Noget nyt om hjemmesiden?
Fra : mega-mco@mail.dk

Dato : 14-11-06 02:14

.... for nu har jeg både spiraløjne og røde knopper

Først oprettede jeg mig på behørig vis med en mailadr. og password,
men i mine forgæves forsøg på at få ændret til at vise mig med mit
nick name i stedet for mailadr. blev kontoen in-aktiv, og jeg kunne
ikke aktivere den, lige meget hvad jeg gjorde.

Så oprettede jeg mig igen med en ny mail-adr. (har to) og nyt password
(samme nick name).

Bortset fra, at resultatet er det samme, kan jeg hverken slette eller
komme ind i den først-oprettede, og da jeg under oprettelsen af nr. 2
ville bruge samme mail-adr. som i 1, fik jeg at vide, den var optaget.

Så derfor mit spørgsmål: Sker der noget mht. hjemmesiden? Savner den
meget

Venlig hilsen
Natravnen - Hanne Engermann

PS: Vil ikke bruge OE, da det bl.a. vil medføre et stort arbejde med
at overføre alle mine kontaktpersoner og gemte mails m.m., og det må
da også kunne lykkes at finde et andet web-hotel.
Surftown er foreslået, ved jeg. Bruger det for øvrigt selv, og der er
aldrig problemer 7-9-13.

Fra : Benny Andersen

Dato : 14-11-06 09:01

On 13 Nov 2006 17:13:41 -0800, in dk.fritid.dyr.kat you wrote:

> PS: Vil ikke bruge OE, da det bl.a. vil medføre et stort arbejde med
> at overføre alle mine kontaktpersoner og gemte mails m.m., og det må
> da også kunne lykkes at finde et andet web-hotel.
Der findes mange 'rigtige' nyhedslæsere, som får OE til at ligne noget
primitiv noget.
Jeg er meget tilfreds med 40tude dialog.
http://www.40tude.com/dialog/
Den koster ikke noget, men man kan donere hvis man har lyst.
Det kræver selvfølgeligt at man har lyst til lære en ny brugergrænsflade.
Benny Andersen

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 14-11-06 13:00

> [...]
> Den koster ikke noget, men man kan donere hvis man har lyst.
> Det kræver selvfølgeligt at man har lyst til lære en ny brugergrænsflade.

Hej i to.

Hjemmesiden er fra idag igen oppe. Jeg regner med snarest at indkøbe en
ny dual core xeon server istedet for denne lidt ændre p4 1,6 ghz server,
til at hoste siderne.

Med venlig hilsen
Tonny Jørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 14-11-06 15:19

> [...]
>
> Hjemmesiden er fra idag igen oppe. Jeg regner med snarest at indkøbe en
> ny dual core xeon server istedet for denne lidt ændre p4 1,6 ghz server,

Årh det var da godt!
Endelig - denne side er jo nærmest u-undværlig - selvom Svenska Katters
DiskussionsForum godt kan 'skrawe an'
Hep Hep 'dfdk'

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : mega-mco@mail.dk

Dato : 14-11-06 15:36

> [...]
>
> Hjemmesiden er fra idag igen oppe. Jeg regner med snarest at indkøbe en
> ny dual core xeon server istedet for denne lidt ændre p4 1,6 ghz server,

Nu mangler jeg bare en humørikon, der hopper, jubler og danser

Glad hilsen
Natravnen - Hanne Engermann

Fra : Siri

Dato : 14-11-06 17:17

> Nu mangler jeg bare en hum=F8rikon, der hopper, jubler og danser
>
> Glad hilsen
> Natravnen - Hanne Engermann

Ja! nemlig! Du har ret, Hanne, men mangler vi ikke generelt nogle flere
'smileys'/humørfjæs/ellerhvaddenukaldes (jeg nægter at bruge ordet
'ikon' om noget på pc'er - et ikon er et helgenbillede eller en
afbildning af noget helligt, bruges især om russiske helgenbilleder.
PC'er kan være praktiske, men ligefrem hellige.....).
Flere smileys, eller hvad?
Skøre, sjove, vilde, mange!
Så sågar en på et andet site, der holdt et skilt, hvor der stod
'Sød-suppe!' Altså når noget blev for oversukret Fedest... Det
mangler vi også....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-11-06 22:35

Siri wrote:

> Flere smileys, eller hvad?
> Skøre, sjove, vilde, mange!

