Hankat hjemme efter 5 mdr
Fra : Steffan

Dato : 14-11-06 07:40

Hej.
Min kastererede hankat løb bort i slutningen af Maj og kom tilbage for en
uge siden.
Vi havde afskrevet ham og har derfor anskaffet en ny hankat, som i dag er
ca. 7 mdr (den gamle er 2½ år) og endnu ikke kastereret.

Er der noget som har råd til hvordan vi får dem til at enes, dem gamle mener
den stadig er herren i huset. Vi har delt døgnet op sådan at den unge kat
sover inde om natten hvor den gamle har en gang med opvarmet gulv og
kattelem. Om dagen tør den ikke komme hjem. Vi vil helst ikke af med nogen
af dem.

M.v.h.
Steffan

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 14-11-06 08:54

Først og fremmest bør i få den nye kat kastreret. Det er en hyppig
årsag til uoverensstemmelser, når den ene er fertil og den anden ikke
er.
Dernæst så lad dem langsomt vænne sig til hinandens duft. Hvis de
hver især har et tæppe eller lignende som de sover på, kan du efter
nogen tid bytte rundt på tæpperne. Derved vil de lære "den
andens" duft at kende og så virker det hele ikke nær så
skræmmende. Inden sammenføring kan du evt. investere i en FeliFriend
spray. Den kan dæmpe gemytterne lidt, når man skal sammenføre katte,
der er fremmede for hinanden.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 12:10

Steffan <steffan@scheel-poulsen.dk> wrote:

> [...]
> gang med opvarmet gulv og kattelem. Om dagen tør den ikke komme
> hjem. Vi vil helst ikke af med nogen af dem.

Jeg synes, at et godt råd ville være at få dem kastreret begge to. Der
er (måske) lidt rabat at hente hvis det er 2 på én gang, også hvis den
ældste stadig er fertil og får lov til at løbe frit omkring. Det ville
selvsagt give færre uønskede killinger, og dem er der jo desværre alt
for mange af. Den gamle kat ville så sikkert heller ikke forsvinde i
månedsvis.

At den "gamle" kat mener, at den er herre i huset, er da ikke så
underligt, især ikke da den kom først. At den så har haft en springtur
ændrer efter min mening ikke på den sag. Det er så måske synd for den
lille, der har været alenekat så længe, men de finder måske ud af det
indbyrdes efterhånden - forhåbentlig.

Jeg vil også mene (lige som Lone), at FeliFriend er en rigtig god idé.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kari Eiffert

Dato : 14-11-06 15:51

> [...]
> indbyrdes efterhånden - forhåbentlig.
>
> Jeg vil også mene (lige som Lone), at FeliFriend er en rigtig god idé.

Hej Tove

Vil egentlig bare lige hviske dig i øret at det første han skriver er at den
gamle er kastreret

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 16:11

Kari Eiffert <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote:

> Hej Tove
>
> Vil egentlig bare lige hviske dig i øret at det første han skriver
> er at den gamle er kastreret
>
> Mvh Kari

Ak ja min pige. Det er ikke sådan at blive gammel eller trænge til nye
briller. LOL

Fra : Siri

Dato : 14-11-06 17:28

-

> Ak ja min pige. Det er ikke sådan at blive gammel eller trænge til nye
> briller. LOL
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
> (Irish proverb)

Kære Tove, det kan også være svært at se, hvis det første indlæg også er
fuldt af underlige tegn istf æ, ø og å - F5=krydsogbolle osv. Sådan så
det ud for mig - jeg har sikkert også 'misset' noget i den tekst
Det er ikke sikkert, at du er helt 'gammel og stærblind' endnu
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Steffan

Dato : 14-11-06 20:54

Så har jeg købt for kr 610,- Feliway duftspredere og fået tid hos dyrlægen
på torsdag så Emil kan få fjernet sin manddom.......
Jeg vil håbe det er hvad der skal til.

Steffan

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-11-06 21:09

> [...]
> Så har jeg købt for kr 610,- Feliway duftspredere og fået tid hos
> dyrlægen på torsdag så Emil kan få fjernet sin manddom.......

Det må jeg sige. Du rider da den dag du sadler. Godt initiativ, håber
det vil hjælpe, det er jo synd for begge misserne.

Undskyld at jeg læste dit indlæg som en vis herre læser Bibelen. Du
skrev jo højt og tydeligt at "gammel-mis" var kastreret.

Fra : helena

Dato : 15-11-06 16:59

"Steffan" <steffan@scheel-poulsen.dk> skrev i en meddelelse
> Så har jeg købt for kr 610,- Feliway duftspredere og fået tid hos dyrlægen
> på torsdag så Emil kan få fjernet sin manddom.......
> Jeg vil håbe det er hvad der skal til.

Plus lidt tålmodighed er også en god ting.
Held og lykke med det.

Helena

> Steffan
>
> "Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 16-11-06 05:10

> Ak ja min pige. Det er ikke sådan at blive gammel eller trænge til nye
> [...]

Alt det har jeg heldigvis til gode endnu ;-p Ej vi kan jo alle overse noget

Mvh Kari

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 15-11-06 11:14

Steffan skrev:
> Så har jeg købt for kr 610,- Feliway duftspredere og fået tid hos dyrlægen ..

Avs! - jeg er helt ked at skrive dette når du nu har været så
hurtigt ude af starthullerne, men Feliway og FeliFriend er ikke det
samme. Det er dog slet ikke utænkeligt at Feliway også kan have en
god effekt på sammenføringen, men FeliFriend er beregnet til
formålet (den indeholder en anden fraktion af ansigtsferomoner end
Feliway).
Du kan jo prøve med Feliway'en i første omgang, og så vente med at
købe den anden hvis det viser sig at de stadig ikke kan sammen.