Kattestrøelse - alternativer?
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-11-06 07:31

Coop har desværre valgt at lade Catty (grøn) kattestrøelse (træpiller) udgå.
Mine katte er ret glade for det, så hvis nogen ved om der findes andre
mærker der svarer til Catty skattestrøelse, så send lige en besked - mine
katte kan snart ikke holde sig længere :o

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 30-11-06 08:45

Jeg kender ikke gruset du nævner, men hvis det er af en klumpende type
kan du evt. erstatte den med Cats Best Öko Plus. Den består af
plantefibre og kan komposteres.
Klumpeevnen er ikke helt så god som i traditionel klumpende grus, men
dog acceptabel. Den fås bl.a. hos zooplus.de

Fra : Siri

Dato : 30-11-06 08:45

> [...]
> katte kan snart ikke holde sig længere :o
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Nej, jeg har også plaget min brugs, men de påstår, at det er udgået af
sortimentet.... Det siges, at Iso har det, og jeg tager derhen efter det
i eftermiddag - så får vi se.....
Er der ikke anmeldt både 'Catty, grøn' og 'træpiller' som to forskellige
produkter på produktsiden - dvs er der flere muligheder?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 30-11-06 09:24

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:456e7a98$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> katte kan snart ikke holde sig længere :o
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

hejsa Heidi
jeg har ikke selv erfaringer med det, men mine venner, der har 5 katte,
bruger træpiller i kattebakkerne, og de køber den slags, der er beregnet til
et træpillefyr. Jeg vil tro, det kan fås i Jem og fix eller andre
byggemarkeder, hvor det kan købes i sækkevis.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : dpl

Dato : 30-11-06 09:36

Heidi, Miver og Mulles mor skrev:
> [...]
> mærker der svarer til Catty skattestrøelse, så send lige en besked - mine
> katte kan snart ikke holde sig længere :o

Hejsa
Med 8 katte bruger vi en del strøelse, og er gået over til helt
almindelig træpiller fra DLG, dem man bruger i pillefyr. De er meget
billige, tror vi bruger for max 400 kr om året i alt, både inde og ude.
Når vi bestiller træbriketter til brændovnen, får vi lige nogle sække
træpiller med.

Bedst af alt, så tager de lugten enormt godt, selv fra en fertil hankat.
Kun når vi "pottetræner" killinger har vi grus, da de små ruller lidt
meget rundt på pillerne.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 11:58

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Med 8 katte bruger vi en del strøelse, og er gået over til helt almindelig
> træpiller fra DLG, dem man bruger i pillefyr. De er meget billige, tror vi
> bruger for max 400 kr om året i alt, både inde og ude.

Har også testet med træpiller fra DLG, i en kattebakke i kælderen. Jeg var
lige løbet tør for kattegrus og testede så med træpillerne i den bakke. Var
spændt på om kattene ville bruge det, men det ser da sådan ud. Ellers holder
vi os normalt til Extreme Classic.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Hanne Engermann

Dato : 30-11-06 11:23

Jeg plejer også af have træpiller i nogle af bakkerne, og som alternativ
bruger jeg nu 'Pet Shop, Træflakes Kattegrus'. Jeg får mit fra Fogh
Supermarked, indhold 8l.
Det er fremstillet af rent nåletræ helt uden tilsætningsstoffer, er små
sammenpressede træflækes (ligner halverede træpiller) lavt støvindhold,
suger 2½ gange sin egen vægt, kan komposteres, kornstørrelse 0,5-7mm.

Mine katte accepterede det med det samme.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ida

Dato : 30-11-06 12:40

> [...]
> katte kan snart ikke holde sig længere :o
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Hej Heidi

Jeg vil gerne slå et slag for Pellets, som måske nok er lidt grovere i
kvaliteten end Catty, men meget billigere og mindst lige så godt .. jeg
ville ønske, at jeg havde opdaget dem for flere år siden, for de er ikke
bare vældig økonomiske, de er det jeg nogensinde har brugt, der giver
færrest lugtgener og jeg har, ved alle guder og gudinder, været gennem alt
hvad der findes af kattegrus
Jeg køber mine i sække af 16 kg til en pris der ligger på mellem 28 og 35 kr
pr. sæk i en grovvarebutik. Er du af den type, der lige har en garage eller
andet, der står ubenyttet hen, så kan du købe et helt ton for omkring
1000-1500 kr

Alt godt
Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Siri

Dato : 30-11-06 16:24

Bingo! De havde noget i den dur til et par og 30kr i Føtex ("Best
Friend" hedder mærket, og så hedder træpillerne "Catclean Nature"), så
jeg behøvede kun at handle eet sted
Jeg har ikke taget dem i brug endnu, så kan ikke komme med noget bud på
kvaliteten. Jeg bor midt inde i storbyen (et fredeligt hjørne af den),
så Føtex (med bus) er det nærmeste - ingen byggemarkeder her.... Det
lyder ellers godt og billigt.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 01-12-06 20:21

<klip> Coop har desværre valgt at lade Catty (grøn) kattestrøelse
(træpiller) udgå.

Tusind tak for tips og fif. Jeg har ikke lige plads til 1 ton træpiller
*blypz* men har idag indkøbt i SiperBest Træflakes, som dufter af dejligt ræ
og ligner lidt Catty kattestrøelse.
Vil da lige høre på DLG næste gang jeg får kørelejlighed derop

Så nu kan kattene komme på potten igen *g*

Hilsen Heidi, Miver og Mulles moar
http://choco.dk