Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Xd kontra SD
Fra : Stamjaklen

Dato : 12-09-06 18:42

I mit forrige kamera skulle man bruge Xd hukommelses kort og de kostede
en milliard (mindst) har nu fået et andet kamera der bruger SD
formatet og dem får jeg næsten (næsten) smidt i nakken

Hvad er forskellen på de to formater

VH

Thomas

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-09-06 18:59

Stamjaklen wrote:

> I mit forrige kamera skulle man bruge Xd hukommelses kort og de
> kostede en milliard (mindst) har nu fået et andet kamera der
> bruger SD formatet og dem får jeg næsten (næsten) smidt i nakken

SanDisk XD 1GB: 233,-
SanDisk SD Ultra 1GB: 174,-

XD er noget dyrere procentvis, men kan det ikke være ret ligegyldigt,
når vi er nede i de beløb?

> Hvad er forskellen på de to formater

XD er mindre udbredt og koster lidt mere. Desuden er det endnu svært at
finde 2GB kort herhjemme.

Det er samme historie som Sonys Memory Sticks: Der er ingen grund til
at formaterne skulle eksistere, udover at producenterne prøver at
kontrollere markedet. Men igen, som priserne har udviklet sig, er det
mere af principielle end praktiske årsager man fravælger dem.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/