Katteregister
Fra : Madsen

Dato : 25-11-06 12:11

Min kat er blevet øremærket, men hvor lang tid går der inden den kan søges
på dansk katteregister. Det er nu 3 uger siden øremærkningen, og når jeg
søger på kattens kode/nummer, så får jeg svaret; "Kunne ikke finde kat med
de indtastede informationer". Er der sket en fejl eller er det normalt ?

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 25-11-06 12:22

"Madsen" <boligret@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de indtastede informationer". Er der sket en fejl eller er det normalt ?

Hej Madsen
din kat bliver først registreret, når du eller din dyrlæge har indbetalt
gebyret for optagelsen, så vidt jeg husker, er det på 100 kr.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 12:27

> [...]
> de indtastede informationer". Er der sket en fejl eller er det normalt ?

Der kan gå et stykke tid. Du får normalt et brev fra dem når det er ok.

Jeg har selv fået brevet 3 måneder efter katten var død men det var vist
noget med komputerskift. Ja det er nogle år siden.

Husk på at der er 2 registre. jeg ved ikke om de er begyndt at tale sammen
men her er de.

http://www.katteregister.dk/

http://www.dansk-katteregister.dk/

Så sørg for at katten er i begge registre.

Mvh Allan

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 25-11-06 12:30

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.katteregister.dk/
>
> http://www.dansk-katteregister.dk/
>
> Så sørg for at katten er i begge registre.

ja, og i det sidstnævnte register er optagelsen gratis.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Madsen

Dato : 25-11-06 13:35

Jeg har søgt i begge registre, men den er der ikke. Jeg snakker med dyrlægen
på mandag. Han må kunne give mig et svar.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 01-12-06 21:23

<klip> Jeg har søgt i begge registre, men den er der ikke. Jeg snakker med
dyrlægen
> på mandag. Han må kunne give mig et svar.
</klip>

Dansk dyrlægeforening har indledt samarbejde med Kattens Værn, og derfor
påtvinger mange dyrlæger katteejeren til registrering (incl. min egen ellers
søde dyrlæge)
De oplyser endda ikke engang at der findes et gratis register!
Alt dette for at sikre Kattens Værn en indtægtskilde, så de ikke går fallit.

Registret hos Inges Kattehjem (http://danskkatteregister) er gratis, da
kattehjemmet har indtægter fra donationer og kattepension.

Man kan selv registrere sin kat over nettet på det GRATIS register på
adressen:
http://www.danskkatteregister.dk/dkrregnew.asp
Det går tjept, man kan dog også sende oplysningerne ind til registret på
adressen:

Og man kan sagtens have katten registreret i enten det ene eller det andet,
eller begge to :)

Hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://choco.dk