Den uendelige kløe. Hjælp og råd sø
Fra : Allan Bruun

Dato : 08-11-06 18:28

Hej gruppe.

Nu må jeg have jeres ekspert råd. Jeg har herhjemme 2 RussianBlue katte..
en han og en hun. Han fejler intet, hvorimod hunkatten netop har været
en tur ved dyredoktor til den helt store omgang.

Kort fortalt. Freiya (hunkatten :) begynder at klø sige ekstra voldsomt
så hun får sår ved området mellem ører og øjne. Området der ligger lige
til bagpotens kløer. Vi smutter til dyrlæge og hun før noget mod kløe.
Binyrebarkhormon mener jeg det er. Det hjælper, men kløen kommer igen.
Hun får sår igen. Samme tur, samme behandling, det virker. Senere igen
får hun kløen igen :) derudover opdager jeg en 'klump' i nakken på
hende. Vel 1 cm i diameter. Samtidigt er sårene i ansigtet blevet
hævede.

Til dagen idag. Nu er hun lige kommet hjem og fået stingene fra
operationen taget væk. Hun fik også opereret en cyste væk i nakken, og
fjernet de hævelse i ansigtet. Hun fik lavet en biopsi (tror jeg det
hed), for at se om der var noget allergi på banen. Det var der. For hvad
blev der ikke testet?. Fint nok, hun får noget Specific Eicosa som vi
prøver og som Freiya kan lide. Men hun vil stadig klø sig.

Det piner mig at se Freiya med den skærm der hæmmer hende så meget, men
der går kun 2 minutter uden skærm, så har hun fået revet hul og der er
blødninger ved ørene.

Mit spørgsmål. Hvad gør jeg... Hvad gør I derude med katte der klør sig
så det bløder. skal Freiya gå med en skærm 'for evigt' eller er der
nogen af jer der har haft succes med noget metoder eller andet foder,
medicin. Eller er min tålmodighed også en ingrediens i kuren.

Håber I har nogle gode råd derude.

Mange hilsner

Allan B.

Fra : Denise

Dato : 08-11-06 21:34

Allan Bruun wrote:
> [...]
> der nogen af jer der har haft succes med noget metoder eller andet
> foder, medicin. Eller er min tålmodighed også en ingrediens i kuren.

Vores den ene har også allergi af og til, heldigvis intet lige nu. Det
kommer når jeg ikke holder mig strengt til Hills og Iams med Lam, altså
giver andre småting, hvad der går galt er det ikke lykkedes mig at finde ud
af. Han har haft det i siden han var 2 år - han er nu 11 år. I starten var
det meget slemt og vi prøvede alt muligt, men kan holde det nede på foder
med Lam.
Når vores mis får problemer, max 1 gang om året, kommer jeg kløestillende
creme på (Fucidin - en skrappere er Fucicort - men stadig at foretrække
fremfor piller) og en krave i 15 min. - den blå stofkrave. Så når cremen at
virke, ellers slikkes den af. Og det gør jeg 1-2 gange om dagen i en lille
uge, så løses problemet hos os.

Ja, prednison gør at kløen kommer igen, hvis problemet ikke er fundet i
mellemtiden.

Så løsningen for vores kat var
1. en Clamoxyl kur - antibiotika for "hudbetændelsen"
2. omgående skift af foder til Lam
3. smøring med creme og den blå stofkrave - hvis du bruger den gamle hvide
skærm, så skift den Omgående.

--
Hilsen Denise

Fra : Allan B

Dato : 09-11-06 18:30

In article <45523f51$0$844$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
reindel@*NOSPAM*c.dk says...

> [...]
> 2. omgående skift af foder til Lam
> 3. smøring med creme og den blå stofkrave - hvis du bruger den gamle hvide

Hej Denise.

Lyder som en muligt løsning hvis min situation ikke bedrer sig. Lige et
spørgsmål.

1. Cremen og den blå stofkrave. Er det noget jeg får ved dyrlægen, eller
kan disse ting købes i alm dyrehandler ?

Tak for dit svar.

Hilsner

Allan B.

Fra : Denise

Dato : 09-11-06 21:04

Allan B wrote:
> [...]
>
> 1. Cremen og den blå stofkrave. Er det noget jeg får ved dyrlægen,
> eller kan disse ting købes i alm dyrehandler ?

