/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
killingevægt
Fra : Soliema


Dato : 17-11-06 13:32

Hejsa alle sammen
Ja, nu er mine små missebabyer så blevet 3 uger og det går godt, syntes jeg,
men jeg er lidt bekymret for vægten af de små.

Er der stor forskel imellem om de er store eller små fra fødslen, da mine jo
lå i den høje ende med 125 - 130 g pr stk.

jeg har lavet et vægtskema for at holde øje med vægten på dem og har vejet
det hver dag de første 14 dage og nu kun en gang om ugen men det tager
desværre ikke de 100 g på om ugen, som nogen siger eller er det 15 g om
dagen ?

Jeg er mest bekymret for killing D, som er blevet døbt Dexster, fordi han
har kun taget 270 g på siden fødslen

Skal jeg være bekymret eller er det bare pjat??

Mvh
Anne Mette



 
 
dpl (17-11-2006)
Kommentar
Fra : dpl


Dato : 17-11-06 16:16

Soliema skrev:
> Hejsa alle sammen
> Ja, nu er mine små missebabyer så blevet 3 uger og det går godt, syntes jeg,
> men jeg er lidt bekymret for vægten af de små.
>
> Er der stor forskel imellem om de er store eller små fra fødslen, da mine jo
> lå i den høje ende med 125 - 130 g pr stk.
>
> jeg har lavet et vægtskema for at holde øje med vægten på dem og har vejet
> det hver dag de første 14 dage og nu kun en gang om ugen men det tager
> desværre ikke de 100 g på om ugen, som nogen siger eller er det 15 g om
> dagen ?
>
> Jeg er mest bekymret for killing D, som er blevet døbt Dexster, fordi han
> har kun taget 270 g på siden fødslen
>
> Skal jeg være bekymret eller er det bare pjat??



Hejsa
Jeg synes ikke du skal være bekymret, det lyder som om de vokser fint.
Som rettesnor bruger jeg selv gerne de 100g om ugen, men det er trods
alt bare en rettesnor. Der er god plads til variationer. Når du vejer
dem så regelmæssigt, kan du evt. lave en lille graf over deres vækst.
Ser den jævn og pæn ud, ja så er der ingen grund til bekymring. Har en
killings vægt stået helt stille i over en uge, eller taber den sig, så
er det først du skal blive bekymret.

Mener du stadig at det er et kuld med 4 hanner?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk ( - netop opdateret!)




Soliema (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Soliema


Dato : 17-11-06 16:47


"dpl" skrev i en meddelelse ...

> Hejsa
> Jeg synes ikke du skal være bekymret, det lyder som om de vokser fint. Som
> rettesnor bruger jeg selv gerne de 100g om ugen, men det er trods alt bare
> en rettesnor. Der er god plads til variationer. Når du vejer dem så
> regelmæssigt, kan du evt. lave en lille graf over deres vækst. Ser den
> jævn og pæn ud, ja så er der ingen grund til bekymring. Har en killings
> vægt stået helt stille i over en uge, eller taber den sig, så er det først
> du skal blive bekymret.
>
> Mener du stadig at det er et kuld med 4 hanner?
>

Hej Dorthe
jamen så vil jeg prøve at lade være med at bekymre mig, men det er jo svært,
når man vil gøre det bedste for de små vildbasser

Nej der er aldrig en som hvor vægten har stået stille eller hvor de har tabt
sig, jeg har nemlig regnet selve dagsvægten ud og de ligger imellem 12,9 og
15 g pr dag

Ja, jeg er stadig rimelig sikker på at de alle er drenge, da det er blevet
lidt lettere at se nu, Killing A som er kommet til at hedde Aslan, er en
dreng, fordi hans kugler er meget tydelige Og de andre ligner meget
ham, men hvis det viser sig, at der er sneget en lille damepige ind, så
bliver han jo bare døbt noget andet, det er jo ikke ligefrem fordi de lystre
deres navne

Men der er godt gang i dem, de er begyndt at sidde pænt og gå på deres små
lille fødder, det ser rigtig sjovt ud, fordi de har ikke altid helt styr
over deres lemmer

Mvh
Anne Mette



Tove Krieger (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 17-11-06 17:05

