Tortie-kontoen "en bøn"
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-11-06 20:02

Jeg har modtaget en forespørgelse om hjælp fra Tortie-kontoen, så hvis I
(bidragsydere) vil tage de "officielle kasketter" på for et øjeblik og komme
med jeres tanker/meninger, så må I godt holde fri bagefter *ggg*

**Her i sommers kom der er en hunkat her til, hun havde 2 killinger, og de
var de sødeste små:) Men moderen forsvandt en dag og nu var de 2 bitte små
killinger helt alene. Vi tog dem til os, vi kunne ikke andet, og nu er de
snart nogle rigtige store killinger :) Vi havde sparede op så vi kunne
neutralisere dem, men skæbnen ville at den ene skulle ryge i kamp med en
ræv/hund, da vi fandt hende skyndte vi os op til dr. dyr. og hun røg til rgt
og videre til operation, nå det korte af det lange er at vi måtte bruge de
penge vi havde sparede op til hendes operation.
så vi ikke har råd til neutralisering af de to hitter. kunne det være at
tortiekontoen kunne hjælpe til at få de to neutraliseret, måske ikke hele
beløbet men lidt vil helt sikkert også hjælpe.**

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-06 20:07

Marianne Hellemose <catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:
> [...]
> hvis I (bidragsydere) vil tage de "officielle kasketter" på for et
> øjeblik og komme med jeres tanker/meninger, så må I godt holde fri

Okay, fint nok. Jeg sender 100 kr. med det samme.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-06 20:21

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Okay, fint nok. Jeg sender 100 kr. med det samme.

Pengene er nu sendt. Jeg tror lige jeg skriver Tortie-kontoens nummer
her, hvis der evt. er andre der skulle få lyst til at sende lidt: 4230
4230106304.

Nummeret står godt nok på hjemmesiden, men der var nogle der spurgte
sidste gang, da der blev samlet ind til Hope's operation.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-11-06 20:33

*ggg* Tove det var sørme hurtig ekspedition
jeg kom i tanke om at jeg hellere lige måtte checke hvor meget der stod,
hvis nogle skulle spørge, og *vupti* der var dit bidrag *gg*

Så der står 3.035 kr pt )

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 20:52

On Thu, 23 Nov 2006 20:32:38 +0100, "Marianne Hellemose"

Og nu står der så lidt mere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 20:47

On Thu, 23 Nov 2006 20:20:31 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>Nummeret står godt nok på hjemmesiden, men der var nogle der spurgte
>sidste gang, da der blev samlet ind til Hope's operation.

Det var mig. Jeg vidste at jeg havde sendt penge. Det var bare direkte
til ejeren og IKKE til Tortiekontoen, som jeg i først omgang troede.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-06 22:06

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Det var mig. Jeg vidste at jeg havde sendt penge. Det var bare
> direkte til ejeren og IKKE til Tortiekontoen, som jeg i først
> omgang troede.

Spurgte du også ? Det kunne jeg ikke huske. Jeg tænkte også mere på,
at det jo ikke er alle der skriver her i gruppen der kender
hjemmesiden, så der kunne måske slås 2 fluer med ét smæk ved at
introducere dem til en rigtig god side.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-11-06 20:35

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (bidragsydere) vil tage de "officielle kasketter" på for et øjeblik og
> komme med jeres tanker/meninger, så må I godt holde fri bagefter *ggg*

hej Marianne
det er helt i orden. Jeg har også lige sendt et bidrag til kontoen.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Helle

Dato : 23-11-06 20:43

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Jeg vil også gerne sende et bidrag, men kan ikke før efter d. 1.dec

Fra : Eva

Dato : 23-11-06 20:47

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Jeg smider også lige et lille bidrag ind

mvh Eva

Fra : Trine Lund

Dato : 23-11-06 21:04

> så vi ikke har råd til neutralisering af de to hitter. kunne det være at
> tortiekontoen kunne hjælpe til at få de to neutraliseret, måske ikke hele
> beløbet men lidt vil helt sikkert også hjælpe.**

