07-10-06 10:56

On 2006-10-07, Lars <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> wrote:
> Vil egentlig helst have min fototaske og bærbare pc med som håndbagage i
> fly, men hvordan? Nogle som ved, om man evt. kan købe sig til 2 stk.
> håndbagage (flyver ej på business class) ved SAS? Eller anden ide?

En anden idé ville være at have begge dele i samme taske. Jeg bruger en
LowePro Stealth Reporter 650 AW til mit udstyr når jeg rejser med det.

I tasken kan jeg få plads til følgende udstyr;

- 1 laptop + lader
- 2x 1D
- 16-35/2.8
- 24-70/2.8
- 70-200/2.8
- 300/2.8
- 2x blitz

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Kim S

Dato : 07-10-06 11:20

"Lars" <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fly, men hvordan? Nogle som ved, om man evt. kan købe sig til 2 stk.
> håndbagage (flyver ej på business class) ved SAS? Eller anden ide?
Bare tag det med....
Tror ikke de himler over en bærbar og en fototaske, hvis fototasken
ikke er kæmpestor....

Mvh, Kim

Fra : Kim Andersen

Dato : 07-10-06 12:00

Jeg har faktisk lige selv haft kontakt med SAS, da jeg selv skal til
Australien.

Jeg skal også have foto-udstyr med.

Det er tilladt at have 2 tasker med, een til foto og en anden til lidt
håndbagage. MEN der er et krav de ikke vil slække på, og det er at begge
tasker ikke må veje over 8 kg tilsammen.

MVH

Kim Andersen

Fra : Lars

Dato : 07-10-06 13:23

Kim Andersen wrote
> [...]
> håndbagage. MEN der er et krav de ikke vil slække på, og det er at begge
> tasker ikke må veje over 8 kg tilsammen.

Ok, tak for tilbagemeldingerne, lader til det nok skal gå.
Mvh.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 18:39

"Kim Andersen" <KimAndersenNineNineNine@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> håndbagage. MEN der er et krav de ikke vil slække på, og det er at begge
> tasker ikke må veje over 8 kg tilsammen.

Ingen terrorproblemer?

/FL

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 07-10-06 18:48

> Det er tilladt at have 2 tasker med, een til foto og en anden til lidt
> håndbagage. MEN der er et krav de ikke vil slække på, og det er at begge
> tasker ikke må veje over 8 kg tilsammen.

Hej
kan man købe ekstra kg, jeg skal ud og rejse til sommer og min fototaske
vejer 14.2 kg?

mvh Gerner

Fra : Jakob

Dato : 07-10-06 20:37

In article <4527e857$0$3453$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
gerner@maljandt.dk says...

> kan man købe ekstra kg, jeg skal ud og rejse til sommer og min fototaske
> vejer 14.2 kg?

Det er der vist ingen problemer i. Det er bare skide dyrt. Da jeg fløj
med Iceland Express var det vist 85 kr kiloet hver vej :0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim Andersen

Dato : 07-10-06 20:41

Ikke som håndbagage.

De 8 kg er af sikkerhedsårsager, da de små lukaf'er oven over sæderne ikke
er beregnet til større vægt.

Men tag en snak med SAS. De regler der gælder for SAS skulle ifølge SAS også
gælde for QUANTAS.

MVH

Kim Andersen

Fra : HKJ

Dato : 08-10-06 08:30

Gerner Majlandt wrote:
> kan man købe ekstra kg, jeg skal ud og rejse til sommer og min fototaske
> vejer 14.2 kg?

Sæt dit største objektiv på kameraet og tag det om halsen ;)

Jeg har faktisk hørt folk der siger at det er accepteret, jeg har dog
aldrig selv prøvet.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-10-06 16:57

"Gerner Majlandt"

> "Kim Andersen"
> >
> Hej
> kan man købe ekstra kg, jeg skal ud og rejse til sommer og min fototaske
> vejer 14.2 kg?
>
> mvh Gerner

Jeg har rejst en del år nu med 12-15kg lovepro ryksæk som carry on,
een gang i Kastrup blev den vejet og fundet for tung, så jeg tog en del
ud og stak det i lommerne på min fotovest. Ellers er det kun tjek ind
bagagen der er blevet vejet, og den holder jeg altid en del under det
tilladte, just in case. Laptop og ryksæl ikke noget problem. Mødte
Hans Kruse forleden her i Jo'burg, han havde heller ingen problemer
med sin fyldte carry on ryksæk.. Så smil og slap af, det går nok Gerner.
Ellers en Tax-free bære pose med indpakkede batterier, objektiver og
andet, med stor vægtfylde. Tag ryksækken over skulderen og gå med
let fjedrende skridt, som om den er let som en fjer )-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-10-06 15:54

> [...]
> fly, men hvordan? Nogle som ved, om man evt. kan købe sig til 2 stk.
> håndbagage (flyver ej på business class) ved SAS? Eller anden ide?

