Bamsetyveri
Fra : Bjarne

Dato : 27-11-06 15:17

Er der andre der har erfaringer med bamsetyveri?
Ravel er helt fjollet med bamser. En bamse, som har ligget på min
datters seng, genfindes de særeste steder i huset.
Det går ud over alt, hvad der er halvsmåt og pelset, også sokker slæbes
rundt.
Er det et jagt-instinkt og skal vi simpelthen give ham bamser i julegave?

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-11-06 15:23

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:

> Er det et jagt-instinkt og skal vi simpelthen give ham bamser i
> julegave?
> Bjarne

Selvfølgelig skal Ravel da ha' sin egen bamse i julegave. Ingen tvivl
om det. Han bliver sikkert henrykt. Det kan så være hen ad vejen, at
han finder datterens bamse mere interessant når det nu er en han kan
hugge

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : HSLK

Dato : 27-11-06 18:48

Hejsa

Min Fredrik han hugger min datters løve han slæber rundt men den og sover
sammen med den skøre kat men skøn det er han min datter har foræret ham
løve hun kunne aligevel ikke få lov at have den i fred

knus Henriette.
www.dktournesol.dk

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 27-11-06 21:47

Græsset er altid grønnere på den anden side. Jeg ved ikke, hvorfor de kære
kræ gør som de gør, men vores Bølle slæber også dagligt tøjdyr med sig
rundt.

- Nina

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 28-11-06 09:57

jeg har en sort tøjkat liggende oppe på min skærm, og af og til slæber
Røskva afsted med den. Der er andre bamser rundt omkrign som jeg har lagt
til dem, men de er åbenbart ikke så sjove som en der har en fast plads

Fra : Trine Lund

Dato : 28-11-06 11:32

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> Er der andre der har erfaringer med bamsetyveri?

Hej Bjarne

vores lille Emma som desværre blev kørt ned i sommer elskede at stjæle vores
uldne sokker. Der gik et stykke tid før det gik op for os, men så viste det
sig at hun havde en 5-7 sokker liggende under vores dobbeltseng. Og når jeg
så fjernede dem, ja så gik der ikke længe før hun igen fik snuppet et par
stykker.
Hun havde ligeledes en lille tøj-hjerte-mus som hun slæbte rundt med og om
natten kunne hun finde på at "fange" den (eller en sok for den sags skyld)
og så komme ind og fortælle mig det meget højlydt - og så var der jo
ikke andet for end at rose hende for fangsten ...
Trine

Fra : dpl

Dato : 28-11-06 14:08

Bjarne skrev:
> Er der andre der har erfaringer med bamsetyveri?

Ja, kender det udemærket her, med en af vores katte, og en helt bestemt
bamse. Min datter på knap 2 år har et hav af forskellige tøjdyr,
heriblandt 4 uldne får af forskellig størrelse. Får nummer 2, er
åbentbart fuldstændigt uimodståeligt for vores unge hunkat Anna. Får 1,
3 og 4 er komplet ligegyldige, men får 2 bliver tilbageerobret,
ligemeget hvor vi måtte have stillet det. På hylder, i sengen, under et
tæppe, i vinduet... Anna skal nok finde det, og slæbe det hen i en hule,
så de kan hygge.

Jeg har absolut ingen forklaring, og efter at have undret os en tid, er
det nu nærmest en leg, hvor hun dagligt får lov til at tage fåret og
lege med det. Skøre katte...

Hilsen Dorthe ( - der glæder sig til at skulle have sin menneske-killing
ud af mavsen snart...)
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Siri

Dato : 30-11-06 08:51

> dpl skrev:

Jeps! Måtte redde min oldgamle og nærmest hellige tøjelefant (i rød
nylon, mønstret....gys...) fra Gias kløer - og efter at ha' læst de
forskellige indlæg, så gætter jeg på et yngle-instinkt, eftersom kattene
gemmer bamser og sokker i en hule eller under sengen - hvis jeg har læst
det rigtigt.
Men Gia skal da klart have et par bamser, hvis det er det, det handler
om. Jeg troede bare, at den duftede særlig møffet og interessant i en
kattenæse, efter at den bamse har ligget i arm hele min barndom - det er
Gia, der altid stikker næsen hen i alle gæsters sko og derpå hen at
snuse ivrigt til deres fødder, og alle bliver flove på det mest
underholdende. Jeg kan så berolige med, at selv de mest nyvaskede tæer
skal snuses til, synes hun.
Nå, det var bamser, det handlede om: Tak for tippet! Interessant!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar