Dyk på 20 m eller mere
Fra : durzll@yahoo.co.uk

Dato : 07-11-06 00:44

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde et sted i Danmark, hvor
man via et stranddyk kan komme på 20 m eller mere?

Så vidt jeg indtil videre har kunnet finde, er det kun Lillebælt og
Sletterhage. Men jeg er sikker på, at hvis der er flere steder, er det
noget den (tilsammen) alvidende læser- og skribentgruppe her på NG'en
ved.

På forhånd tak
Jesper

Fra : Lars Grønlykke

Dato : 07-11-06 07:46

durzll@yahoo.co.uk skrev:
>Er der nogen, der kan hjælpe mig
> [...]

Bornholm du min dejlige ferieø...
--
LG

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-11-06 07:57

<durzll@yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]

>det
>noget den (tilsammen) alvidende læser- og skribentgruppe her på NG'en

Trykkerdammen ved Helsingør
Fra stranden svømmes mod NØ, så er der et hul
hvor der er ned til 27 m, men der skal nok svømmes 7-800 m.

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 07-11-06 08:13

<durzll@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde et sted i Danmark, hvor
man via et stranddyk kan komme på 20 m eller mere?

Hvis du har adgang til et søkort kan du finde steder hvor dybdekurverne går
tæt på land. Eksempelvis er der ved Helsingør ( Twin ) 335 m på søkortet ud
til 20 m dybdekurven.

Allan Hansen

Fra : elsmic

Dato : 07-11-06 23:15

Roskilde Fjord. Normal dybde 1-4 meter, men i Borrevejle vig 30 meter.

Brgds MIM

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-11-06 02:45

"elsmic" <elsmic@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Roskilde Fjord. Normal dybde 1-4 meter, men i Borrevejle vig 30 meter.

Kaldet sildehullet af de lokale. Jeg kan bekræfte dybden, har været på
bunden.

Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 07-11-06 09:28

I Grønsund mellem Falster og Sjælland bliver det meget hurtigt dybt og der
findes adskillige steder med dybder over 20 m.

Hvis du går i ved den gamle færgebro ved Agerbrugsskolen Næsgaard, skal du
kun baske et par gange med finnerne, så er der hurtigt 10 m.

Fra : Johnny T K

Dato : 07-11-06 09:28

Grisetå Odde ved Oddesund. 25m ca. 50m fra land

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 07-11-06 09:41

Brug f.eks. "Det Levende Søkort 2" så finder du hurtigt nogle steder, ellers
er der også Furesøen med 38 m (fra stranden finder du ca. 30m).
Både Lillebælt og Sletterhage kan hurtigt blive til et strømdyk, som
alligevel "kræver" en båd.
Men en scooter er det selvfølglig nemmere at komme længere ud:) har f.eks.
gjort det oppe ved Gilleleje.
Ud fra Ven (ikke Danmark men alligevel) finder man hurtigt 20-40 m.
Ud for Stignæs Havn og Røsnæs finder du ca. 20m.
Kender ikke Agersø endnu, men her er det muligt at finde op til 60 m, men
ville ikke gøre det uden båd.
/Sune

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 07-11-06 15:31

Aggersundbroen ved Løgstør 50 m fra land 21 m og sundsøre
tap ved Hvalpsund 20 m

MVH
Svend Erik

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 16:41

Dyrnæshage i roskilde fjord.
Der er 19 m. og altid (næsten) meget strøm.
Det kan lade sig gøre som stranddyk, men anbefales dog at tage en lille
gummiting med.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-11-06 16:53

durzll@yahoo.co.uk skrev i Message-ID:
<1162856650.786017.252860@h48g2000cwc.googlegroups.com>:

> Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde et sted i Danmark, hvor
> man via et stranddyk kan komme på 20 m eller mere?

Mariager fjord.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : durzll@yahoo.co.uk

Dato : 13-11-06 20:11

> Er der nogen, der kan hjælpe mig...

Tak til alle for svarene! Der er jo rigeligt at gå i gang med.

mvh
Jesper