Den typiske dykker på dk.fritid.dykning
Fra : Clevin

Dato : 24-11-06 11:54

Hej,

Er der ikke nogle fælles træk for de dykkere der færdes her på
dk.fritid.dykning? Jeg har lagt mærke til følgende:

- Selvfølgelig glad for dykning
- Dykker med Apeks 1./2. trin
- Dykker i tørdragt
- Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)
- Arbejder primært med IT
- Dykker meget (50+ dyk om året)

/kews

Fra : Poul Olesen

Dato : 24-11-06 12:01

Det er vist meget godt ramt, jeg har 5 ud af 6
Clevin skrev den 24-11-2006 11:53:
> Hej,
>
> Er der ikke nogle fælles træk for de dykkere der færdes her på
> dk.fritid.dykning? Jeg har lagt mærke til følgende:
>
> - Selvfølgelig glad for dykning
Ja
> - Dykker med Apeks 1./2. trin
Ja
> - Dykker i tørdragt
Ja
> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)
Nej
> - Arbejder primært med IT
Ja
> - Dykker meget (50+ dyk om året)
Ja

Fra : Henrik Manley

Dato : 24-11-06 12:42

Det er altid nemt at finde fælles træk ikke bare her men i det hele taget.
Prøv f. eks. at finde fællestræk i mellem mænd og kvinder. Der er masser og
alligevel ved vi at det nærmest er 2 forskellige arter.

Jeg var med 6 ud af 6.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 18:47

hej,

Clevin wrote:
> - Selvfølgelig glad for dykning
> - Dykker med Apeks 1./2. trin
> - Dykker i tørdragt
> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)
> - Arbejder primært med IT
> - Dykker meget (50+ dyk om året)

6 ud af 6 til mig (dog har jeg ikke spejlrefleks)

mvh Morten dall darmer

Fra : Henrik

Dato : 24-11-06 19:25

Clevin skrev:
> [...]
> - Dykker med Apeks 1./2. trin
> - Dykker i tørdragt
> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)

5 ud af 6... Arbejder ikke med IT men bruger det dagen lang :)

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : ld@journalist.dk

Dato : 24-11-06 20:09

Clevin skrev:
> [...]
> - Dykker med Apeks 1./2. trin
> - Dykker i tørdragt
> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)

Fem ud seks. Arbejder ikke primært med IT

Mvh Lars Damkjær

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 24-11-06 22:09

"Clevin" <clevin.penguin@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Dykker med Apeks 1./2. trin
> - Dykker i tørdragt
> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)

p.t.: ej tørdragt, ej slr, ej it,ej 50+.

Det ku kun blive til 2 af 6 for tiden
Bjarne

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 24-11-06 22:34

"Clevin" <clevin.penguin@yahoo.com> skrev i en meddelelse > - Selvfølgelig
glad for dykning
> - Dykker med Apeks 1./2. trin
> - Dykker i tørdragt
> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)
> - Arbejder primært med IT
> - Dykker meget (50+ dyk om året)

Check.. og vidste du at den eneste ting alle ledertyper har til fælles er at
de foretrækker brusebad fremfor karbad?

mvh
Jonas

Fra : Jan Birk

Dato : 24-11-06 23:56

> Check.. og vidste du at den eneste ting alle ledertyper har til fælles er at
> de foretrækker brusebad fremfor karbad?

Ja, statistik er noget sjovt noget. Efter at kvinderne fik stemmeret i
Danmark har vi har 2 verdenskrige

Eller som Winston Churchill sagde det, 'den eneste statistik vi kan
stole på, er den som vi selv har forfalsket'

/Jan

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 24-11-06 22:36

nå ja vi er da sikkert også nogle stykker som ikke for så høj en score.Jeg
for kun en 3 ud af 6.
Jeg fotografere ikke(under vand)--Arbejder ikke primært med IT og dykker
ikke over 50 dyk om året. Men det er vidst heller ikke nødvendigt for at
kigge med på frittid.dykning.Men det er nu fedt, at så mange skriver så
meget, så vi andre også kan følge lidt med he he .

Fra : Præst

Dato : 25-11-06 10:24

Hejsa.

der er kun 3 ud af 6 til mig
bruger ikke apex
arbejder ikke med it (men bruger det privat)
dykker ikke helt 50 dyk om året ca 30 stk

Venligst Per Præst

Fra : Jan Peterson

Dato : 25-11-06 12:13

> - Selvfølgelig glad for dykning
- helt afgjort.

> - Dykker med Apeks 1./2. trin
- næh.

> - Dykker i tørdragt
- aldrig i livet.

> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)
- gab.

> - Arbejder primært med IT
- gaaaaab.

> - Dykker meget (50+ dyk om året)
- nok lige i overkanten.

Jan - med hidtidig bundrekord, 1 ud af 6.

Fra : Vildmand

Dato : 25-11-06 17:07

Jeg kan svare ja til 4 af de 6..
Arbejder ikke med it og fotografere ikke(under vandet/spejlrefleks)

Anders S..

Fra : Kent Friis

Dato : 25-11-06 18:05

Den Fri, 24 Nov 2006 11:53:59 +0100 skrev Clevin:
> Hej,
>
> Er der ikke nogle fælles træk for de dykkere der færdes her på
> dk.fritid.dykning? Jeg har lagt mærke til følgende:

Nå ja, selvom jeg mest læser, og kun sjældent skriver...

> - Selvfølgelig glad for dykning

Kommer an på hvad du regner med til dykning.

> - Dykker med Apeks 1./2. trin

Niks, snorkel.

> - Dykker i tørdragt

Niks.

> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)

Ikke noget der er vandtæt.

> - Arbejder primært med IT

Jeps.

> - Dykker meget (50+ dyk om året)

Det bliver næsten kun til sommerferien - eller i hvert fald sommeren.

Mvh
Kent

Fra : Johanna

Dato : 25-11-06 21:43

3 ud af 6 til mig - jeg har hverken apeks eller kamera (jeg har et UW
forstørrelsesglas dog, gælder det også? og arbejder ikke i
IT-branchen

Fra : Ruth Kjær

Dato : 26-11-06 06:04

- Selvfølgelig glad for dykning - JA
- Dykker med Apeks 1./2. trin - NEJ
- Dykker i tørdragt - JA
- Er glad for at fotografere (har spejlrefleks) - NEJ
- Arbejder primært med IT - NEJ
- Dykker meget (50+ dyk om året) - NEJ, desværre, men håber at komme til det
næste år.

2 ud af 6.

De bedste hilsner
Ruth

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 15:19

Det er jo egentlig en sjov undersøgelse, der næsten beviser, hvad jeg nok
har haft på fornemmelsen, at flertallet her på gruppen er koldtvands
vragdykkere.
Ikke et ondt ord om det - smag og behag.
Ved at følge tråden her føler jeg mig ret ensom, er der slet ingen tropiske
koralrevsdykkere?
Jeg begyndte at dykke i en sen alder (62 år) og besluttede kun at dykke
tropisk - for nu at koncentrere mig om det, der var hovedinteressen.
Jeg fravalgte tørdragt og kolde vrag. De varme så jeg i Truk Lagune.

Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Ruth Kjær

Dato : 26-11-06 16:13

Hej Henning

Tror vi er rigtig mange, der også dykker meget i varmen.

Når jeg har mulighed for det, tager jeg sydpå med min våddragt - har nok
over halvdelen af mine dyk i Rødehavet og Tyrkiet.

Ruth

Fra : Kent Friis

Dato : 26-11-06 16:16

Den Sun, 26 Nov 2006 15:18:55 +0100 skrev Henning Brodersen:
> [...]
> Ikke et ondt ord om det - smag og behag.
> Ved at følge tråden her føler jeg mig ret ensom, er der slet ingen tropiske

Det er din undersøgelse slet ikke præcis nok til at vise. Der er
sikkert mange der gør begge dele, men når du spørger om tørdragt,
må dem der bruger en sådan jo nødvendigvis svare ja, også selvom
de kun bruger den på den del af dykkene der foregår herhjemme.

Vi må indse at når man bor i DK, er der altså ikke hverken tid eller
råd til at dykke koralrev hver dag Så hvis man vil dykke mere
end man kan nå i ferierne, så bliver man nødt til at dykke herhjemme
også.

Hvordan du udleder at der skulle være tale om vragdykkere kan jeg
slet ikke se. Fordi det er det eneste der er værd at dykke efter
herhjemme? Det kunne jo være folk kiggede på fisk eller muslingeskaller
Eller er det kameraet? For så kan man sagtens tage billeder af
tropefisk og koraller.

Mvh
Kent

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 27-11-06 17:45

Kent Friis wrote:
> [...]

Joda. Jeg har lidt over 90 loggede dyk (på 11 år... ikke ret flitigt),
og ca halvdelen har jeg lavet i år i tropisk farvand: Maldiverne i
september, Mexico nu her i november.

Jeg dykker *også* tørdragt (og arbejder med IT, og kan lide at
fotografere) - men jeg har ingen fast buddy, ingen bil, og det er ikke
fedt at have vådt udstyr overalt i lejligheden i flere dage - så det er
desværre ret begrænset hvor meget jeg får dykket herhjemme. Ingen af
dykkercentrene (nåbare med offentlig transport eller taxi) i Kbhvn laver
ture på den her tid af året

-Ole

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 27-11-06 06:48

Henning Brodersen wrote:
> Det er jo egentlig en sjov undersøgelse, der næsten beviser, hvad jeg
> nok har haft på fornemmelsen, at flertallet her på gruppen er
> koldtvands vragdykkere.

Ikke alle her er koldtvandsvragdykkere iført smækre tørdragter.

Nogle af os er f.eks. helårssnorklere, der pifter den toptrænede pæreform op
med våddragt, når vi nærmer os de måneder, hvor det napper lidt i flæsket.

I øvrigt journalist med en tendens til at få it-projekter i nakken.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Johnny Christensen

Dato : 26-11-06 14:08

Det passer vist meget godt.

> - Selvfølgelig glad for dykning
Check, hvis jeg ikke var dykker, så ville jeg aldrig have fået de samme fede
oplevelser rundt omkring i verden.

> - Dykker med Apeks 1./2. trin
Lidt Apeks har man vel altid.

> - Dykker i tørdragt
Ja, jeg er en frossenpind.

> - Er glad for at fotografere (har spejlrefleks)
Skyldig

> - Arbejder primært med IT
Nix, ikke med mindre at jeg har en computerfejl på toget.

> - Dykker meget (50+ dyk om året)
Jo mere man gør det, jo bedre bliver man. Jeg tror dog ikke på at man får
større erfaring ved at lave overflade interval. Så jeg tager hellere dobbelt
så lang bundtid på et dyk, end snuppe 2 korte (1 times dyk) på en dykkerdag.
Når man nu er i gang, hvorfor så afbryde og gå i overfladen.

5 ud af 6

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Jørgen

Dato : 27-11-06 04:27

2 ud af 6
Glad for dykning - især i troperne
Arbejder primært med IT

/Jørgen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 27-11-06 22:19

Hej,

.........Har været glad under alle mine 12 dyk ...
.........og fotograferer virkelig meget DSLR....

....men er også stor leder der holder af brusebad
Mvh Niels Hejnfelt