Det generer formentlig ikke mig, da den slags sikkert ikke ville kunne
ses i min newsreader. Hvis det kunne, ville jeg øjeblikkeligt holde op
med at bruge gruppen. Eller måske til en start smide entusiasterne i
killfilter.

Jeg tror den slags er en udpræget pigeting.

Og det er absolut ikke for at være sur, jeg skriver sådan.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Siri

Dato : 15-11-06 15:08

> [...]
> killfilter.
>
> Jeg tror den slags er en udpræget pigeting.
>
> Og det er absolut ikke for at være sur, jeg skriver sådan.

Hej Kevin.
Ork, det er ikke dig, der virker sur....
Jeg citerer lige først Hannes (håber, at det er OK, Hanne) og så mit
indlæg med ønske om et par sjove smileys.
> [...]

Så sågar en på et andet site, der holdt et skilt, hvor der stod
'Sød-suppe!' Altså når noget blev for oversukret Fedest... Det

Det var citatet.
Smileys er da ikke billeder (jeg går ud fra, at I mener fotos - det gør
mange), men tegn. De består af tegn, som så bliver omdannet til en lille
tegning.
Jeg foreslår dem blot som en mulighed.
Personligt er jeg mere irriteret af alle de der F5=P osv osv.
Og igen-igen-igen, jeg ser kun dette site som site. Jeg bruger det ikke
som nogle åbenbart gør, via Outlook osv, og aner ikke, hvordan det så
tager sig ud.
Det var bare en idé, men den har åbenbart virkelig provokeret nogen.
Tak for kaffe
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 15-11-06 22:32

On Wed, 15 Nov 2006 08:08:02 -0600, Siri
<medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

>Og igen-igen-igen, jeg ser kun dette site som site. Jeg bruger det ikke
>som nogle åbenbart gør, via Outlook osv, og aner ikke, hvordan det så
>tager sig ud.

Og du snakker selvfølgelig om http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/
Det er hjemmesiden for nyhedsgruppen dk-fritid-dyr-kat, som er den du
skriver i fra hjemmesiden. Det er altså ikke en del af hjemmesiden, du
skriver på, men en nyhedsgruppe på usenet.
Du kan læse mere om gruppen her:
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.kat
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bjarne

Dato : 16-11-06 00:12

Leyna skrev:

> [...]
> skriver i fra hjemmesiden. Det er altså ikke en del af hjemmesiden, du
> skriver på, men en nyhedsgruppe på usenet.

Det er vel teknisk set begge dele, men alle data lagres samme sted og
derfor er det lageret, som er bestemmende for det mulige indhold.
På samme måde som det ikke nytter noget at afspille en video på et
surround-anlæg, hvis videoen er i mono. Eller forsøge at putte billeder
på et kassettebånd.

Det der kan gemmes er ren tekst bestående af tal, bogstaver og diverse tegn.

Hvis man ville have flere sjove smajliger på hjemmesiden, ville man være
nødt til at aftale symboler bestående af de tilladte tegn, men de ville
kun virke på hjemmesiden og ikke hos dem, der bruger en nyhedslæser.

F.eks. kunne man - hvis man ville - aftale, at '!' blev til et ophidset
kattehoved eller '#z' en sovende kattekilling eller '£' en forarget
hunkat, som ikke ville høre mere pjank om smajliger.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 00:25

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattehoved eller '#z' en sovende kattekilling eller '£' en forarget
> hunkat, som ikke ville høre mere pjank om smajliger.

Hej Bjarne

Så bliver det da noget rigtigt rod at læse med på usenet, med alle de der
hjemme opfundne symboler.
Det lyder ikke som en god ide.
Hjemmesiden er et suplemang til newsgruppen.
Mvh Allan

Fra : Bjarne

Dato : 16-11-06 00:41

Allan skrev:

> [...]
> hjemme opfundne symboler.
> Det lyder ikke som en god ide.
> Hjemmesiden er et suplemang til newsgruppen.

Hej Allan.

Jeg er slet ikke uenig.
Det var bare for at sætte tingene lidt i perspektiv og fortælle, hvad
der praktisk er muligt og hvad der ikke er.

At man teoretisk kunne indsætte små tegn, der fremkaldte smajliger eller
fik hjemmesiden til at hvæse eller mjaue er ikke det samme som at man
ønsker at gøre det.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 00:50

> [...]
>
> At man teoretisk kunne indsætte små tegn, der fremkaldte smajliger eller
> fik hjemmesiden til at hvæse eller mjaue er ikke det samme som at man

Der har du ret
Men hvis der mangler smilies på hjemmesiden.
Så skal det være en standart der bruges på usenet.
Ellers går det helt galt.
Mvh Allan

Fra : Bjarne

Dato : 16-11-06 08:35

Allan skrev:

> Der har du ret
> Men hvis der mangler smilies på hjemmesiden.
> Så skal det være en standart der bruges på usenet.
> Ellers går det helt galt.
> Mvh Allan

hhm, galt er måske lidt overdrevet.

Hvor kan man egentlig se normer for den slags?

vh
Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-11-06 13:17

Allan <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote:

> [...]
> de der hjemme opfundne symboler.
> Det lyder ikke som en god ide.
> Hjemmesiden er et suplemang til newsgruppen.

Jeg tror nok, at jeg vil give dig ret. Det kan meget nemt blive noget
rod ved overdreven brug af smileys. Jeg synes også at det udvalg vi
har nu, hvor div. tegn bliver animerede ved afsendelse er
tilstrækkeligt. Det kan ved læsning godt blive temmelig forvirrende
med et hav af dem.

Jeg har nogle rigtig gode smileys, som jeg har downloaded fra nettet
fra en side der hedder "schmaili.com". Det er et lille udvalg af både
sjove og søde. De er dog *kun* til brug ved afsendelse af e-mails, og
selvfølgelig kun til venner der også bryder sig om den slags.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 17-11-06 18:59

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Tak Leyna, for venlighed og tålmodighed. Jeg læste jo siderne om usenet,
da jeg startede, men nok mest OSS og Netikette osv.
Jeg kigger igen - og har læst lidt om diverse læse-programmer. Og så har
jeg bedt en gammel ven, der virkelig har været med fra internettets
spæde start, om at forklare mig alt det....
Jeg skal blankt indrømme, at det ser kringlet ud ved første kig - og da
jeg prøvede på at læse om nyhedsgruppen for begyndere udi nyhedsgrupper,
så startede min pc - Outlook.....
Nå, men som sagt, en ven forklarer. Og indtil da er jeg meget glad for
'det her' (om det så er her, der eller begge dele ).
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 18-11-06 01:03

On Fri, 17 Nov 2006 11:58:45 -0600, Siri
<medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

>Tak Leyna, for venlighed og tålmodighed.

Selv tak da, og jeg er meget stolt over at blive kaldt tålmodig, for
det er bestemt ikke min stærke side.
Fik en ny hundehvalp i går aftes, og tænk... kræet er ikke renligt
endnu. Helt ærligt, hvor lang tid skal det dog ta'?

Næeh, man skulle ha' anskaffet sig en kat mere i stedet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Lotte

Dato : 16-11-06 10:33

Og det bliver ikke bedre af, at du vil til at "stjaele" smileys fra
andre fora, nyhedsgrupper, whatever??? Det GOER man bare ikke!!!!!