Hejsa
Jeg har overført 100kr til de små hittemisser.
Har flere gange tænkt på at sende noget til kontoen, men det blevet ved
tanken - men nu er det altså gjort.
Knus Trine L. Lund

Fra : Leyna

Dato : 23-11-06 23:30

On Thu, 23 Nov 2006 21:04:10 +0100, "Trine Lund"
<virkerikke@nospam.nej> wrote:

>Jeg har overført 100kr til de små hittemisser.
>Har flere gange tænkt på at sende noget til kontoen, men det blevet ved
>tanken - men nu er det altså gjort.

hehe... Marianne. Du får da travlt med at opdatere donationsoversigten
i morgen og sikkert osse de næste par dage.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 23-11-06 22:55

<klip>> Jeg har modtaget en forespørgelse om hjælp fra Tortie-kontoen, så
hvis I
> (bidragsydere) vil tage de "officielle kasketter" på for et øjeblik og
> komme med jeres tanker/meninger, så må I godt holde fri bagefter *ggg*

Hvormange penge snakekr vi om?
Der er jo sindsyg stor forskel på prisen for en neutralisering, så det kan
godt betale sig at spørge lidt rundt...

Hilsen Heidi, Miver og Mulles moar, der holder frikvarter :)
http://hei.homepage.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-11-06 07:52

Heidi skrev
<Der er jo sindsyg stor forskel på prisen for en neutralisering, så det kan
godt betale sig at spørge lidt rundt...>

Ja det var også min tanke så jeg sendte hende en mail i går aftes, for at
høre dels hvor i landet hun var og om begge katte er hunner, og selvfølgelig
om hun havde undersøgt omkring priser.

De er på Fyn og Fåborg Dyrehospital kører pt et staldkatte-projekt hvor man
kan få en kat testet, øremærket, vaccineret og neutraliseret for 1200 kr.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Helle

Dato : 24-11-06 09:05

> De er på Fyn og Fåborg Dyrehospital kører pt et staldkatte-projekt hvor
> man kan få en kat testet, øremærket, vaccineret og neutraliseret for 1200
> kr.

Ja det er korrekt de lige nu kører dette projekt, så det er da værd at
benytte sig af det. Jeg har undersøgt priser rundt omkring da Lily skulle
steriliseres og det var hos alle dyrlæger i Svendborg og Faaborg jeg ringede
til. Jeg kan så sige at 1200 kr er meget billigt ift de andre dyrlæger
hernede (jeg bor mellem Faaborg og Svendborg).
Vi gav 1322 kr for øremærke og sterilisering af Lily...i Svendborg...

Mvh Helle

Ps Jeg sender et bidrag så snart jeg kan...

Fra : "

Dato : 24-11-06 16:40

Marianne Hellemose wrote:
> De er på Fyn og Fåborg Dyrehospital kører pt et staldkatte-projekt
> hvor man kan få en kat testet, øremærket, vaccineret og neutraliseret
> for 1200 kr.
Jeg går ikke ud fra at Tortie-kontoen skal dække det hele? Altså 2 x 1200
kr? For det synes jeg er i overkanten, faktisk. Hvordan er det med
kvittering? Sørger du for at få verificeret regningen?

/M (jeg donerer ikke i denne omgang. Har lige brugt 1350 kr på en hittekat i
denne måned..)

