Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 20D. Problemer
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 23:21

Jeg har sporadisk fått feilmeldingen "Error 99" efter å ha tatt et bilde med
mitt Canon EOS 20D - som forøvrig har gitt meg mange gleder. Det har jeg
løst ved å slå kameraet av og på, så har det virket igjen. Idag får jeg
konsekvent fejlmeldingen og får ikke tatt bilder med kameraet. Noen som har
erfaringer med problemet? Jeg har ikke oppdatert firmwaren, bruker fremdeles
1.0.5. Kan en oppdatering løse problemet?

Med vennlig hilsen Arnt J.
www.jensvoll.dk/galleri

Fra : .J.S...

Dato : 24-09-06 00:33

"AJ" <info[a]jensvoll.dk> wrote in message
> [...]
> erfaringer med problemet? Jeg har ikke oppdatert firmwaren, bruker
> fremdeles
> 1.0.5. Kan en oppdatering løse problemet?

Prøv at rense guld kontakterne på kamerahuset og objektivet.
Jeg har også fået problemet hvor batteriet var ved at være fladt, så prøv at
lade batteriet helt op.

mvh/JS

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 24-09-06 16:31

"AJ" <info[a]jensvoll.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med problemet? Jeg har ikke oppdatert firmwaren, bruker
> fremdeles
> 1.0.5. Kan en oppdatering løse problemet?

Hej Arnt.
Jeg havde samme problem af og til, men efter opdatering af firmware'n har
der næsten været fred og ingen fare.
Dog skete det endnu engang for en måneds tid siden, men det er den eneste
gang siden opdateringen for 1 år siden.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : 2rb1

Dato : 25-09-06 13:52

> [...]
> erfaringer med problemet? Jeg har ikke oppdatert firmwaren, bruker
> fremdeles
> 1.0.5. Kan en oppdatering løse problemet?

Lukker er sandsynligvis kaput :0(

Fra : Brian Lund

Dato : 26-09-06 14:23

> Lukker er sandsynligvis kaput :0(

Hvordan hulen er du kommet på den idé?
Err99 er fejl i kommunikation med objektivet...

Brian

Fra : Newsman

Dato : 26-09-06 19:55

> [...]
> erfaringer med problemet? Jeg har ikke oppdatert firmwaren, bruker
> fremdeles
> 1.0.5. Kan en oppdatering løse problemet?

Jeg har haft samme problem. Fik det repareret på garanti med fejlmeddelse at
lukkeren var gået !

Få det lavet...har ikke haft problemer siden :)

vh thomas N

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 00:26

> [...]
> erfaringer med problemet? Jeg har ikke oppdatert firmwaren, bruker
> fremdeles
> 1.0.5. Kan en oppdatering løse problemet?

Tak til dere alle. Har levert kameraet inn til reparasjon, og antagelsen fra
Canon var at lukkeren er gået, som thomas N antyder. Dog presiserte de at
error 99 er Canons fejmelding for "ukjent feil", det kan være hva som helst.

Med vennlig hilsen Arnt J.
www.jensvoll.dk/galleri