Jeg har lige været tre måneder på Grønland, og da jeg tog derop (og hjem)
havde jeg mit kamera over skulderen med en 500/4,5 på (vægt min. 4 kilo). På
den måde kan den tælle som en del af din påklædning, hvilket et kamera ALTID
bør være
Desuden havde jeg kameraudstyr og computer med der tilsammen vejede 16 kilo
(udover de 4 kilo kamera med objektiv vejede). Det brokkede de sig lidt
over, men spil lidt dum, snak om sømandsbilletter og at du IKKE vil have dit
kameraudstyr og computer i lastrummet, men at de gerne må tage fluestangen.
Du kan være heldig. Hos Air Greenland må man kun have 1 stykke håndbagage,
og jeg endte med 5, fordi de ville ikke have 16 kilo i en taske, men ville
hellere have det delt ud, så det blev til 5 stykker håndbagage i stedet. Jeg
fik det dog med gratis. Måske fordi flyveren var halvtom.
Men ellers, accepter at det kan koste dig lidt i overvægt, og ellers, vurder
hvad du har brug for, i sidste ende bruger du sikkert ikke alle objektiver
alligevel. Der er ingen grund til at slæbe på noget, som du på forhånd
(reelt) ved, ikke bliver brugt. En anden ting du kan gøre er, at smide
batterier, harddiske, kort og så videre i dine lommer, allerede der sparer
du lidt vægt, da det pludselig bliver en del af din påklædning. Tag bukser
på med STORE lommer.
Og eventuelt pak din computer og dit kameraudstyr i en trolley der holder de
godkendte mål, på den måde har du kun 1 stykke håndbagage, kan sagtens
gøres, eventuelt smid kameraet med den største tele omkring halsen. Tænk
kreativt

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-10-06 14:30

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdett'mail.tele.dk> wrote in message

> Tænk kreativt

Ja, og nu kommer der en rigtig fyfy: Lad være med at vise din reelle
håndbagage ved indtjekning (er lettest, hvis du flyver med andre, hvis
håndbagage du lige kan "låne" eller som lige kan holde din håndbagage, mens
du tjekker resten ind). Jeg har fået uanede mængder af udstyr med som
håndbagage på dén måde. Eneste fare er, at du risikerer, de ser det ved
indgangen til flyveren, og forlanger håndbagagen efterladt til lastrummet.
Overholder håndbagagen de tilladte mål, opdager de aldrig, hvis den vejer 20
kg. Du bør dog nok stille den under sædet i flyveren, hvis den er meget
tung.

Et andet trick: Udover håndbagage tillades det, at du medbringer varer købt
i transithallen. Der er mig bekendt ingen formel tilladelse til at medbringe
dén slags udover håndbagage, men jeg har endnu til gode at opleve, at poser
med toldfrit er blevet afvist ved flyveren. Sådanne poser kan indeholde
rigtigt mange, rare ting Hvis du således får mere end én taske forbi
indtjekning (sikkerhedskontrollen er bedøvende ligeglad), kan du
efterfølgende fordele udstyret i "toldfrie" plastikposer.

Husk, at ovenstående to tricks ikke er ganske reglementeret. Det værste, du
risikerer, er dog alene at måtte betale overvægt eller finde dig i, noget af
det medbragte bliver afvist ved flyveren og henvist til lastrummet i stedet
for. Kommer du i sidste øjeblik til flyveren, kan du risikere, der ikke er
tid til at få det for meget medbragte transporteret til lastrummet, hvorfor
det først kommer med næste fly til destinationen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-10-06 14:33

PS: En af mine venners søster er en international, kendt fotomodel. Hun
formår at snige en *hund* (godt nok en bette, bedøvet én) med som håndbagage
hver gang hun er ude og flyve - selv på de lange, transatlantiske ture. Stik
den!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim S

Dato : 10-10-06 18:22

> [...]
> formår at snige en *hund* (godt nok en bette, bedøvet én) med som
> håndbagage hver gang hun er ude og flyve - selv på de lange,

Hvordan klarer den gennemlysning og security kontrol ??

Mvh, Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-10-06 09:34

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

> Hvordan klarer den gennemlysning og security kontrol ??

Hun har den vist i snor, når hun går igennem sikkerhedskontrollen. Der er de
ligeglade, sålænge man ikke slæber farlige våben med - og hendes hund er
vistnok langt fra farlig

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.