Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 70-300mm GULD ring VS. RØD ring??~
Fra : peberfrugt@besked.co~

Dato : 16-09-06 17:14

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forskellen er på Sigma 70-300mm
APO Macro med henholdsvist guld ring og rød ring omkring objektivet.

Som jeg forstår det er den med guld ring en ældre version af
objektivet og den med rød nyere, men hvad er forskellen helt konkret?

Jeg skriver fordi jeg påtænker at købe et brugt objektiv af slagsen;
sælger har objektivet med GULD ring til salg, og ved ikke om jeg skal
købe det eller finde et af de nyere objektiver af slagsen?

Mvh Anders

Fra :    ab©

Dato : 16-09-06 22:14

<peberfrugt@besked.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> brugt objektiv af slagsen; sælger har objektivet
> med GULD ring til salg, og ved ikke om jeg skal
> købe det eller finde et af de nyere objektiver af

Jeg har haft begge objektiver, idet jeg ved en fejl først fik den gamle
version leveret i stedet for den nye (med den røde ring, objektivet var
yderligere mærket med "DG") - forskellen var til at få øje på både m.h.t.
autofocus, men mest synligt opløsningen mod hjørnerne ved fuld blændeåbning.
Efterfølgende skiftede jeg til Nikons 70-300, hvor opløsningen var marginalt
bedre, men til gengæld focuserede denne meget trægt.

ab©