Lotte

Fra : Siri

Dato : 16-11-06 17:32

> Lotte skrev:
> Og det bliver ikke bedre af, at du vil til at stjæle
>
> Lotte

Wow!
Nu kan jeg vist roligt anmode om kammertonen....
Bemærk venligst, at jeg - spurgte (understreget) og - foreslog
(understreget)
Læs evt mit indlæg igen.
Jeg er - som nævnt et par gange - ikke nogen erfaren rotte i det her, og
derfor -spørger jeg (understreget), når jeg er i tvivl.
Ingen grund til at fare i flint og beskylde mig for at ville bestemme
eller stjæle eller hvad man nu ellers får skudt i skoene.
Hyggeligt.....
Jo, vi har nogle få smileys "her", men jeg føler så et behov for lidt
mere end og Så kan vi måske - som gentle-men og -women -
'agree to disagree' - enes om at være uenige.
Med venlig og fredelig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-11-06 19:24

> [...]
> lidt mere end og Så kan vi måske - som gentle-men og
> -women - 'agree to disagree' - enes om at være uenige.

Hej Siri.

Selvfølgelig vil du da ikke stjæle smileys du vil bare gerne
vide hvor man kan hente dem. Som jeg skrev kan du hente nogle på
www.schmaili.com, der er ikke så mange, men der er da nogle skægge ind
imellem. Man skal så bare huske at det kun er til brug i e-mails.

Jeg må blankt erkende, at jeg er lidt modstander af alt for meget med
smileys i nyhedsgrupperne. Det ligesom ikke hører sig hjemme at
overdrive det. Der er rigtig mange der i de forskellige grupper er
direkte modstandere af smileys overhovedet. Jeg synes også at dem der
findes burde dække behovet, bare man med en smiley kan tilkendegive om
man er vred, glad, jublende glad, har et glimt i øjet eller bare er
"ligeglad".

Det er mange gange måden tingene bliver sagt på, og den er ikke altid
lige "comme il faut", dette kan vi sikkert blive enige om, men det er
noget man opdager hen ad vejen, man må så se om man kan abstrahere fra
det også. Det er jo desværre ikke alle der er lige taktfulde.

Håber du kan li' ham her: ROFL

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 14-11-06 17:59

> [...]
> Så sågar en på et andet site, der holdt et skilt, hvor der stod
> \'Sød-suppe!\' Altså når noget blev for oversukret Fedest... Det

hvis nogen vil designe dem, skal jeg nok lægge dem ind.

Fra : "

Dato : 14-11-06 20:26

Tonny Jørgensen wrote:
> hvis nogen vil designe dem, skal jeg nok lægge dem ind.
> Med venlig hilsen
> Tonny Jørgensen

Så trækker vi lige vejret, Siri. Fint at du har mange ideer, men du er ikke
ene-bestemmer af sitet, vi er mange, der er med til at bestemme, så det er
ikke noget du alene afgør. Der er ingen der bare alene kan bestemme hvordan
tingene på sitet skal se ud, det skal altid først vendes og vedtages i
enighed i gruppen.

Jeg bruger også sitet og vil IKKE have det ødelagt at fantasifulde useriøse
smileys, der fylder og ødelægger linieringen. Der er rigelig i forvejen og
masser af fora, der i forvejen er ødelagt af smileys og små/store
billedemotiver, så du må få tilfredstillet dit behov for det på de andre
katte-sites du frekventerer. Hjemmesiden er stadig et alm kattesite med
mange informationer, ikke en babyklub, som visse andre sites med rette kan
betegnes.
Sitet med forum som det er nu, er fint simpelt - det behøver faktisk ikke at
være overklistret med alle mulige ubrugelige, forstyrrende og
vedligeholdelseskrævende finesser og funktioner.
/M

Fra : Bjarne

Dato : 14-11-06 21:10

<M> skrev:

> [...]
> være overklistret med alle mulige ubrugelige, forstyrrende og
> vedligeholdelseskrævende finesser og funktioner.
Jeg ved ikke helt, hvad meningen var fra Siri men hvis det drejer sig om
at de der ønsker det kan indsætte nogle symboler, der dukker op små
smileyer, står det vel enhver frit for at bruge dem eller lade være,
uden at de ødelægger helheden?