Fra : Ragna

Dato : 24-11-06 16:42

Jeg er helt med på, at Tortie-kontoen hjælper. Et beløb følger på mandag.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-11-06 17:24

M skrev
<Jeg går ikke ud fra at Tortie-kontoen skal dække det hele? Altså 2 x 1200
kr? For det synes jeg er i overkanten, faktisk >

Jeg har selv tænkt det samme killingerne er jo ikke "helt typiske"
Tortie-konto-katte i og med at killingerne jo har været "ejer-katte" i et ½
års tid,
men jeg afventer lidt og ser hvad de øvrige skriver

< Hvordan er det med kvittering? Sørger du for at få verificeret regningen?>

Jeg forestillede mig at bede vedkommende om at bestille tid hos dyrlægen og
så ringe til dyrlægen og få konto-nr og så gøre opmærksom på at det var til
dækning (helt eller delvist) af de to neutralisationer på den dag og
tidspunkt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : "

Dato : 24-11-06 19:05

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> "ejer-katte" i et ½ års tid,
> men jeg afventer lidt og ser hvad de øvrige skriver
Jeg vil mene, at vi kan donere det beløb, der svarer til prisen hos KV for
sterilisationer. For ellers bliver kontoen næsten tømt på een gang, og det
er i overkanten.

> [...]
> på at det var til dækning (helt eller delvist) af de to
> neutralisationer på den dag og tidspunkt.
Ok. Bare du sørger for at sikre dig at dyrlægen får pengene og følger op, så
vi er sikre på at pengene havner det rigtige sted og kommer kattene til gode

Fra : Denise

Dato : 23-11-06 23:42

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> være at tortiekontoen kunne hjælpe til at få de to neutraliseret,
> måske ikke hele beløbet men lidt vil helt sikkert også hjælpe.**

Marianne hvis du vurderer det er et projekt for tortiekontoen, så er jeg med

--
Hilsen Denise

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 24-11-06 02:28

Hej Marianne

Jo lad "os" dog hjælpe hvor vi kan, jeg sender også et bidrag..)

Hilsen Majbritt

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-11-06 00:28

> [...]
> (bidragsydere) vil tage de "officielle kasketter" på for et øjeblik og
> komme med jeres tanker/meninger, så må I godt holde fri bagefter *ggg*

Jeg har smidt et bidrag over.

M.v.h.
Lise

Fra : Nynne Hansen

Dato : 24-11-06 20:35

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> wrote in message
> [...]
> (bidragsydere) vil tage de "officielle kasketter" på for et øjeblik og
> komme med jeres tanker/meninger, så må I godt holde fri bagefter *ggg*

Jeg har også indsat et bidrag(mit første). Stor tak og glæde til jer alle -
jeg synes det er så stærkt at dette netværk går ind og samler alle de
kattedyr op!

Kh og spinden fra Valby
Nynne

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 20:49

Nynne Hansen <nynnesenRENS@KASSENhotmail.com> wrote:
> Jeg har også indsat et bidrag(mit første). Stor tak og glæde til
> jer alle - jeg synes det er så stærkt at dette netværk går ind og
> [...]

Jeg mener 100% at det var dig der savnede din kat Oskar en gang i
august. Sig mig lige, er det Oskar der spinder i Valby eller......?

Undskyld hvis du *har* meldt tilbage og jeg ikke har set det (hvilket
er temmelig usandsynligt). Jeg har jævnligt tænkt på om Oskar fandt
hjem igen, sig ja og jeg vil blive glad.

Fra : Nynne Hansen

Dato : 24-11-06 21:38

Kære Tove ))

Ih hvor husker du godt. Jeg har helt glemt at opdatere omkring ham. Desværre
er han ikke vendt hjem igen. Jeg har med en 3 - 4 ugers mellemrum fået
melding om at han er set - men jeg har ikke fundet ham, og der er ikke
nogen, der har henvendt sig. Jeg fodrede ved transportkasse i laaaang tid,
men endte med at konkludere at han ikke kom hjem, snøft!!!

Men, jeg har jo været ude at skaffe kattelegerater til ham, i fald han kom
hjem. To NFO'er, en af hver og kastrater, så der er liv i mit lille hjem
igen. Oskar har været m e g e t hårdt savnet, og jeg lader efterlysningen
stå i katteregistrene året ud, som minimum, jeg håber egentlig at han er
flyttet ind hos nogen i det store villakvarter, der ligger i nærheden!

