Man skyder da ikke katte?!?
Fra : Jette Jochumsen

Dato : 29-11-06 19:01

Hej alle sammen!
Vi skal flytte over i et andet udlejningshus, det par der flytter ud har en
kat og 3 killinger. Katten der er ½ maine coon og ½ perser blev smidt ud, da
de fik barn. Katten har fået killinger med en strejfer. Nu flytter de og
tager ikke kattene med. De vil ikke bruge så mange penge på at aflive dem
eller betale for at få dem afleveret hos Kattens Værn.... så de skal skydes

Vi er nok alle enig om at det er dybt uforsvarligt og at de ikke kan være
det bekendt!

Jeg kan ikke bare lade dem skyde de katte, så der ligger en stor opgave
forude. Her har jeg brug for nogle råd!
Jeg har en kast. hankat, så vi tager selv en killing - så hvis de kan sammen
bliver det godt! Men hvad gør jeg med de andre katte? Killingerne er fra 8.
august, så de er gamle nok - de er nogle lunde tamme.

Håber I kan hjælpe mig lidt...

Jette

Fra : H. Jensen

Dato : 29-11-06 19:08

> Håber I kan hjælpe mig lidt...
>
> Jette

Vi havde samme problem da vi købte vores hus her. Vi var ikke interesserede
i at overtage deres katte, de var ikke vac. steraliserede eller noget som
helst der ligende. Desuden havde vi vore egne katte med. De ville dog ikke
fjerne dem, og mægler + sælger mente at katte følger med ejendommene.. Så
jeg blev tosset, for man må sgu da tage vare om de dyr man har. Så jeg
kimede advokater ned, for at få råd til hvad jeg kunne gøre. Og jeg havde
ret, så de katte skulle væk. Jeg kunne, hvis de ikke selv kom af med
kattene, få en kattefænger til at komme og sende regningen til dem.

Det synes de ikke helt om, så da vi overtog huset, så var kattene væk.. Han
havde selv skudt dem! De stakler. Men jeg synes du lige skal have en advokat
med på råd, for så er din ryg fri, så skal du ringe til en kattefænger og
sende regningen til ejer.. Det må du godt, og er det eneste rigtige at gøre!

Heidi

Fra : S. Hansen

Dato : 30-11-06 09:21

On Wed, 29 Nov 2006 19:00:48 +0100, "Jette Jochumsen"
<jette<REMOVE>@softdoc.dk> wrote:

> [...]
>bliver det godt! Men hvad gør jeg med de andre katte? Killingerne er fra 8.
>august, så de er gamle nok - de er nogle lunde tamme.

Da en kat kun må færdes på ejerens ejendom, og da huset nu er
din/jeres ejendom er sælger forpligtet til at tage vare på sine egne
husdyr.

Jeg kan anbefale dig at læse lov om mark og vejfred, den giver
forskellige løsningsforslag til dit problem, hvor nok flere af dem
ender med en regning der tilfalder kattenes ejer.

Steen