- eller man kan stille krav til de smajlier der må bruges?

vh
Bjarne

Fra : "

Dato : 14-11-06 21:38

Bjarne wrote:
> [...]
> uden at de ødelægger helheden?
>
> - eller man kan stille krav til de smajlier der må bruges?

Nej, så let er det ikke. Vi indfører ikke noget nyt på sitet uden at
brugerne er enige - og det er vi ikke. Smileys og misbrugen af andre
billeder og lign er meningsforstyrrende og overflødigt. For indlæggene skal
også kunne læses af andre uden at de er overplastret med alle mulige
åndssvage smileys.
Og de readers der ikke kan vise forskellige typer smileys vil desuden
fremstå overplastret med røde krydser i stedet for ikonet. Det her er et
forum, ikke en billed/smileygruppe. Det behov må folk få tilfredsstillet
andre steder.
Og det har fungeret fint indtil nu.

Fra : Leyna

Dato : 14-11-06 22:50

On Tue, 14 Nov 2006 21:37:45 +0100, "<M>" <outof@order.net> wrote:

> [...]
>fremstå overplastret med røde krydser i stedet for ikonet. Det her er et
>forum, ikke en billed/smileygruppe. Det behov må folk få tilfredsstillet

Snakker vi om denne gruppe, eller snakker vi om et internt forum på
gruppens hjemmeside?
Her på NG er billeder IKKE tilladt, så længere er den da ikke. Det er
ikke os alle dere læser og skriver via gruppens hjemmeside!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 14-11-06 22:52

Leyna skrev:

> [...]
> Her på NG er billeder IKKE tilladt, så længere er den da ikke. Det er
> ikke os alle dere læser og skriver via gruppens hjemmeside!

Åh, hvor er jeg enig!

Venlig hilsen Dikte

Fra : Siri

Dato : 15-11-06 15:01

> [...]
> være overklistret med alle mulige ubrugelige, forstyrrende og
> vedligeholdelseskrævende finesser og funktioner.

Hej-hej anonyme, og godt ord igen. Venlighed koster ingen penge
Jeg er ikke ude på at bestemme noget. Det var et forslag, og jeg var
ikke ene om det.
Hvis du ikke kan lide smileys, så kan du jo bare lade være med at bruge
dem.
Jeg "frekventerer" ikke andre katte-sites, for de virker uoverskuelige -
rodede - dårligt designede på mig.
Det her er et super site, og jeg mener godt, at det kan tåle et par
sjove smileys mere. Man vælger jo selv at bruge dem, og de fleste her er
har jo begreb om 'netikette'.
Babyklub? Tja, det var faktisk sitet her, dvs dets brugere, der lærte
mig at bruge pjattede ord som 'mislinger' 'missedyr' og det, der er
endnu mere 'Sød-Suppe'.... Kan nogen forøvrigt huske, hvem, det var, der
fik 'ondt i øjnene' af sukrede perser-sites og over-nuttede fotos i
specialklub-blade.... undertegnede.....
Med venlig hilsen
Siri-ikke-enebestemmer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 15-11-06 14:55

> [...]
> server,

Det

> hvis nogen vil designe dem, skal jeg nok lægge dem ind.