Tusind tak for din omsorg

Kh Nynne

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 21:51

> [...]
> ham, og der er ikke nogen, der har henvendt sig. Jeg fodrede ved
> transportkasse i laaaang tid, men endte med at konkludere at han

Det var med hjertet i halsen jeg åbnede dit svar. Hvis det er ham der
er set med 3-4 ugers mellemrum, så synes jeg ikke at håbet er helt ude
endnu. Det er jo også blevet koldere , så udelivet måske ikke er så
tiltrækkende for ham mere. Man har før hørt om katte der blev borte i
månedsvis.

> [...]
> lader efterlysningen stå i katteregistrene året ud, som minimum,
> jeg håber egentlig at han er flyttet ind hos nogen i det store

Tillykke med de 2 nye misser, dem vil Oskar helt sikkert kunne lide.
Jeg synes det er fint at du lader efterlysningen stå i nogle måneder
endnu. Trods alt - hvem ved ? Uvisheden er altid den værste, så jeg
håber for/med dig at han lige pludselig står udenfor døren igen.

Fra : Nynne Hansen

Dato : 24-11-06 22:55

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> Det er jo også blevet koldere , så udelivet måske ikke er så tiltrækkende
> for ham mere. Man har før hørt om katte der blev borte i månedsvis.
Det er sandt. Mit største problem er at jeg bor i lejlighed, godt nok høj
stue, men han har meget svært ved at finde hjem. Han forsvandt 1. august om
aftenen, så der er snart gået 4 måneder. Jeg havde en periode, hvor jeg var
så ked af tanken om at nogen måske tog ham ind, uden at give besked nogen
steder om at de havde fundet en kat.
Men nu har jeg det sådan, at hvis de bare gad undersøge hans øremærke og
give lyd, var det vigtigste at han trods alt h a r et hjem. Han blev set
slut august og midt september...

> [...]
> Trods alt - hvem ved ? Uvisheden er altid den værste, så jeg håber for/med
> dig at han lige pludselig står udenfor døren igen.
Tak tak - det har været en rigtig dejlig investering, jeg er virkelig glad
for dem begge. Og skulle Oskar ad Herrens veje dukke op igen, tror jeg det
ville blive et herligt 3kløver.

> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
> (Irish proverb)

Kh Nynne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-11-06 16:26

Så er der bestilt tid til på fredag, så de to tøser kan blive neutraliserede
) jeg ringer til dyrlægen i morgen og får konto-nr. så pengene bliver
betalt direkte til dyrlægen

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-11-06 16:30

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

hej Marianne

det synes jeg er helt i orden.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-06 16:35

> [...]
> neutraliserede ) jeg ringer til dyrlægen i morgen og får
> konto-nr. så pengene bliver betalt direkte til dyrlægen

Så kan det da vist ikke blive bedre Håber at din indsats bliver
påskønnet af missernes ejer.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-11-06 17:15

Tove skrev
<Så kan det da vist ikke blive bedre Håber at din indsats bliver
påskønnet af missernes ejer. >

*gg* det er bestemt ikke kun min indsats, men sandelig også jeres derude
omkring

Ja at dømme efter svaret så påskønnes det )

**Tusind tusind tak, det er helt vidunderligt, jeg er så glad:) Jeg har
allerede bestilt tid til på fredag
endnu en gang tusind tak
1000 knuz fra xxxx og hittermitterne**

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 06:58

On Wed, 29 Nov 2006 16:25:36 +0100, "Marianne Hellemose"
> [...]

>) jeg ringer til dyrlægen i morgen og får konto-nr. så pengene bliver

Alletiders. Og hvis man kigger på kontoen, så synes jeg man kan se at
bare det der er komemt ind siden din bøn, skulle kunne dække
størstedelen af beløbet. 1625 kr. på en uge. det er da meget godt
gået!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk