dykning fra frederikssundbroen
Fra : Thomas Fuglsang

Dato : 10-10-06 21:07

hej er der nogle der har dykket ved broen ved frederikssund
så ville jeg gerne høre lidt om det dybde-strøm.osv.
hilsen thomas

Fra : Niels H

Dato : 11-10-06 09:36

"Thomas Fuglsang" <fugle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej er der nogle der har dykket ved broen ved frederikssund
> så ville jeg gerne høre lidt om det dybde-strøm.osv.
> hilsen thomas

Det er der sikkert ikke mange der har, da der kun er 0-1 m dybt helt ud
indtil sejlrenden, og den dykker man nok bare lige i pga bådtrafikken gennem
broen.
Men prøv at kontakte http://www.mm-diving.dk/
Det er en lokal dykkerklub der er startet op gennem Autoforhandler-firmaet
Max & Martin her i Frederikssund.De ved med garanti en del, da de af og til
holder prøvedyk m.m. fra havnen i Fr.sund.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Niels H

Dato : 11-10-06 10:42

....og den dykker man nok bare lige i pga bådtrafikken ...

Der skulle selvfølgelig have stået ...dykker man nok ikke bare lige i...

Mvh Niels

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-10-06 15:49

Jeg har dykket et par dyk oppe ved Dyrnæs, nord for
Frederikssundsbroen. Her er der en stejl skrænt ned til ca. 20m. Det
var i oktober måned og skrænten var fyldt med store fede skrubber og
en del ål. Nede på "dybet" var der et tykt lag af søstjerne i alle
farver. Sigten var vel en 2-3m og der kan være rimeligt med strøm og
så bliver det et lidt kort dyk, da "hullet" hurtigt flader ud.

Båd er et must.

Mvh.
Henrik

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-10-06 16:50

"Thomas Fuglsang" <fugle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej er der nogle der har dykket ved broen ved frederikssund
> så ville jeg gerne høre lidt om det dybde-strøm.osv.
> hilsen thomas

Fredrikssundbroen kender jeg ikke noget til men der bliver dykket i Roskilde
Fjord af arkæologi-interesserede. Der findes en Roskilde-gruppe som vistnok
også har tilknytning til DSF's arkæologiske udvalg, der har taget en del
stenalderfund op fra en række stenalderbopladser i sammarbejde med et
museum. Yderligere et link med lidt historier:
http://home.c2i.net/w-217484/web6.htm

Allan Hansen

Fra : AAroevej

Dato : 11-10-06 19:22

Thomas Fuglsang skrev:
> hej er der nogle der har dykket ved broen ved frederikssund
> så ville jeg gerne høre lidt om det dybde-strøm.osv.
> hilsen thomas

Hej,

Har haft 2-3 dyk der.

http://www.highways.dk/danmark/kobenhavn/frederikssundbro.php

Dejligt sted med mange østersskaller.

Husk dykkerflag! du kan evt. prøve at tale med brovagten inden i dykker.

Go p plads lige ved broen, dog skal man lige gå et stykke i lavtvand
inden skrænten kommer.

Maks. dybden på sidste dyk sagde 10,1 i logbogen.

mvh Lars