Sløv kat
Fra : Anja Johansen

Dato : 09-11-06 14:33

Hej gruppe!

Min lille Isa er usædvanlig sløv i dag. Hun gider faktisk ikke engang flytte
sig så vi kan åbne døren. Det ligner hende slet ikke. Godt nok er de glade
for et opvarmet gulv, men så sløvt virker mistænkeligt. Hun er 2 år gammel,
vejer lidt under 4 kg og får Royal Canin tørfoder.

Nogen bud på hvad det kan være? Jeg tror muligvis hun spiser mindre end
normalt, men der er 3 katte om madskålen så det er svært at vide med
sikkerhed, ligesom jeg ikk eved hvor meget hun benytter sig af vandskålen.
Kan hun have smerter i bækkenet af den metalplade hun fik indopereret sidste
vinter? Evt, som følge af vejrændringer?

Jeg kører hende til dyrlæge sidst på eftermiddagen hvor man frit kan komme
uden tidsbestilling, men det ville jo være rart at kunne kome med et bud på
noget der var galt.

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-06 14:59

Anja Johansen <ingen@ingen.dk> wrote:
> [...]
> Jeg kører hende til dyrlæge sidst på eftermiddagen hvor man frit
> kan komme uden tidsbestilling, men det ville jo være rart at kunne

Jeg tror såmænd ikke jeg kan være til så megen hjælp. Jeg kan bare
gøre opmærksom på, at jeg har slidgigt og det vejr vi har nu er stærkt
medvirkende til at det kan mærkes. Jeg vil tro at vi ikke er så
forskellige fra dyr i den retning, men jeg synes da det er fint at du
lige får hende checket, for det kan da være så meget andet.

Dyrlægen ved jo lige hvor man skal trykke hvis hun har smerter. Håber
at det ikke er noget alvorligt

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : helena

Dato : 09-11-06 16:33

"Anja Johansen" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden tidsbestilling, men det ville jo være rart at kunne kome med et bud

Hun kan jo have fået feber eller lign.
Er hun steriliseret ? min egen på 6 år opfører sig af og til mærkeligt;
sløv - gider ikke lege og er utidig. Jeg tror faktisk det er falsk løbetid.
Hypofysen er jo også indvolveret i det.
Men held og lykke med hende, lad os håbe det ikke er noget alvorligt.

VH
Helena

Fra : Anja Johansen

Dato : 10-11-06 14:49

Så kom vi til doktor Dyr. Umiddelbart havde hun ingen smerter, men hendes
temperatur lå på 39,9 C så det tyder på infektion. Dyrlægen var dog ikke i
stand til at sige hvor, på trods af megen prikken, hiven, trykken og alt det
andet, Isa mente, hun blev plaget med. Så vi har fået et stik penicillin og
en pillekur. Hvis der ingen bedring er, skal vi komme igen i nsæte uge for
blodprøve og så må vi tage den derfra. Deudover skal vi holde øje med
væskeindtagelse og urin/afføring. Så kryds fingre for det "bare" var en
infektion.

MVH Anja

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 15:09

> [...]
> vi tage den derfra. Deudover skal vi holde øje med væskeindtagelse
> og urin/afføring. Så kryds fingre for det "bare" var en infektion.

Du kan tro at jeg i hvert fald vil krydse fingre.

39,9 er jo lettere forhøjet temperatur på en kat (normaltemperaturen
ligger mellem 38 og 39 grader). Håber at det "kun" er lidt infektion
og at penicillinen hjælper.

Fra : Siri

Dato : 14-11-06 17:39

> [...]
>
> 39,9 er jo lettere forhøjet temperatur på en kat (normaltemperaturen
> ligger mellem 38 og 39 grader). Håber at det

Ouh.... "finger-kryds" herfra!
Hold os opdateret, ikk'
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anja Johansen

Dato : 16-11-06 08:55

> Ouh.... "finger-kryds" herfra!
> Hold os opdateret, ikk'
> Med venlig hilsen
> Siri
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hejsa!

Isa har det fint igen. Det var tilsyneladende en infektion og nu er hun helt
ovenpå igen (men ud går hun altså ikke - hun er blevet meget kuldskær efter
operationen ;).

Tak for de mange "krydsninger"!

MVH Anja

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-11-06 13:23

> [...]
>
> Isa har det fint igen. Det var tilsyneladende en infektion og nu er
> hun helt ovenpå igen (men ud går hun altså ikke - hun er blevet

Dejligt at hun er ovenpå igen. Det er skrækkeligt når de bliver
syge. Man føler sig så magtesløs. Du skriver operationen. Skal det
forstås som "forløbet", eller er hun blevet rigtigt opereret også ?

Fra : Anja Johansen

Dato : 16-11-06 17:38

> [...]
<syge. Man føler sig så magtesløs. Du skriver operationen. Skal det
<forstås som "forløbet", eller er hun blevet rigtigt opereret også ?

Hej Tove!

Sidste vinter blev Isa kørt ned og brækkede hoften. Det krævede en
metalplade indsat for at få hende på ret køl igen. Siden hun så har været
barberet på højre lår har hun været åh så kuldskær . Så det er den
operation jeg hentyder til (hvorfor bliver kræene for øvrigt altid kørt ned
sent fredag aften hvor det er rigtig dyrt at få dem til dyrlæge??)

MVH Anja

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-11-06 19:01

> [...]
> det er den operation jeg hentyder til (hvorfor bliver kræene for
> øvrigt altid kørt ned sent fredag aften hvor det er rigtig dyrt at

Ja selvfølgelig Anja, det skrev du jo i dit første indlæg. Jeg troede
bare, at lille mis var blevet opereret igen. Godt, at det er i orden
nu. Min lille Mini er ikke opereret nogen steder (7-9-13), men hun er
også kuldskær for tiden, så det er nok generelt for de fleste misser
når kulden sætter ind. De skal lige vænne sig til at det ikke er
sommer mere.

Med hensyn til at de er syge eller andet i week-enden. Det er da lige
sådan med TV, komfur, køleskab o.s.v. det er *altid* til week-enden de
bryder sammen. Det er som du skriver særligt forekommende med dyr der
bliver syge, jeg gad også vide hvad det er der gør det.

Fra : Kate

Dato : 03-12-06 16:40

"Anja Johansen" <ingen@ingen.dk> wrote in

> Så det er den
> operation jeg hentyder til (hvorfor bliver kræene for øvrigt altid
> kørt ned sent fredag aften hvor det er rigtig dyrt at få dem til
> dyrlæge??)

Jeg tror de har en aftale med dyrlægerne Lante er blevet syg med
urinvejsinfektion adskillige gange og en gang var kl. 17.05 fredag
eftermiddag, en anden gang var nu godt nok kl. ca 4 en lørdag morgen og
da var han virkeligt dårlig. Han vækkede mig med meget højt miavning,
han havde tydeligvis rigtigt skidt. Aldrig er jeg vågnet *så* hurtigt.
Den weekend på "hotel" kostede mig et pænt stykke over 5000kr. Han skal
nok snart i bankboks ;-D

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com