Æhrm... er det forbudt eller bare dårlig stil at "hugge" smileys fra f
eks dette site:
(arh, nu kan jeg ikke finde det, men det er et katte-forum-info-site,
der har de vildeste smileys - bl.a. den, der holder et skilt op, hvor
der står "Sød-Suppe!").
Med andre ord - kan man bare 'importere' dem fra et andet site, for så
vil jeg da bare heppe på dem, der kan fikse denslags 'pirateri'
Eller skal nogen teksnisk snedige designe dem til glæde for os?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-11-06 16:42

> [...]
> så vil jeg da bare heppe på dem, der kan fikse denslags 'pirateri'
> Eller skal nogen teksnisk snedige designe dem til glæde for

Nej Siri, så nemt er det ikke. Hvis du bruger smileys af den slags du
har sakset andre steder fra, så forsvinder dit indlæg lige så stille.
De bliver betragtet som "vedhæftede filer" og det kan man ikke i
nyhedsgrupperne. Kun i de binaere grupper. Håber det er rigtigt, det
jeg har skrevet. Ellers er der jo nok nogen der vil rette mig

Fra : Bjarne

Dato : 15-11-06 17:20

Tove Krieger skrev:

> [...]
> nyhedsgrupperne. Kun i de binaere grupper. Håber det er rigtigt, det jeg
> har skrevet. Ellers er der jo nok nogen der vil rette mig

De smajliger der allerede virker er m.fl.

Men der er da intet i vejen for at lave nogle interne smajliger som

og associere dem med en katteansigt, som vises frem på hjemmesiden?

vh

Bjarne

Fra : Siri

Dato : 15-11-06 17:58

> [...]
> De bliver betragtet som
> jeg har skrevet. Ellers er der jo nok nogen der vil rette mig

OK, jeg skrev det ikke klart nok: Jeg mente, at hvis vi skulle have
flere smileys her på sitet, at så kunne man f eks se på Hannes fede
samling på www.mega-mco.dk (hii hii hii - de er sjove, Hanne, fler',
tak), og på f eks DeKatten.com og bruge deres designs - hvis man må det.
Jeg tænkte ikke på det enkelte indlæg - men tak, Tove.
Hvem ved, hvad der er røget ud fordi jeg uvidende har kombineret : og -
og D.....
Med venlig hilsen
Siri - hylehovede og grinebider i eet
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 15-11-06 20:08

Siri skrev:

> OK, jeg skrev det ikke klart nok: Jeg mente, at hvis vi skulle have
> flere smileys her på sitet

Hjemmesiden dk-fritid-dyr-kat.dk er ikke en hjemmeside med tilknyttet
brevkasse.
Det er faktisk omvendt - det er nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat, der
står bag siden. Nyhedsgruppen er en del af det danske usenet-hierarki.
Så - som du har fået forklaret gentagne gange - er 'her på sitet' et
meningsløst udtryk i nyhedsgruppen, for dit 'her' er ikke alles 'her'.
Jeg har prøvet at forklare dig indtil flere gange, hvordan du kunne
tilgå nyhedsgrupper med et mailprogram eller en newsreader, men det
lader til, at du er uimodtagelig for venlig hjælp og henstillinger, så
nu gir jeg op.

*plonk*

Dikte

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 15-11-06 20:41

> [...]
> tilgå nyhedsgrupper med et mailprogram eller en newsreader, men det
> lader til, at du er uimodtagelig for venlig hjælp og henstillinger, så

Kunne det være en ide at have en guide til opsætning af gængse
nyhedslæsere til nettop denne gruppe ? Jeg ved godt guiden vil afvige
alt efter hvilken udbyder man har, men jeg tror stadig det ville komme
mange til gavn.

Hvis dette har interesse vil jeg se om ikke jeg kan flække et eller
andet sammen.

