Batteri
Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 11-10-06 19:17

Hej NG

Mit batteri skal snart udskiftet på min Green Force A 12, jeg kunne godt
tænke mig at få flere Ah end de 3 der er er der nogen der ved om det er
muligt og hvor der er en forhandler i KBH eller omegn ?

Mvh Sten

Fra : Esben Sick

Dato : 16-10-06 09:59

Prøv at adskille batteripakken og se om det ikke er standard celler
(batterier) der sidder deri.

Ofte er selv dyre dykkerlygter lavet med gammeldags NiCd batterier et skift
til NiMh vil oftest give flere Ah + mindre memory effekt.

På batterier.dk har jeg med success købt panasonic batterier med loddeflige
til ca. 40 kr. stykket til en kammarats dykkerlygte. Der skulle dengang
bruges ti stk, og med en times arbejde var den klar. Så materiale prisen var
ca. 400 modsvarende en original pakke som stadig anvendte NiCd. Jeg mener
kapaciteten ved at skifte fra NiCd til NiMh blev ca. 25 % større.

Mvh Esben

Fra : Johnny Christensen

Dato : 16-10-06 10:04

"Esben Sick" <esben@songhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisen var ca. 400 modsvarende en original pakke som stadig anvendte NiCd.
> Jeg mener kapaciteten ved at skifte fra NiCd til NiMh blev ca. 25 %

Jeg er 99% sikker på at det er NiMh batterier der sidder i den allerede. Jeg
købte min første Arrow12 i januar 2000 og den havde NiMh.
Greenforce har altid gjort meget ud af at bruge kvalitets komponenter.

Fra : TT

Dato : 18-10-06 18:50

> [...]
> prisen var ca. 400 modsvarende en original pakke som stadig anvendte NiCd.
> Jeg mener kapaciteten ved at skifte fra NiCd til NiMh blev ca. 25 %

Kan man med fordel bruge Lithium Ion batterier ??

-Torben

Fra : Lars Grønlykke

Dato : 18-10-06 19:27

Sten Nordstrøm <stenn@webspeed.dk> skrev:
> [...]

Du kan godt få c-size NiMH på 4500 mAh.
http://www.onlybatteries.com/showitem.asp?ItemID=11058.31
Google lidt rundt så kan de også findes i Danmark.

--
LG

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-10-06 19:50

"Lars Grønlykke (slet K9O1Z)" <lars_groen@K9O1Zyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11611963240.712844092176979@dtext.news.tele.dk...
> Du kan godt få c-size NiMH på 4500 mAh.
> http://www.onlybatteries.com/showitem.asp?ItemID=11058.31
> Google lidt rundt så kan de også findes i Danmark.

Det skal være SC-size batterier ( Sub-C ) til hans lygte ( længde 42 mm
diameter 23 mm ). De findes i US i 4500mAh men jeg har aldrig fundet dem i
DK.
http://www.batteryspace.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=2283

Allan Hansen