Skal han aflives fordi han vækker familien~
Fra : jane persson

Dato : 20-11-06 10:18

Hej alle katteelskere.

Vi har en 19 år gammel kat, som er ved at drive os til vandvid. Nu er
det sidste udkald for ham, hvis der ellers er noget at stille op...
Han er ungernes kæledægge. Derfor er det rigtig svært at træffe
beslutningen.

Nattekoncerterne har stået på siden november sidste år.
Han "Mgauuuurrr" rigtig rigtig højt kl. ca. 24, og 03 og 06.
(Han kommer styrtende ind ad kattelemmen og larmer løs)
1. gang i stuen og soveværelset.
2. gang på vores 8-åriges værelse (Vores 12-årige vågner osse ved dette)
3. gang i stuen og soveværelset.

Jeg har forsøgt at lukke ham ud i bryggerset inden vi går i seng, (så er
lyden knap så høj) men da vi har en gammel kat mere, er det noget rod
med lukkede døre.

Med venlig hilsen
Jane

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-11-06 10:38

jane persson wrote:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at lukke ham ud i bryggerset inden vi går i seng, (så er
> lyden knap så høj) men da vi har en gammel kat mere, er det noget rod

Jane,
Jeg tror, katten "bliver væk for sig selv". 19 år er en ganske gammel
kat - han kan have nedsat hørelse, og muligvis er han blevet en smule
senil... Vi havde også en kat, der kaldte på os - det hjalp at kalde
tilbage og "finde" hende.
mvh Camilla

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 20-11-06 11:06

Camilla Baird skrev:
> Vi havde også en kat, der kaldte på os - det hjalp at kalde
> tilbage og "finde" hende.
> mvh Camilla

Det er også min erfaring. Og det er faktisk ganske normalt når katten
er så gammel at den begynder at kalde.
Har I evt. mulighed for at lade katten sove i soveværelset eller hos
en af børnene? Så ville der jo være et familiemedlem i umiddelbar
nærhed af katten og det kunne måske gøre den tryggere og mindre
kaldende?

Fra : Iben Holst

Dato : 20-11-06 18:11

> Det er også min erfaring. Og det er faktisk ganske normalt når katten
> er så gammel at den begynder at kalde.

Åh nej dog *S*, jeg tør slet ikke tænke på hvor meget vores
ældste kat kan komme til at ødelægge vores søvn når hun
kommer i dén alder.
Hun har generelt altid "snakket" rigtig meget, så.....

Iben

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Denise

Dato : 20-11-06 17:52

jane persson wrote:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at lukke ham ud i bryggerset inden vi går i seng, (så
> er lyden knap så høj) men da vi har en gammel kat mere, er det noget

Jeg har også en kat der kalder om natten. Molly bliver 18 her til januar.
Hun vækker os nogle gange om natten. Hun starter med at sove mellem os, men
står så op senere og går ind og spiser og derefter kan hun finde på at
kalde, så hun vækker os. Så står jeg op og henter hende i seng og så sover
vi videre resten af natten. Tit ligger vores anden kat sammen med hende på
badeværelset om natten, og det kan være en årsag til, at det ikke er hver
nat hun kalder, jeg tror han trøster hende, han ligger i hvert fald helt tæt
op ad hende.
Så disse vækninger foregår heldigvis ikke hver nat men nok et par gange om
ugen, det kan variere og der kan også være en hel uge, hvor hun ikke kalder.
Det eneste der er i vejen med hende er, at hun er døv. Jeg har forstået at
det er en form for senilitet, at hun måske tror hun bliver væk.

Jeg har desværre ikke selv nogle idéer til hvad man kan gøre.

--
Hilsen Denise