Ludwig er død
Fra : Jette

Dato : 23-11-06 23:34

Hej
Min dejlige Ludwig er død i dag. Han var her i aftes kl. halv elleve - hvor
han spiste og var glad som sædvanlig. I morges kom han ikke til morgenmad,
men det sker af og til, så plejer han at være her, når jeg kommer hjem fra
arbejde, så det tænkte jeg såmænd ikke så meget over.
Kl. elleve ringede min mand til mig på arbejdet - han havde en trist besked.
Der havde ringet en fra Kattens Værn, sagde han. Ludwig var fundet død - kl.
kvart over syv til morgen.
Vi bor ret tæt på en kirkegård (måske to hundrede meter eller lidt mere) man
skal over en vej.
Ud til vejen ligger et kapel - og omme bagved det ligger der et hus, hvor
graveren har kontor. Man skal faktisk ind på kirkegården for at komme derom.
På den anden side vejen ligger der flere huse.
Ludwig lå på trappen ind til graverens kontor. Lidt mærkeligt synes jeg, for
hvis der er en som har kørt ham ned, og ville have han blev fundet - så var
det da nemmere at lægge ham over til et af husene. Der er gadelamper.
Når man går ind på kirkegården er der slet ikke noget lys så sent om
aftenen...............
Den flinke mand havde set at Ludwig var øremærket, og han havde ledt på
Internettet, men kunne ikke få noget resultat - så havde han prøvet flere
kombinationer, men ikke noget. Så ud og kigge på Ludwigs ører igen, og så
fandt han os.
Det takkede vi selvfølgelig meget for, og en af dagene går jeg over med en
flaske vin som tak for at han gad gøre det. Det er jo ikke alle, der gør
sådan. Han sagde, meget rigtigt, at han havde tænkt, at når folk ville
betale for at få deres kat øremærket, så var det nok fordi den betød noget
for dem, og så ville de sikkert gerne vide, hvad der var sket med deres kat.

Han havde lagt Ludwig under et træ, og der tog jeg ham og bar ham hjem - en
stor død kat - det var en tung gang. Så begravede vi ham i det nederste
hjørne af haven, hvor jeg er i gang med at lave et stenbed. Så til sommer
ligger der sten og gror små blomster over ham.

Det har været en trist dag. Min store dejlige kat er væk, nu ligger han nede
i hjørnet af haven - og nu går Laurits rundt og kigger i krogene.

Her kan I se nogen af de sidste billeder af Ludwig
Hilsen Jette

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-11-06 00:23

klip en hel masse

Det gør mig meget ondt Jette. Det var smukt gjort af graveren, og jeg
forstår så sandelig, at du vil vise din tak for hans opførsel.

Jeg håber, at stenbedet bliver lige så smukt, som Ludwig var i levende live.

Trøsteknus fra
Lise

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 24-11-06 02:25

Kæreste Jette

Det gør mig så ondt for dig, hvor er det dog sørgeligt at ludwig allerede
skulle herfra.....Jeg har lige været inde og kikke på din hjemmeside med
billeder af Ludvig og Laurits...dejlige katte....Uh sidder her og små-piver,
og føler med dig og familien..

Tror du ikke at den persom som kørte han ned, har båret ham hen på trappen
så han ville blive fundet ?

Mange hilsner fra Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-11-06 07:44

åhhh Jette det gør mig ondt for jer og Laurits

men det er rart at høre at graveren reagerede og fandt jer, en trist vished
må være bedre end uvisheden

trøsteknus

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Trine Lund

Dato : 24-11-06 09:45

Hej Jette,
Det gør mig meget ondt. Det er altid smadder hårdt at miste en af de kære
små kræ.

Jeg har selv i sommers gået den tunge gang med min lille døde mis på
armene - en sød ældre nabokone fandt hende i sin baghave efter at hun
sandsynligvis var blevet kørt ned. Det var så hårdt! Vi har også begravet
hende i haven og har sat en masse forårsløg ned i græsset.

Mange hilsner, Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 10:22

Jette <jenyla@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

Det gør mig oprigtigt ondt at du skulle miste din dejlige smukke
Ludwig så tidligt, han var jo ikke ret gammel.

Jeg er endnu ikke kommet over Mivsers sygdom og død for 2 mdr. siden,
så du kan tro at jeg kan sætte mig ind i din sorg. Mivser ligger også
under et stenbed, der kommer til at lyse op med smukke blomster til
næste år. Det er en smuk måde man hver dag kan blive mindet en dejlig
mis på.

Det var godt at det var en flink person der fandt ham. Den slags
mennesker findes da heldigvis endnu.

Mange knus til dig og Laurits.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 12:10

Jette <jenyla@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> Her kan I se nogen af de sidste billeder af Ludwig
> Hilsen Jette

Hej igen Jette.

Jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal sige det, men det kan måske
skyldes en fejl på hjemmesiden. Når jeg trykker på det link du har
opgivet, så er det mit eget album der popper op, og der er jo ingen
billeder af lille Ludwig.

Jeg har skam ikke noget imod at man kigger på mit album - tværtimod,
men det var jo ligesom ikke det der var meningen. Jeg er så "fræk" at
lægge linket til dit album ind her, så man kan så hvor smuk og dejlig
han var. Håber du ikke har noget imod det. Han ligger også trygt og
godt i mit private album med alle gruppens dejlige misser, som jeg tit
sidder og beundrer.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=833&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 12:28

> [...]
> han var. Håber du ikke har noget imod det. Han ligger også trygt og
> godt i mit private album med alle gruppens dejlige misser, som jeg tit

Hej Tove

Jeg landende også på _mit eget_ album, så tror det er linket der er noget i
vejen med..

Men godt at du har lagt cet rigtige link ind...

Louise

Fra : Jette

Dato : 24-11-06 17:38

Hej Tove
Tak for dine svar om Ludwig - jeg kan bare ikke forstå, at linket ikke
virker - det gør det altså når jeg prøver, og Majbritt Hågensen skriver jo
også, at hun har været inde og se billederne -

Nej, jeg har da ikke spor imod at du har lavet linket - tværtimod.

Hilsen Jette

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 17:53

> [...]
> Hågensen skriver jo også, at hun har været inde og se billederne -
>
> Nej, jeg har da ikke spor imod at du har lavet linket - tværtimod.

Jeg har en lille teori om, hvordan det måske er opstået. Du har taget
linket fra den "del" af dit album hvor man kan redigere og uploade
billeder til sit album. Jeg er næsten sikker på, at det er der fejlen
ligger. Man kan se det bl.a. ved at der når man går ind i album'et
står alle de små symboler man kan trykke på for bl.a. at redigere
billederne. Jeg kan ikke forestille mig hvad der ellers kan være galt.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 24-11-06 23:50

Hej Jette

Ja jeg kan godt komme ind på din hjemmeside fra det link du lagde i dit
første indlæg.....

hilsen Majbritt

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 24-11-06 22:12

Øv, jeg kan huse da du fik ham, sad og misundte dig den lækre lille killing.

Kæmpe-knus og trøstende tanker herfra

Heidi, Miver og Mulles moar
http://hei.homepage.dk/hittemisserne.html

Fra : Coppi

Dato : 25-11-06 18:43

Hej Jette.

Uha, han ligner vores Stribe på en prik.

Synd, at det skulle gå sådan og så så ung en mis.

coppi