Flytning af kat flere gange
Fra : soren h c

Dato : 06-11-06 21:04

Hej

For 3 år siden fik jeg en hunkat fra en veninde.
Hankatten var altid efter den og hun havde valget imellem
at afleve hende eller jeg overtog hende.
Jeg overtog hende så som en ung killing på 7mnd.
På daværende tidspunkt boede jeg på 1 sal i en lejlighed
og hun var ren indekat. Men da jeg havde gulvtæpper og hun var indekat
begyndte jeg at vise allergi symptomer. (Min mor har haft katteallergi)
Hun kom så hjem til mine forældre som bor på en gård og mine symptomer
forsvandt.
Nu skal de sælge gården og huset de køber har grundejerforeningen en
regel om max een kat og een hund. Mine forældre har så 2 hunde de skal
have med så katten kan ikke komme med. Hun er i mellemtiden blevet
vænnet til at kunne komme ud.
Så nu står hun for at skulle aflives da de nye ejere ikke ønsker en kat.
Imellemtiden er jeg flyttet til en ny ejerlejlighed hvor hver lejlighed
har egen indgang.
Jeg overvejer at tage hende hjem igen da jeg i den nye lejlighed har
trægulve over det hele og katten kan komme ud. Der er vel ca 5-6 andre
katte i området og hun er vant til andre katte.

Mit spørgsmål:
Vil det være for meget at flytte hende en gang til?
Og hvis ikke. Hvor lang tid skal jeg holde hende inde inden jeg lukker
hende ud?

Mvh Søren H christensen

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 06-11-06 23:44

> [...]
> Vil det være for meget at flytte hende en gang til?
> Og hvis ikke. Hvor lang tid skal jeg holde hende inde inden jeg lukker

Hej Søren

Du kan sagtens flytte hende og jeg vil mene at minimum 1 uge før du lader
hende komme ud. Det kan være smart at tage hende ud i sele de første par
gange, så hun lige kan fornemme området sammen med dig. Forholdene lyder da
fine for en kat, der er andre katte og hun kan komme ud :))

Sørg for at det foregår roligt og afslappet når du flytter hende hjem, og
lade hende gøre tingene i hendes eget tempo. Og så naturligvis lidt
livretter i de første par dage og ekstra opmærksomhed.

Held og lykke med dit liv som katte-ejer :))

Mange hilsner fra
Heidi, Miver og Mulles mor
http://hei.homepage.dk

Fra : S. Hansen

Dato : 07-11-06 10:54

On Mon, 06 Nov 2006 21:03:58 +0100, soren h c <soren@soren.dk> wrote:

> [...]
>Vil det være for meget at flytte hende en gang til?
>Og hvis ikke. Hvor lang tid skal jeg holde hende inde inden jeg lukker

Og husk så at hun ikke må færdes uden for din grund.

Steen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-11-06 11:56

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev:

> Og husk så at hun ikke må færdes uden for din grund.

Står det i loven?.

Mvh.

Karsten

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-06 12:17

Karsten Jensen <okktyrupklpk@invalid> wrote:

> Står det i loven?.
>
> Mvh.
>
> Karsten

Hej Karsten.

Prøv eksempelvis at gå tilbage til tråden "Ansvarløse mennesker" d.
15/10, fulgt op af "Kat kørt ned" d. 19/10. Der vil du få adskillige
svar som du måske kan bruge.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-11-06 12:22

Karsten skrev
>Står det i loven?.<

Ja det gør det )

Lov om mark og vejfred, kap. 1
§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit
eget.

Du kan læse hele loven her;
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/markogvejfred

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Gainsbourg

Dato : 07-11-06 15:36

Du kan sagtens flytte hende igen - men gør det roligt og fornuftigt og vent
en rum tid med at lukke hende ud. Jeg ville anbefale 2-3 uger alt efter
årstiden (om vinteren går hun jo hurtigere til hvis hun bliver væk, så der
ville det være dumt at løbe unødig risiko).

Hvis det nu alligevel ikke går med din allergi, så få hende omplaceret til
et godt hjem i stedet for at aflive. Du kan for eksempel kigge på
www.vildkat.dk hvor mange voksne katte omplaceret til gode nye hjem

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Morten Larsen

Dato : 07-11-06 21:49

> [...]

>regel om max een kat og een hund. Mine forældre har så 2 hunde de skal
>have med så katten kan ikke komme med. Hun er i mellemtiden blevet

Det er fint med disse grundejerforeninger og deres regler. Men de kan
ikke håndhæve dem, for de har ingen magtmidler. De kan ikke sende et
hus på tvangsauktion, hvis ejeren klipper græs på det forkerte
tidspunkt eller har to katte, hvor han kun må ha en.

Så det ville jeg blæse på. Men hold katte inde på grunden - eventuelt
med et kattebur eller anden form for sikker indhegning. Det giver også
ro i sjælen.

vh Morten

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-06 22:11

Morten Larsen <mola@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Så det ville jeg blæse på. Men hold katte inde på grunden -
> eventuelt med et kattebur eller anden form for sikker indhegning.

Jeg vil give Morten ret. Hvis dine forældre gerne vil tage katten med,
så synes jeg det er en rigtig god løsning.

Jeg har siddet som kasserer i vores grundejerforening i 14 år, og det
er rigtigt at foreningen ingen magtmidler har, så de kan intet gøre
ved det. Hvis dine forældre kan lave en indhegning, så vil det bare
være et stort plus, der er alt for mange katte der bliver kørt ned på
vejene fordi ejerne ikke passer godt nok på dem.

Fra : S. Hansen

Dato : 08-11-06 08:57

On Tue, 07 Nov 2006 21:48:49 +0100, Morten Larsen <mola@post8.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så det ville jeg blæse på. Men hold katte inde på grunden - eventuelt
>med et kattebur eller anden form for sikker indhegning. Det giver også

Ret beset så laver grundejerforeninger regler ud fra medlemmernes
ønsker, hvilket faktisk så også er sorens forældre, så ønsker de
reglerne ændret kan de selv være med til at gøre dette.

Og at blæse på regler men selv har indflydelse på er da noget af det
dummeste man kan gøre, hvis du har den opførelse i din
grundejerforening tvivler jeg meget stærkt på at du nogensinde får
nogen af dine ønsker igennem et sådant sted, eller at der bliver taget
hensyn til dig.

Men jeg tror ikke en grundejerforening vil påtale det hvis du har 100
katte, bare du sikre dig at de ikke er til gene for dine omgivelser.

Dvs at du, i kattenes tilfælde, holder dem på eget.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-06 12:18

S. Hansen <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

> Ret beset så laver grundejerforeninger regler ud fra medlemmernes
> ønsker, hvilket faktisk så også er sorens forældre, så ønsker de
> reglerne ændret kan de selv være med til at gøre dette.

Selvfølgelig, og hvis man ikke overdriver sit kæledyrshold, er det
sikkert meget nemt at få igennem.

> [...]
> grundejerforening tvivler jeg meget stærkt på at du nogensinde får
> nogen af dine ønsker igennem et sådant sted, eller at der bliver

Jeg trådte efter eget ønske ud af bestyrelsen for 4 år siden. Jeg tror
ikke du kan gøre dig ide om, hvad jeg har været med til at gennemføre
af gode ting og ændringer af bestemmelser, som syntes urimelige. Min
opførsel var der absolut ikke noget i vejen med, og som regel var der
stor lydhørhed hvis jeg fremkom med et forslag.

> Men jeg tror ikke en grundejerforening vil påtale det hvis du har
> 100 katte, bare du sikre dig at de ikke er til gene for dine
> omgivelser.

Selvfølgelig skal 100 katte påtales, det vil da være rimeligt, men en
enkelt kat vil aldrig som i dette tilfælde kunne blive til en større
sag.

> Dvs at du, i kattenes tilfælde, holder dem på eget.

Derom er vi som altid 100% enige.

Fra : S. Hansen

Dato : 08-11-06 12:54

> [...]
>opførsel var der absolut ikke noget i vejen med, og som regel var der
>stor lydhørhed hvis jeg fremkom med et forslag.

Nu tror jeg heller ikke (længere at du blæser på regler der er
lavet for alles bedste, jeg tror snare at du er et meget respektabel
menneske, og folk derfor er meget lydhøre over for dine forslag.

Steen