Nitrox Norm
Fra : Ole Bro

Dato : 26-11-06 22:40

Hej NG,

Har lige siddet og læst lidt i de gamle tråde om den "nye" Nitrox
norm.

Den blev flittigt kommenteret for et par år siden. Er der nogen der
ligger inde med en kopi, som jeg kan læse?

Mit ønske om at læse normen skyldes, at vi i klubben er begyndt at
snakke om at investerer i et Continius Nitrox anlæg, og snakken går
på O2 service og ventiltyper og så ville det være fedt at kende den
omtalte norm.

Hvordan håndterer I det i klubbnerne, jer der har et sådan anlæg? Er
jeres flasker i O2 service og er der overhovedet nogen, der har skiftet
ventiler for at overholde normen?

mvh.

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 23:33

Ole Bro wrote:

> Hvordan håndterer I det i klubbnerne, jer der har et sådan anlæg? Er
> jeres flasker i O2 service

jaaaa det er de sådanne stortset, men man går ikke så meget op i at genrense
dem, hvis man feks har fyldt et sted hvor man ikke kender luft kvaliteten,
der er ingen der har et personlig filter og der er ingen der genrenser
flaskerne, efter sådanne en fyldning.

så både ja og nej, på et vist plan kan man vel sige

> og er der overhovedet nogen, der har
> skiftet ventiler for at overholde normen?

nej der er ingen der har de nye ventiler, alle flasker i klubben og fylde
haner osv er helt alm. standart.

tja mit skriv vil sikkert få en del kritik af regel rytterne, MEN du spurgte
hvordan vi hånter det ude i klubberne, og sådanne bliver der gjort hos os,
så kan man altid begynde at diskutere om der er rigtig eller forkert, men
det tror jeg endlig ikke jeg gider

mvh Morten

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 27-11-06 14:41

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> så både ja og nej, på et vist plan kan man vel sige

Nej, så er de per difinition ikke længere i O2 service.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 27-11-06 01:01

Morten Dall Darmer (a) wrote:
> nej der er ingen der har de nye ventiler, alle flasker i klubben og fylde
> haner osv er helt alm. standart.

Ditto hos os i København.

Jens Olsen

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-11-06 09:02

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Morten Dall Darmer (a) wrote:
>Ditto hos os i København.

Den nye ventil norm til nitrox ( M26x2 ) har samme udbredelse hos os, som
moms i Vendsyssel .

Allan Hansen