Bengalere i nød
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-11-06 15:40

Dette "SOS" er videresendt fra en anden liste. 150 Euro svarer ca. til 1120
kr, hvis nok danskere er interesserede kan der muligvis laves en form for
samkørsel/afhentning, kattene befinder sig i Østrig. Jeg er ikke involveret
i det, men formidler gerne kontakten til den der har sendt det oprindelige
indlæg, hvis der skulle sidde en eller flere der er interesseret i at
hjælpe.

http://www.bengalen-in-not.de/index.html

Det drejer sig om en storopdrætter, hvis katteri er gået helt i kage og nu
er blevet lukket. Kattene skal fordeles, men man er også interesseret i
økonomisk støtte.

Oversættelse af mail fra en af de implicerede "reddere"

**Mange tak for jeres venlige mail og besværet med at hjælpe os. Situationen
er virkelig så forfærdelig, at I slet ikke kan forestiller jer det. På 70
kvadratmeter lever omkring 70 katte i alle aldre og alle ukastrerede. Vi går
derind og henter lidt efter lidt alle kattene til kastration og chipmærkning
og forsøger derefter at videreformidle dem.
Det må siges helt ærligt, at kattene er i en meget dårlig forfatning, de er
stærkt underernærede, de har øremider, lopper og orm. Vi kan ikke give
kattene en ordentlig undersøgelse, dertil mangler de financielle muligheder.
Jeg er ikke læge, og er egentlig ikke kvalificeret til at udtale en
bedømmelse af kattenes ejerinde, men efter alt at dømme er damen desværre
syg, hun ser kun sine dyr som sunde, med et vidunderligt udseende og vil og
kan slet ikke forstå, hvordan forholdene i virkeligheden er.
Derfor har samarbejdet med hende ikke været let i den sidste tid, og vi
forsøger da også at holde ejerinden lidt uden for formidlingen. Om det
kommer til at gå bedre... Vi får se. Vi er med møje og besvær blevet enige
om et gebyr på 150 euro. Det er, ærligt talt, alt for meget i betragtning af
kattenes tilstand. Men ejerinden selv ville endda have et langt højere
gebyr, da kattene jo er "så smukke". Desværre er det heller ikke muligt at
få ungkattene ud for 150 euro, der har ejerinden en fantasiforestilling om
550 euro for disse katte...
Mange tak for link til vor homepage. Der har allerede været en henvendelse
fra Danmark, men jeg ved ikke, hvordan man kan transportere kattene så
langt. **

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-06 16:42

Marianne Hellemose <catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:

> [...]
> link til vor homepage. Der har allerede været en
> henvendelse fra Danmark, men jeg ved ikke, hvordan man kan

Med al respekt for denne hjælpe/rednings-aktion, så tror jeg ikke på
at der vil være ret mange der reagerer. Denne østrigske dame er da
lige moden til indlæggelse på et psykiatrisk hospital. Åh, hvor er det
bare synd for de arme katte, men damen kan man jo kun have en
hovedrysten til overs for. Myndighederne skulle have lov til at
tvangsfjerne dem alle sammen, og så kan hun jo se hvor mange euro hun
får ud af det. Jeg er rystet

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats