Kokos farligt for katte.
Fra : Danielwj

Dato : 14-11-06 12:15

Stiller dette spørgsmål på vegne af min mor. De oplevede for nyligt at
begge deres katte var ved at slå min søster ned for at kunne komme hen
til hendes glas med kokosmælk :)

Efterfølgende oplevede de så at kattene hoppede op på køkkenbordet og
stjal stykker med kokos som de spiste med velbehag.

Men er det på nogen måder giftigt for katten, et eller andet sted kan
jeg måske forstille mig det ikke er så skide sundt (er der ikke meget
fedt i kokos?) Men det drejer sig højst om et par gange om året.
(selvfølgelig ikke skal ske hvis det er giftigt for dem)

Fra : Tina

Dato : 14-11-06 13:43

"Danielwj" <danielwj2@FJERNMIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fedt i kokos?) Men det drejer sig højst om et par gange om året.
> (selvfølgelig ikke skal ske hvis det er giftigt for dem)

Kokos er ikke på nogen måde giftigt for katte. Eneste problem er det høje
fedtindhold, men sker det kun sjældent at de stjæler kokos/kokosprodukter,
er der ikke noget at bekymre sig om. Ver det derimod et fast punkt på
dagsordenen, var det ikke ok.

Katte kan lide mange mærkelige ting. Min har lige fået smag for stærk
sennep.

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 13:55

Tina <Spørg@vedvejkrydset,dk> wrote:
> [...]
> kokos/kokosprodukter, er der ikke noget at bekymre sig om. Ver det
> derimod et fast punkt på dagsordenen, var det ikke ok.

Der er godt nok et højt fedtindhold i kokos, men kokos indeholder ikke
kolesterol, er det ikke det som plejer at være den store synder ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tina

Dato : 14-11-06 14:22

> Der er godt nok et højt fedtindhold i kokos, men kokos indeholder ikke >
kolesterol, er det ikke det som plejer at være den store synder ?

Alt fedt feder, hvis man får for meget af det, og det er ligegyldigt om man
er dyr eller menneske, og hvilken type fedt det er. Noget fedt er bedre end
andet, men feder, dér gør det - hvis man altså har et større indtag end man
når at forbrænde.

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 14:45

> [...]

> er. Noget fedt er bedre end andet, men feder, dér gør det - hvis
> man altså har et større indtag end man når at forbrænde.

Ok Tina, det gælder jo for os alle så selvfølgelig også
misserne. Det kan, som du også skriver nok ikke skade hvis det sker
sjældent. Jeg har godt nok aldrig hørt om katte med "kokos-mani",
(heller ikke sennep som din kat kan li'). Min Mivser var meget glad
for marinerede sild, men det var dog trods alt fisk.

Det kunne egentlig være sjovt, hvis nogle af de andre i gruppen kunne
skrive lidt om, hvilke "underlige" ting deres katte kan li'. Der ville
nok komme et billigt grin ud af det

Fra : Kari Eiffert

Dato : 14-11-06 15:49

> Det kunne egentlig være sjovt, hvis nogle af de andre i gruppen kunne
> skrive lidt om, hvilke "underlige" ting deres katte kan li'. Der ville
> [...]

Jamen her i huset har vi jo Zulu. Hun er generelt madglad, men når der
kommer pandekager på bordet går hun helt i selvsving og gør alt hvad hun kan
for at få denne lækkerbisken. Hun tigger, gør sig lækker, stjæler og prøver
at slå maden ud af hånden på os. Og pandekager er da ikke ligefrem misse
mad.......eller hvad?

Mvh Kari

Fra : Siri

Dato : 14-11-06 17:03

> [...]
> at slå maden ud af hånden på os. Og pandekager er da ikke ligefrem misse

Ja, det ville jeg sørme gerne høre om! Det er enormt spændende for mig,
for Gia er komplet ligeglad med andet end sit tørfoder! Der har hun så
sine favoritter - men alt andet! Hun kigger undrende på det, og går så.
Uanset, hvad det måtte være af klassiske katte-lækkerier, rejer, kød,
fisk, katteslik - det frister ikke. Nemt for mig - men lidt usædvanligt?
Nogle gange kigger hun interesseret, når jeg spiser, og så byder jeg
hende en smagsprøve på fingerspidsen - men nej tak.
Det er skønt at høre om alle de 'gale' katte-løjer, misserdyrene finder
på. Jeg glæder mig allerede
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina

Dato : 14-11-06 18:32

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
prøver
> at slå maden ud af hånden på os. Og pandekager er da ikke ligefrem misse

Ifølge min kat, så er pandekager (med sukker på) i høj grad missemad.

Tina

Fra : Siri

Dato : 15-11-06 14:33

> kan
> prøver
>
> Ifølge min kat, så er pandekager (med sukker på) i høj grad missemad.
>
> Tina

Hmmm.... interessant...... Jeg er faktisk lidt berømt i vennekredsen for
min mormors yderst enkle pandekageopskrift - svinenem - så måske skulle
man holde et lille pandekage-og-bananasplit-party og se om misserdyret
går agurk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-11-06 14:42

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
> [...]

> svinenem - så måske skulle man holde et lille
> pandekage-og-bananasplit-party og se om misserdyret går agurk

Det lyder smaddergodt, Hvornår skal vi komme?

Fra : Kari Eiffert

Dato : 15-11-06 14:58

> da ikke ligefrem misse mad.......eller hvad?

> Det lyder smaddergodt, Hvornår skal vi komme?

> [...]

Den er jeg også med på og tager Zulu med, for ellers føler hun sig bare
snydt ;-p

Mvh Kari

Fra : Saxtorph

Dato : 15-11-06 10:19

> Det kunne egentlig være sjovt, hvis nogle af de andre i gruppen kunne
> skrive lidt om, hvilke "underlige" ting deres katte kan li'. Der ville nok
> komme et billigt grin ud af det

Hej, jeg passer i øjeblikket en blue russian for en veninde, og den er syg
med bananer..
Jeg blev godt nok overrasket da den kom fræsende ved lyden af en banan, der
bliver skrællet og næsten ville daske bananen ud af hånden på mig.

mvh Carina

Fra : Tina

Dato : 16-11-06 00:02

"Saxtorph" <saxtorph@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> bliver skrællet og næsten ville daske bananen ud af hånden på mig.

Skægt

Forrige vinter var min fuldstændig syg med clementiner, bare jeg pillede
hinden om hver båd af. (Jeg er godt opdraget, så selfølgelig fik Herren det
som han ville have det.) Så fosvandt clementinerne fra supermarkederne, og
da de atter var sæson, kunne han ikke døje lugten af clementin.... ;)

Tina