Fra : Siri

Dato : 15-11-06 20:48

> [...]
> tilgå nyhedsgrupper med et mailprogram eller en newsreader, men det
> lader til, at du er uimodtagelig for venlig hjælp og henstillinger, så

Kære Dikte.
Det er jeg ked af at høre.
Hvis plonket betyder, at du ikke gider læse mine indlæg mere, så er det
desto værre - en af de gode ting ved sitet her er jo, at vi kan, som
sande gentle-men og -women, agree to disagree.
At 'her' og 'her' er mindst to ting er klart for mig.
Det er til gengæld ikke gået op for mig, at du specifikt har forsøgt at
forklare mig brugen af mailprogram (der får du nok ikke overtalt mig med
det samme - det lyder som Outlook-afdelingen - medmindre der findes
noget, der er ulige bedre end OE) - eller newsreader: Jeg troede i min
blanke uvidenhed, at det var det, jeg gjorde, når jeg vælger fanen
'newsreader' øverst på siden.......
Hvis du kan få det her til at køre via yahoo-mail eller lignende, så vil
jeg gerne se det, og glad lade mig belære, gerne, no prob.
Jeps, det er nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat.dk, der står bag siden, og
hurra for det. Så vidt så godt. Jeg har faktisk været en del inde om
usenet sider for at blive klogere på det. Er det ikke lykkedes, så
beklager jeg.
Måske er der bare to grupper af brugere af dk-fritid-dyr-kat.dk: Nemlig
dem, der læser det fra en form for hjemmeside, og så dem, der får det
fra en slags mail. Jeg hører til de første, det er jeg glad og tilfreds
med, og det med via mail har jeg simpelthen ikke forstået klart endnu -
måske fordi jeg ikke har en brugbar 'leverandør' eller 'udbyder', og
ikke er særlig PC/EDB minded.
Jeg beklager meget, hvis jeg bare er for blondinet til at fatte, hvad du
åbenbart gerne så venligt (tak) har villet forklare mig. Jeg starter jo
bare med at kigge på verden, som den ser ud, fra hvor jeg står. Ganske
menneskeligt.
*ikke-plonk* - men en venlig katte-pote?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne

Dato : 15-11-06 21:33

Siri skrev:

> [...]
> menneskeligt.
> *ikke-plonk* - men en venlig katte-pote?

For at - forsøge - at skære det lidt ud i pap, så ligger alle data i en
bestemt struktur på en række nyhedsservere rundt omkring på internettet
og mestendels som ren tekst helt uden billeder, lyd, kulørte bogstaver m.v.

Det har absolut intet med email at gøre, selvom der er nogle
email-programmer der også kan håndtere nyhedsgrupper.

For at du kan læse indlæg eller selv sende et indlæg skal du enten have
et program på din computer, der kan snakke med nyhedsserverne eller også
skal du bruge en hjemmeside, der er sat op sådan, at den allerede har
hentet alle indlæggene, så de lige er til at læse.
Men det er under alle omstændigheder de samme data og de samme
nyhedsservere, det hele stammer fra, selvom du ikke kan se det.

vh
Bjarne

Fra : Leyna

Dato : 15-11-06 22:43

On Wed, 15 Nov 2006 13:48:28 -0600, Siri
> [...]

>sande gentle-men og -women, agree to disagree.
>At 'her' og 'her' er mindst to ting er klart for mig.

Siri, så prøver jeg lige igen, for det er vist lidt uklart for dig, at
her og her faktisk er samme sted - og det er IKKE på hjemmesiden, hvor
du læser og skriver dine indlæg fra!

Dette er en nyhedsgruppe, der befinder sig på usenet, og selvom du har
adgang til den via en hjemmeside, så ændrer det ikke på placeringen.

Prøv at kigge her : http://usenet.dk/info/
Der står en god del af det du gerne vil vide, osse omkring
Newsreaders. Selv bruger jeg Forte Agent til news, go den har jeg
været rigtig godt tilfreds med i de 11 år jeg har været på nettet.

Hjemmesiden du skriver fra kan ikke sammenlignes med Dekatten eller
lign. fordi denne hjemmeside er tilknyttet nyhedsgruppen, som så
ligger på usenet. (Ja, nu bøjer jeg det vist i neon. *G*) Og der er
særlige regler for usenet, som du osse vil kunne læse via ovenstående
link.

SÅ! Nu tror jeg altså på, at der vil gå et lys op for dig!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk