Er katte et kvindedyr?
Fra : soren h c

Dato : 09-11-06 20:46

Hej

Oftest synes jeg man forbinder en katteejer for at være en kvinde.
Men hvor meget hold er der efterhånden i dette?
Her hvor jeg bor, som er en ejerforening med både pensionister
og lejligheder med hovedsageligt unge mennesker er det rent faktisk
mest fyrene der har katte. Vil nok skyde på 75%.
Et eller andet sted synes jeg det måske nok er dybt unormalt.
Men når jeg ser herinde er der faktisk også mange mænd der
skriver herinde.

Hvad mener i?
Er katten et kvindedyr?

Mvh Søren H Christensen

Fra : Tina

Dato : 09-11-06 20:58

"soren h c" <soren@soren.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Hvad mener i?
> Er katten et kvindedyr?

Jeg kender flere mænd end kvinder, der enten har kat, eller som er meget
glad for katte.

Nej, jeg mener ikke, at katte er "kvindedyr".

Tina

Fra : Anette

Dato : 09-11-06 21:16

Tina wrote:
Jeg kender flere mænd end kvinder, der enten har kat, eller som er
> meget glad for katte.

Også her. Både i venne-/bekendtskabskredsen og her i huset, hvor de fire
katte mest er min mands, og de 3 hunde er mest mine

> Nej, jeg mener ikke, at katte er "kvindedyr".

Absolut ikke. Omvendt kunne man - måske- opstille en teori om at katte
netop tiltaler mænd fordi en kat ikke forpligter ejeren så meget som f.eks
en hund gør?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-06 22:36

soren h c <soren@soren.dk> wrote:

> Hvad mener i?
> Er katten et kvindedyr?
>
> Mvh Søren H Christensen

Det synes jeg absolut ikke. En kat er man ikke tvunget til at skulle
lufte, som man skal med en hund. En kat kan i mange tilfælde bedre
være alene hjemme end en hund, og for de unge mænds vedkommende, så
tror jeg at en kat er god når man skal score de søde piger, har jeg
mon helt uret ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tyfon

Dato : 10-11-06 13:25

> [...]
> en kat er god når man skal score de søde piger, har jeg mon helt uret ?

Visse hunde virker også .. fx. samojeden, Pigerne er helt vilde med den
store uldtot

Grunden til at de vælger katte er nok at de er nemme at passe og altid er
med på lidt kælen .

Maj

Fra : h.engermann@mail.dk

Dato : 09-11-06 23:13

Myten er sikkert opstået ved, at i "gamle dage" var en mand ikke et
mandfolk, hvis han viste blide følelser. Næh, det var hunde og
kæft-trit-og retning, hvorimod fruentimmerne var til det mere
nusse-pusselige.

Historien viser dog, at sågar statsoverhoveder og generaler havde en
kat som yndlingsdyr, men de havde jo også på anden vis bevist deres
styrke.

Jeg kender flere familier, hvor det faktisk er manden, der er mest til
katte. Det skyldes vel også tiden i dag, hvor det er "legalt" og
naturligt for mænd at være "bløde". Det er i hvert fald dejligt,
når en familie kommer for at se på killinger, at se manden spontant
lægge sig på knæ og forsigtigt tage om en killing med sine store
hænder.

PS: Så lykkedes det mig efter megen møje og besvær at deltage
herinde igen!
(Hanne Engermann)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-06 23:13

<h.engermann@mail.dk> wrote in message
[...]

-klip-

PS: Så lykkedes det mig efter megen møje og besvær at deltage
herinde igen!
(Hanne Engermann)

**********

Alverdens generaler, diktatorer og hærførere burde tvinges til at sidde
mindst een time hver dag med en spindende, eller sovende kat på skødet.
Så ville JEG sove meget bedre!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : h.engermann@mail.dk

Dato : 09-11-06 23:22

h.engermann@mail.dk wrote:

> PS: Så lykkedes det mig efter megen møje og besvær at deltage
> herinde igen!

.... men kan I ikke fortælle mig, hvorledes jeg skal ændre min profil,
så jeg bliver vist med mit nick-name 'Natravnen' og ikke
email-adresse!

På forhånd tak!

Fra : gitte

Dato : 10-11-06 07:02

> [...]

.... men kan I ikke fortælle mig, hvorledes jeg skal ændre min profil,
så jeg bliver vist med mit nick-name 'Natravnen' og ikke

Hvis du bruger OE skal du gå til (jeg har en engelsk version)
tools/accounts/news/properties/user information/name og her skriver du det
navn du vil have vist.

gitte

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 11:13

h.engermann@mail.dk wrote:

> ... men kan I ikke fortælle mig, hvorledes jeg skal ændre min
> profil, så jeg bliver vist med mit nick-name 'Natravnen' og ikke
> email-adresse!
>
> På forhånd tak!

Den danske version af OE, der skal du gå ind i:

Funktioner>Konti>Nyheder>Egenskaber, og skriv Natteravnen i
Brugernavn. Du kan sagtens have din e-mailadresse stående, men du kan
gøre som jeg har gjort i min (efter råd fra TDC kundesupport)
e-mailadresse. Jeg har indføjet _nospam_, som så skal fjernes hvis
nogen vil skrive til mig. Du kan f.eks også skrive en hotmailadresse
hvis du har en sådan.

Fra : h.engermann@mail.dk

Dato : 10-11-06 11:21

gitte wrote:

> [...]
>
> Hvis du bruger OE skal du gå til (jeg har en engelsk version)
> tools/accounts/news/properties/user information/name og her skriver du det

Tak for svaret, men jeg er altså ingen ørn til det her og skal helst
have det "ind med skeer"
Jeg bruger Microsoft Outlook, men er det ikke i Google jeg skal ændre
(et eller andet sted).

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 11:42

h.engermann@mail.dk wrote:

> Tak for svaret, men jeg er altså ingen ørn til det her og skal helst
> have det "ind med skeer"
> Jeg bruger Microsoft Outlook, men er det ikke i Google jeg skal
> ændre (et eller andet sted).

Hvis du bruger Outlook, så er sagen en helt anden, for så kan der ikke
ændres noget der. Der findes ikke nyhedsgrupper i Outlook kun i
Outlook Express. Jeg går stærkt ud fra at du sender fra Google Groups.

Jeg kan gå ind i den relevante gruppe her i OE og spørge eet af de
kloge hoveder, hvis der ikke er en anden her i gruppen der ved hvordan
man gør. Det er ikke os alle der bruger OE, så mon der ikke er én der
kan forklare

Det ville også være dejligt hvis hjemmesiden kom op at stå igen, men
vi må vente og se hvad der sker.

Fra : h.engermann@mail.dk

Dato : 10-11-06 11:49

Tove Krieger wrote:
> [...]
> kan forklare
>
> Det ville også være dejligt hvis hjemmesiden kom op at stå igen, men

Tak for hjælpen Tove (jeg har nemlig ledt forgæves i Funktioner i
Outlook).

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 13:05

h.engermann@mail.dk wrote:
må vente og se hvad der sker.

> Tak for hjælpen Tove (jeg har nemlig ledt forgæves i Funktioner i
> Outlook).

Hej igen Hanne.

Jeg har spurgt i den relevante gruppe, og har foreløbig fået et svar
der går på, hvorfor du ikke skifter til Outlook Express. Den skulle
også gerne ligge på din computer. Det siges at den er nemmere fordi
den indeholder newsreader, men jeg kan da godt se at du måske er så
vant til Outlook, at du ikke har lyst til at skifte. De ligner ellers
hinanden ret meget, bortset fra at der ikke er kalender i OE.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 13:44

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
> h.engermann@mail.dk wrote:
> må vente og se hvad der sker.

> Hej igen Hanne.

Jeg har lige fået et svar mere, som du muligvis kan bruge til noget.
Svaret har jeg "sakset" fra dk.internet.software.mail+news:

Citat:
"Men du kan sagtens køre med Outlook til mail og OE til news på
samme maskine, faktisk er der en genvej i Outlook til at starte
OE med. Og begge programmer kan også køre samtidig
uden problemer."
Citat slut.

Nu kan du da prøve at se, om det er noget du har lyst til.

Fra : h.engermann@mail.dk

Dato : 10-11-06 14:45

Lige en STOR undskyldning til Søren, fordi jeg kom til at skævvride
tråden.
Håber, du tilgiver en ældre dame!

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 15:11

h.engermann@mail.dk wrote:
> Lige en STOR undskyldning til Søren, fordi jeg kom til at skævvride
> tråden.
> Håber, du tilgiver en ældre dame!

Ok, undskyld fra en ældre dame mere. Det var jo godt nok en smule OT.

Fra : Niels Pein

Dato : 10-11-06 20:26

"soren h c" skrev

> Er katten et kvindedyr?

Nej.
--
Hilsen
Niels

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-11-06 19:01

"soren h c" <soren@soren.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Oftest synes jeg man forbinder en katteejer for at være en kvinde.
> Men hvor meget hold er der efterhånden i dette?

Har "soren h c" overhovet deltaget i debatten efter alle jeres indlæg??

Nej vel?
Ignorér dog sådan et indlæg....

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-11-06 20:59

soren h c skrev:
> [...]
> Et eller andet sted synes jeg det måske nok er dybt unormalt.
> Men når jeg ser herinde er der faktisk også mange mænd der

Det mener jeg ikke man kan sige (lige så lidt som man kan kalde den et
mandedyr).
Men selvom eller måske fordi jeg holder af katte, ville jeg ikke
anskaffe mig én. Jeg har nemlig hverken hus eller have. Det er ikke
smart når singler der bor i en blok, anskaffer sig kat - eller noget
andet dyr.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-06 23:12

"soren h c" <soren@soren.dk> wrote in message
> [...]
> Et eller andet sted synes jeg det måske nok er dybt unormalt.
> Men når jeg ser herinde er der faktisk også mange mænd der

Niks.
Har en stor flok kollegaer (- testosteronbelastet arbejdsmiljø... ),
hvoraf rigtigt mange har katte.
De der har hunde, har det som regel som arbejdshund, og derefter hobby.
Flere af mc-vennerne har kat(te).

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-06 10:11

soren h c wrote:
> [...]
> Et eller andet sted synes jeg det måske nok er dybt unormalt.
> Men når jeg ser herinde er der faktisk også mange mænd der

Det synes jeg ikke de er.
Jeg synes mere at små hunde er "kvindedyr".

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-06 10:13

Aragorn Elessar wrote:
> Alverdens generaler, diktatorer og hærførere burde tvinges til at sidde
> mindst een time hver dag med en spindende, eller sovende kat på skødet.
> Så ville JEG sove meget bedre!

Ha Ha.

Hvis du kan få det indført, så tror jeg Nobels Fredspris er inden
for rækkevidde.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-06 10:14

Poul F. Andersen wrote:
> "soren h c" <soren@soren.dk> skrev i en meddelelse

> Har "soren h c" overhovet deltaget i debatten efter alle jeres indlæg??
>
> Nej vel?
> Ignorér dog sådan et indlæg....

Hvorfor ?
Det har da skabt en sød og godt lille snak.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk