Din bedste dykkerdestination?
Fra : Nicolai

Dato : 14-11-06 10:12

Vi har planer om en klasse dykkerrejse i februar. Vil nogen anbefale steder
de giver 8 eller mere på en 10-skala?

(Bortset fra:
Great Barrier Reef (Been there done that - 9/10)
Sharm (Been there done that - 7/10)
Similan (Been there done that - 8/10)

Hvad er de bedste steder? Øst? Vest?

Forslag modtages med kyshånd.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : el_serpiente

Dato : 14-11-06 13:31

Nicolai skrev:
> [...]
> de giver 8 eller mere på en 10-skala?
>
> (Bortset fra:
> Great Barrier Reef (Been there done that - 9/10)

Galapagos, rigtig god dykning.

eller Coco Island (der har jeg ikke selv været)

/Jacob

Fra : Per Boye

Dato : 14-11-06 14:31

Nicolai wrote:
> [...]
> de giver 8 eller mere på en 10-skala?
>
> (Bortset fra:
> Great Barrier Reef (Been there done that - 9/10)

Sipadan !

Mvh. Per

Fra : Nicolai

Dato : 15-11-06 08:50

> Sipadan !

Den er favorit - men hvordan kommer man billigst derud?!

Fra : Per Boye

Dato : 15-11-06 09:50

Nicolai wrote:

> Den er favorit - men hvordan kommer man billigst derud?!

Jeg kan desværre ikke hjælpe der...
Vi var der en uge i 1999, som en del af en længere rundrejseferie, vi
havde købt ved et rejseselskab der ikke længere eksisterer.

Mvh. Per

Fra : Kim Nygaard

Dato : 16-11-06 03:51

Nicolai <spam2005@nifo.dk> skrev:

>Den er favorit - men hvordan kommer man billigst derud?!

Tag en billig tur til Bangkok, eller måske endnu bedre Kuala
Lumpur. Fra Bangkok flyver du til Kota Kinabalu og videre til
Tawau med Air Asia. Fra KU direkte til Tawau, det koster ikke
mange basseører. Undersøg og bestil på nettet, airasia.com.

Jag har lige været der med min store søn, vi dykkede med en
tysker der hedder Ulli http://www.thereefdivers.com/. Hendes
instruktør hedder Mike og han er en troldmand til at finde lige
det du vil se. Hun er selv AI.
Har kun hørt ham sige no way en gang, det var da jeg ville på
natdyk, det var pga. filipinske bådflygtninge, militæret skyder
først og spørger bagefter.
Han dykker både efter hajer og andre artige ting på Sippadan,
men hans passion er nogle af de andre diwesites, Seaventure - en
borerig, Kapalai,Timba-Timba og andre sites hvor han finder lige
hvad du vil se.
Vi så pygmæ søheste, blueringed octopus, stonefish og
nudibrabches i rå mængder.
De fleste dykkersteder derude har en dykkertid der siger 45 min.
med det hele. Det har Reef divers ikke, så længe du har luft
bliver vi nede, filosofien er: de er til for kunderne, ikke
omvendt.
Der er også fuld forplejning om bord, det mødte vi ikke andre
steder, så servicen er helt i top.
Et godt og billigt sted at bo i Semporna er Lee`s, det
arrangerer de også.
Ulli der har stedet er en meget erfaren dykker, med ca. 5000
dyk. Hun tager bl.a. fotografer fra WWF med, når de skal ud og
finde noget specielt. Hun er desuden selv en blændende UV
fotograf.
Prøv hende
Kan evt. sende nogle billeder til dig.
--
Mvh.
Nygaard

Fra : Nicolai

Dato : 16-11-06 20:03

> [...]
> dyk. Hun tager bl.a. fotografer fra WWF med, når de skal ud og
> finde noget specielt. Hun er desuden selv en blændende UV

Konge input!

Noterer til fremtidig brug. Sipadan bliver besøgt det er helt sikkert.

Fra : Kim Nygaard

Dato : 17-11-06 21:36

God ide`, jeg tager selv derned igen til Maj, der skal jeg på
visarun fra Thailand.
Trænger også til at se Mandarinfisken igen, et par Ghost
pipefish, en Mantis shrimp og en monster Morene, samt juvenile
Batfish og ikke mindst den som jeg synes er en af de flotteste
Clown triggerfish
En lille tur ud i junglen med en meget erfaren guide, det hitter
også.
Et klart 10 tal, med pil opad

Fra : Nicolai

Dato : 12-12-06 12:44

> [...]
> Tawau med Air Asia. Fra KU direkte til Tawau, det koster ikke
> mange basseører. Undersøg og bestil på nettet, airasia.com.

Kbh -> Kuala Lumpur
Kuala Lumpur -> Tawau

Der ser ud til at kunne gøres for 7500,- retur.

Nogen bedre forslag? Hamborg?

Fra : Kim Nygaard

Dato : 21-12-06 17:37

Nicolai <no@no.com> skrev:

>Kbh -> Kuala Lumpur
>Kuala Lumpur -> Tawau
>
>Der ser ud til at kunne gøres for 7500,- retur.
>
>Nogen bedre forslag? Hamborg?

Tror det er en OK pris, nu det er helt til Tawau, taxa fra Tawau
til Semporne = 70 Ringis 1 time.

Du kan måske finde det lidt billigere fra Amsterdam, London,
eller Frankfurt. Der skal du så lige lægge extra
lufthavnsafgifter, men ikke mindst extra tid til.
Så det ser ikke helt skævt ud

Hvornår tager du derud? Jeg og en af knægtene eller 2, plus det
løse tager derud til Maj. Kan ske vi ses.

Mvh.
Nygaard
<http://www.raptormc.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 15:31

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har planer om en klasse dykkerrejse i februar. Vil nogen anbefale
> steder
> de giver 8 eller mere på en 10-skala?

Det kommer jo nok an på, om du er til vrag eller koraller.

Vrag: Truk lagune
Koraller: hele det sydøstasiatiske område

På min hjemmeside kan du læse om mange af stederne.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 20:54

Du skal til Norge for at prøve mit bedste dyk, som var på Seatlle 10/10

mvh

Jens

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-11-06 22:51

Henning Brodersen wrote:

> Det kommer jo nok an på, om du er til vrag eller koraller.
>
> Vrag: Truk lagune

ÅÅhhhh ja der ville jeg MEGET gerne hen.

Kender du nogen der arrangerer ture dertil, eller er det bedre bare at
gøre det selv ?

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 08:03

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
Henning Brodersen wrote:

> [...]

ÅÅhhhh ja der ville jeg MEGET gerne hen.

Kender du nogen der arrangerer ture dertil, eller er det bedre bare at
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej, jeg lavede det hele selv.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 15-11-06 08:46

Min personlige udlands hitliste:

Norge Kristiansand (vrag 8/10)
Norge Farstad/Tronheim (natur 10/10)
Norge Narvik (vrag næste uge...)
Sverige (natur 8/10, vrag 8/10)
Tyskland Hemmoor (natur 6/10)

Malta (vrag 9/10)
Cypern (natur 5/10, vrag 7/10)
Gran Canaria (natur 7/10, vrag 6/10)
Tenerifa natur (7/10)

Filipinerne (natur 10/10, vrag 9/10)
Mexico (natur 8/10)
Kenya (natur 9/10)
Rødehavet (natur 9/10, vrag 8/10)

Nord er klart bedst

/Sune

Fra : Nicolai

Dato : 15-11-06 08:52

> Malta (vrag 9/10)

Som er nem at nå med charter? Konge, den er kommet højt på listen.

> Tenerifa natur (7/10)
Var egentlig også på listen - Malta først så! :)

> Filipinerne (natur 10/10, vrag 9/10)
Det ligner et must c!

> Mexico (natur 8/10)
Men langt.

> Kenya (natur 9/10)
Zanzibar eller?

> Nord er klart bedst
Og koldest :)

Tak for forslagene!

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 15-11-06 09:16

> Som er nem at nå med charter? Konge, den er kommet højt på listen.

Vi brugte vidst Dansk Folkeferie og det var rimeligt billigt.
Du kan læse mere i en tidligere tråd fra i sommers.

> Var egentlig også på listen - Malta først så! :)

> Det ligner et must c!

> Men langt.

> Zanzibar eller?

Ud for Mombasa.

> Og koldest :)
>
> Tak for forslagene!

Fra en dykker ekskæreste har jeg lige fået disse hits:

Cuba (natur 7/10)
Sri Lanka (natur 7-8/10)
Maldiverne (natur 8-9/10)
Indonesien (natur 10/10)

/Sune

Fra : Nicolai

Dato : 15-11-06 09:16

> Ud for Mombasa.

Danke. Der snorklede jeg som purk i en alder af 9 år - uha det er lang tid
siden ;)

> Fra en dykker ekskæreste har jeg lige fået disse hits:
>
> Cuba (natur 7/10)
> Sri Lanka (natur 7-8/10)
> Maldiverne (natur 8-9/10)
> Indonesien (natur 10/10)

Denne tråd bliver en keeper ;) tak for det google ;)

Fra : Jan Birk

Dato : 15-11-06 09:46

> Vi brugte vidst Dansk Folkeferie og det var rimeligt billigt.
> Du kan læse mere i en tidligere tråd fra i sommers.

Jeg kan da bekræfte at vi brugte Dansk Folke Ferie og betalte 2600
for en uge i udkanten af sæsonnen (foråret). Skal jeg gøre det igen,
skal det nok være efteråret da vejret er mere stabilt.

For 600 kr. kunne vi få ekstra 30kg med i flyveren.

/Jan

Fra : Poul Olesen

Dato : 15-11-06 11:10

Her er mine favoritter:
Åland vrag (10/10)
Narvik vrag (9/10)
Norge vrag (9/10)
Norge natur (7/10)
Østersøen vrag (8/10)
Sydfrankrig vrag (8/10)
Ustica (lille ø nord for Cicilien) natur (7/10)
Sipadan natur (9/10)
Similan natur (8/10)

Foretrækker klart dykning i Norden. Vrag fremfor natur.

MVH
Poul

Fra : dorthe-bt@hotmail.co~

Dato : 15-11-06 15:34

Hej Nicolai
Jeg vil anbefale Brother Islands, Det sydlige Rødehav. Var der i nov
2005. (9/10). Flotte koraller. Meget rigt dyreliv incl de større
fiskearter og diverse hajer (hammerhaj, rævehaj, oceanic white-tip).

Mvh Dorthe

Fra : Nicolai

Dato : 15-11-06 19:12

>Jeg vil anbefale Brother Islands, Det sydlige Rødehav. Var der i nov
>2005. (9/10). Flotte koraller. Meget rigt dyreliv incl de større
>fiskearter og diverse hajer (hammerhaj, rævehaj, oceanic white-tip).

Absolut noteret med tak

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 07:35

> Absolut noteret med tak
Brothers er et fantastisk område at vende tilbage til; meeen........
Februar?
Du får ihvertfald ikke hedeslag - og så blæser det.
På den tid er det højsæson i sydøstasien.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-11-06 15:44

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har planer om en klasse dykkerrejse i februar. Vil nogen anbefale
> steder
> de giver 8 eller mere på en 10-skala?

Problemet med din undersøgelse er at dykkerstederne varierer helt vildt
meget afhængig af årstiden og deraf følgende vejrforhold og dyreliv. Nogle
steder har jo et stort udbud af store dyr på bestemte tider af året hvor
dyrelivet er til at overse på andre tider af året. Det jeg godt kunne tænke
mig var en oversigt der fortalte mig hvilke dykkersteder der er optimale i
forhold til årstider, det ville gøre det langt lettere at planlægge sin
dykning :) Men det kræver nok at man har et godt lokalkendskab, og selv om
man spørger de lokale guider vil de nok sige at du bare skal komme året
rundt!!. :)

Bare sådan et sted som Norge kan jo på nogle tidspunkt have sigt der er oppe
på omkring 60m og i et vist tidsinterval kan man komme ud og se spækhuggere,
men så om sommeren når algerne blomstre osv. så er det måske ikke så
spektakulært.

mvh
Jonas

Fra : Nicolai

Dato : 11-12-06 16:06

> [...]
> planlægge sin dykning :) Men det kræver nok at man har et godt
> lokalkendskab, og selv om man spørger de lokale guider vil de nok sige at

Er det ikke bare at starte en ny tråd :)

Fra : TT

Dato : 16-11-06 14:08

> [...]
> de giver 8 eller mere på en 10-skala?
>
> (Bortset fra:
> Great Barrier Reef (Been there done that - 9/10)

Island - Tingvalla søen (husk tørdragt 10/10)

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 17-11-06 01:23

TT <trp@hajq.dk> (fjern) skrev:

Enig Helt klart Island - Tingvalla søen den FEDESTE SIGT. 10/10
EVT også
Norge Landan 8/10
Norge Dresten 8/10

MVH Svend Erik