sildehullet...
Fra : janrosenbjerg@sol.dk

Dato : 20-11-06 14:10

hej....
for en tid siden omtalte nogen af jer,sildehullet i roskildefjord,kan i
præcisere det lidt nærmere,hvor man kan komme i vandet...osv.....
på forhånd tak...

Fra : Bino

Dato : 20-11-06 15:46

<janrosenbjerg@sol.dk> skrev i en meddelelse
hej....
for en tid siden omtalte nogen af jer,sildehullet i roskildefjord,kan i
præcisere det lidt nærmere,hvor man kan komme i vandet...osv.....
på forhånd tak...

Det ligger ud for herslev havn i lejre vig
og så lidt til venstre omkring den ø der hedder langholm

Jeg har ikke nogle kordinaler men der er sikkert nogle,
der har et søkort over området.Så vidt jeg husker
så er det smartest med en båd pga afstanden til land..

Hilsen Brian

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-11-06 00:36

Bør nok forwarde nedenstående, som jeg svarede til Rosenbjerg:

Sildehullet ligger et stykke nede i Lejre Vig i den sydvestlige ende af
Roskilde Fjord. Jeg har glemt den præcise position, men check
http://www.roskildehavn.dk/s%C3%B8kort.htm, og klik på pdf-kort 5.

I øverste venstre hjørne af pdf'en finder man Sildehullet, syd for øen
Langholm, lige ved tallet 511 (i fed). Kortet angiver her max. 31 meters
dybde (i et Roskilde Fjord der næsten ikke når over 5 meter ellers, det er
vildt mystisk, men folk snakker om at en undersøisk kilde udspringer her).

Der er blæksort dernede. Jeg mener virkelig, blæksort! Vi dykkede med lodret
line og kraftige lygter, anbefales.

Skal ikke være skråsikker mht. hvor det er bedst at gå fra land. Vi sejlede
i sin tid ud fra Sønderby (langt nordøst for) i en lokals åleruser (en åben
båd). Det var en rimelig lang tur, kan ikke anbefales. Umiddelbart ser der
dog kun ud til at være knap 200 meters svømning/gummibådssejlads ud fra
Lyndby Strand syd for Sæby.

Jeg mindes ikke nogen bådtrafik af betydning.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 23-11-06 07:01

C. H. Engelbrecht wrote:

> [...]
> Der er blæksort dernede. Jeg mener virkelig, blæksort! Vi dykkede med
> lodret line og kraftige lygter, anbefales.

Var der noget at se?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]