Frontline Pour-on vet - stadig lopper?
Fra : Sune Christesen

Dato : 08-11-06 16:03

Vores to katte fik for nylig lopper, hvorefter vi behandlede dem med Frontline
Pour-on vet. Der reducerede skam også utøjet stort, men her 10 dage efter
først behandling må jeg desværre konstatere at der fortsat er lopper på dem.
Kan det passe? Der står i pakken at det holder dem loppefri i 5 uger, og
så vidt jeg har set, har de slet ikke være loppefri.

Jeg kan ikke umiddelbart se på kassen om de må få den anden behandling før
de 5 uger er gået, er der nogen der ved det? Og hvis ikke, hvad stiller vi
så op?
Sune

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-06 16:55

Sune Christesen <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddelbart se på kassen om de må få den anden
> behandling før de 5 uger er gået, er der nogen der ved det? Og hvis

Jeg ved ikke hvornår I må behandle igen. Næste gang ville jeg prøve
den der hedder Frontline Combo vet. Den ikke alene dræber alle levende
lopper på kattene, men forhindrer udviklingen af æg de næste 6 uger.
Den dræber desuden også tæger og lus. Man kan også få noget der hedder
Capstar, som er yderst virkningsfuldt.

Prøv at ringe til dyrlægen for at få råd desangående. Det koster jo
ikke noget. Ellers kig lige på dette link til netdyredoktoren:

http://shop.netdyredoktor.dk/products/productinfo.aspx?productid=2054&MenuItemID=162

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Winther

Dato : 08-11-06 21:24

> [...]
> på kattene, men forhindrer udviklingen af æg de næste 6 uger. Den dræber
> desuden også tæger og lus. Man kan også få noget der hedder Capstar, som

Combo vet mener jeg virker både mod æg og voksne larver, hvor i mod den
anden kun virker mod æggene, det er måske forklaringen på, at der er voksne
lopper på katten. Capstar virker mod de voksne lopper, men der er ingen
langtidsvirkning.