Hej Allan
Cremen er på recept, for der er også binyrebark i, dog ikke så meget. Men
snak med dyrlægen om hvad han mener om 1 af de 2 cremer jeg nævnte, som
alternativ.

Den blå stofkrave kan dyrlægen bestille hjem til dig fra deres normale
leverandør www.kruuse.com , hvis de ikke har den på lager. Nu ved jeg ikke
hvor du bor hende, men har din egen dyrlæge den ikke på lager, så kan det
være andre dyrlæger i området har den. Og hvis alt går galt må du maile mig,
så kan jeg sende den jeg har.

Hvis du er i tvivl om hvordan den ser ud, så er her et billede
http://www.katteinfo.com/gr_medicinskab.htm

Tænkte på, hvis der er betændelse nu, skal der vel f.eks. clamoxyl eller
andet antibiotika til at klare det allerførst. Men held og lykke med
madskiftet, håber det hjælper, ellers prøv Lam. Men det skal vel have en 14
dages tid, eller hvad dyrlægen nu siger i den retning.

--
Hilsen Denise

Fra : Allan B

Dato : 11-11-06 16:51

In article <455389d0$0$839$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
reindel@*NOSPAM*c.dk says...

> [...]
> madskiftet, håber det hjælper, ellers prøv Lam. Men det skal vel have en 14
> dages tid, eller hvad dyrlægen nu siger i den retning.

Tak for hjælpen Denise. Jeg vil lave nogle notater som jeg kan bruge i
den nærmeste fremtid, hvis der ikke er nogen bedring på vej. Og tak for
muligheden for at kunne 'låne' den krave du har liggende, hvis ikke min
dyrlæge har en liggende. Dog ligner det en som Freiya lige har gået med
i en 10 dage så hun ikke kunne rive stingene op i nakken. (cysten hun
havde)

Mange hilsner

Allan B

Fra : CC

Dato : 09-11-06 21:24

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> [...]
> 2. omgående skift af foder til Lam
> 3. smøring med creme og den blå stofkrave - hvis du bruger den gamle hvide

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : CC

Dato : 09-11-06 18:23

"Allan Bruun" <shop.slaettes@.jinxx.dk> wrote in message
[...]

Vi har selv samme problem med en af vores bengalere. Han slikker sig og
bider sig så meget på ryggen, at han dels slikker al pelsen af, men også får
sår af slikkeriet og det er helt klart meget ubehageligt for ham. I første
omgang skulle vi skifte foder til alergifoder, men da vi dels har 5 katte og
egentlig altid har tørkost stående fremme, var det lidt af et problem, at
administrere (desuden kan ingen af vores katte lide alergifoderet, selvom
der er smagsgaranti og vi har prøvet flere varianter).
I øjeblikket får han binyrebark hormon hver 2. dag, som holder symptomerne
nede. Desuden har han fået taget en blodprøve, som er sendt til
laboratorieundersøgelse for allergiske reaktioner og tilsyneladende har de
fundet ud af, hvad han er allergisk overfor (vi venter dog p.t. på
resultatet af en bekræftelsestest). Hvis det viser sig, at man har fundet
allergikilden, kan man tilsyneladen lave en vaccine. Det håber vi
selvfølgelig.
Men I kunne prøve, at få taget en blodprøve og få den testet, selvom det
langt fra er alt man kan teste for - bl.a. er det ikke muligt - iflg. vores
dyrlæge - at teste for foderallergi. Prisen for testen ligger på ca. kr.
1.000 + konsultation. Derudover vil det jo nok koste et eller andet, at få
vaccinen produceret.

hilsen
Claus

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Allan B

Dato : 11-11-06 18:55

In article <455363da$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
cc_sep@NOSPAMyahoo.dk says...

> [...]
>
> hilsen
> Claus

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1940 spam-mails

Hej Claus.

Freiya fik også lave en test, men den viste dog at det var en form for
allergi, en mild en. Men der var ikke testet for hvad. Min dyrlæge
nævnte at vacciner næsten aldrig virker. Især ikke på katte, men hver
læge sin ekspertviden. Så jeg håber at hvis du kan få lavet og vælger en
vaccine at den virker.

Tak for synspunkterne og ideerne.

Hilsner

AllanB