Soliema <soliema@tdcadsl.invalid> wrote:
>
> Ja, jeg er stadig rimelig sikker på at de alle er drenge, da det er
> blevet lidt lettere at se nu, Killing A som er kommet til at hedde
> Aslan, er en dreng, fordi hans kugler er meget tydelige Og de
> andre ligner meget ham, men hvis det viser sig, at der er sneget en
> lille damepige ind, så bliver han jo bare døbt noget andet, det er
> jo ikke ligefrem fordi de lystre deres navne

Ja, så røg min teori i vasken m.h.t. at A var en pige Min
datters hankat har altid heddet Sofie så det med navnene skal man vist
ikke tage så tungt, han har altid lystret sit navn, og det er jo det
vigtigste. Hun nænnede ikke at døbe ham om, da fejltagelsen blev
åbenbar.

Det med deres vægt har jeg ikke spor forstand på, men det lyder da som
om de har det godt, og Hannes råd plejer at "holde vand", så du
behøver vist ikke at bekymre dig unødigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats
(Irish proverb)


Hanne Engermann (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Hanne Engermann


Dato : 17-11-06 16:32

> Soliema skrev:
> Hejsa alle sammen
> Ja, nu er mine små missebabyer så blevet 3 uger og det går godt, syntes
jeg,
> men jeg er lidt bekymret for vægten af de små.
>
> Er der stor forskel imellem om de er store eller små fra fødslen, da mine
jo
> lå i den høje ende med 125 - 130 g pr stk.
>
> jeg har lavet et vægtskema for at holde øje med vægten på dem og har vejet
> det hver dag de første 14 dage og nu kun en gang om ugen men det tager
> desværre ikke de 100 g på om ugen, som nogen siger eller er det 15 g om
> dagen ?
>
> Jeg er mest bekymret for killing D, som er blevet døbt Dexster, fordi han
> har kun taget 270 g på siden fødslen
>
> Skal jeg være bekymret eller er det bare pjat??
>
> Mvh
> Anne Mette
>
Man siger som "tommelfingerregel", at killinger har fordoblet deres
fødselsvægt, når de er en uge gamle. Derefter ca. 100g om ugen. Men som
sagt er dette vejledende og ikke et "must".

Desuden kan man risikere, at den ene vejning sker lige før, killingen
skal have afføring og lige har spist, og ved den næste vejning det
modsatte. Så er der selv sagt ikke den store vægtstigning.
Hvis killingerne ellers trives og ikke piver, fordi de er sultne, ville
jeg tage det stille og roligt. For øvrigt er det med dem som med
menneskebørn: Nogle bliver store og andre små (også blandt søskende).

Men du skal selvfølgelig sørge for, at mormissen har fri adgang til et
optimalt foder (helst killingsprodukt) og får rigeligt at drikke, gerne
KMR-mælk, da det er nu, killingerne kræver meget og tærer gevaldigt på
hende.

Med venlig hilsen og pøj, pøj
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


GitteB (18-11-2006)
Kommentar
Fra : GitteB


Dato : 18-11-06 14:33

Soliema skrev:
> Hejsa alle sammen
> Ja, nu er mine små missebabyer så blevet 3 uger og det går godt, syntes jeg,
> men jeg er lidt bekymret for vægten af de små.
>
> Er der stor forskel imellem om de er store eller små fra fødslen, da mine jo
> lå i den høje ende med 125 - 130 g pr stk.
>
> jeg har lavet et vægtskema for at holde øje med vægten på dem og har vejet
> det hver dag de første 14 dage og nu kun en gang om ugen men det tager
> desværre ikke de 100 g på om ugen, som nogen siger eller er det 15 g om
> dagen ?
>
> Jeg er mest bekymret for killing D, som er blevet døbt Dexster, fordi han
> har kun taget 270 g på siden fødslen
>
> Skal jeg være bekymret eller er det bare pjat??
>
> Mvh
> Anne Mette
>
>
Hej Soliema
Jeg synes ikke, du skal være bekymret. Var lige inde og kigge på mit
vægtskema for mine killinger. De vejede i gennemsnit 310 gram, da de var
3 uger. De voksede fint, men meget forskelligt. Så i mine ører lyder
det som om, din killing har det ok.

Mange hilsner
Gitte Bormann

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177495
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408489
Brugere : 218886

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste