Bortgives: Nemrod Snark III Silver
Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-10-06 16:09

Hej

Min gamle automat er jeg ikke tryg ved at bruge mere, men jeg har set i
nogle indlæg at der er samlere til gammelt udstyr.

Slangerne er meget møre, ellers fungerer den nok godt nok

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 20:52

Leif Langgaard wrote:
> Hej
> Min gamle automat er jeg ikke tryg ved at bruge mere, men jeg har set
> i nogle indlæg at der er samlere til gammelt udstyr.
> Slangerne er meget møre, ellers fungerer den nok godt nok

den kunne jeg da enormt godt tænke mig, hvor i landet skal den hentes ?

mvh Morten

Fra : Leif Langgaard

Dato : 28-10-06 15:52

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> den kunne jeg da enormt godt tænke mig, hvor i landet skal den hentes ?

Hej

Samler du, eller ryge den bare videre?

Har du andre gamle automater?

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 21:41

Leif Langgaard wrote:

> Samler du, eller ryge den bare videre?
> Har du andre gamle automater?

det er ikke sådanne at jeg har en stor samling, men jeg kan godt lide at
have lidt at vise frem
jeg har en gammel dobelt slange regulator, men desværre virker den ikke da
den er ier inde i huset. og alle membraner / ventiler er totalt møre.
det gør jo at den er knap så sjov.
så derfor kunne det da være sjovt at have din i stedet

ud over det har jeg ikke andet gammelt en et "lokums bræt" og et MEGET
gammelt smalfilm kamara, ja det vil sige jeg har desvære kun UV huset til
det, men det er meget fint i super stand, kæmpe stort i en fin træ kasse,
(det ligner næsten en U-båd)

mvh Morten

Fra : Oxe

Dato : 29-10-06 17:44

Hej Leif.

Jeg er også meget interesseret i din Nemrod Snark III Silver.
Jeg er samler af historisk dykkerudstyr og medlem af dykkerhistorisk
selskab.
Alle mine historiske regulatorer er renoveret og dykbare, og jeg har
kontakter i udlandet der vil kunne forsyne mig med de nødvendige
reservedele for en renovering af din regulator.
Min historiske regulatorsamling består p.t. af følgende regulatore:
1 stk. toslanget La spirotechnique Mistral.
2 stk. toslangede La Spirotechnique Royal Mistral.
1 stk. enkeltsalnget Nemrod snark hvor førstetrinnet er af bakelit.
1 stk. enkeltsalnget Scubapro MK V /109 i den oprindelige model.
1. stk. enkeltslanget La Spirotechnique Aquilon.
1. stk. enkeltslanget Aqua-Lung Calypso fra den oprindelige serie.
Derudover har jeg historiske halsveste, finner, instrumenter, knive,
manualer m.m.
Den enkeltdel i min samling jeg sætter mest pris på, er dog mit
Technisub RAID flaskesæt.
Slutteligt kan jeg oplyse, at da jeg lærte at dykke, var det blandt
andet med en Nemrod Snark III Silver , der var den toslangede regulator
der var længst i produktion.
Den blev produceret i USA, på licens, op til midt i 80erne, men blev
ikke importeret til Europa den den ikke længere kunne opnå de
nødvendige godkendelser.

Med venlig hilsen

Oxe

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-06 21:53

jeg har nye Dräger slanger , overskud fra frømandskorpset, ved dog ikke om
de passer til en Nemrod.

Poul B-H

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-06 21:54

ups
pbh a pc.dk

Fra : Frederik Rugaard

Dato : 02-11-06 16:04

Hej.
Hold da op, nu I snakker om gammelt dykkerudstyr.

Fandt i kælderen en gammel Sherwood 4000 og en gummihalsvest.

Og nu ser jeg at man sætter sådan noget til salg på ebay.
Troede egentlig bare at man smed det ud.

Mvh Frederik

Fra : Oxe

Dato : 01-11-06 11:44

Hej Poul.

Ved du om Dräger slangerne er til en PA 61, Monomat eller en Duomat?

Så vidt jeg ved, benytter både Nemrod, Nemrod by Seamless (USA
licens) og Dräger slanger med en indvendig åbning på 1 inch. Nemrods
slanger var 22 inches lange, jeg ved ikke med Dräger. Noget helt andet
er, at blægen på Nemrods originale slanger var meget forskellig fra
udformningen af bælgen på Drägers slanger, men det er vist kun af
æstetisk interesse.

Med venlig hilsen

Oxe

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 17:22

jeg husker ikke hvilken automat slangerne er til ,men måske er der nogen der
ved hvilken automat frømandskorpset anvendte.

Diameteren er ca 22mm så det er jo tæt på 1"

Poul