|
| Opvejning af Hobby Excellent Easy 495 ufe Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 15-10-06 23:24 |
|
I 2000 modellen af ovenstående er den tilsyneladende født med en egenvægt på
1025 og en totalvægt på 1200 kg. 175 kg læs er ikke så imponerende, så er
der nogen der ved, om den kan vejes op? Normalt vejer Hobby vognene på den
størrelse 1300-1350 kg total, så som jeg ser det, er det kun denne
specifikke model, som er så langt nede.
Kurt
| |
Per Henneberg Kriste~ (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 15-10-06 23:51 |
|
Kurt B. Andersen wrote:
> I 2000 modellen af ovenstående er den tilsyneladende født med en
> egenvægt på 1025 og en totalvægt på 1200 kg. 175 kg læs er ikke så
> imponerende, så er der nogen der ved, om den kan vejes op? Normalt
> vejer Hobby vognene på den størrelse 1300-1350 kg total, så som jeg
> ser det, er det kun denne specifikke model, som er så langt nede.
Ind under vognen og læs på akslen. Det står på en plade dér :)
--
Per, Esbjerg
| |
Jørgen Kjøller (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen Kjøller |
Dato : 16-10-06 20:52 |
|
Hej
Ja på akslen under vognen, en Hobby Ufe495 årgang 2000, står der 1300 kg,
men på typeskiltet står der 1200 kg ???.
Betyder det så at den kan vejes op ?
Mvh.
Jørgen
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4532bb6b$0$20276$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kurt B. Andersen wrote:
>
>> I 2000 modellen af ovenstående er den tilsyneladende født med en
>> egenvægt på 1025 og en totalvægt på 1200 kg. 175 kg læs er ikke så
>> imponerende, så er der nogen der ved, om den kan vejes op? Normalt
>> vejer Hobby vognene på den størrelse 1300-1350 kg total, så som jeg
>> ser det, er det kun denne specifikke model, som er så langt nede.
>
> Ind under vognen og læs på akslen. Det står på en plade dér :)
>
> --
> Per, Esbjerg
>
| |
Jørgen L. (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 16-10-06 21:31 |
|
> Ja på akslen under vognen, en Hobby Ufe495 årgang 2000, står der 1300 kg,
> men på typeskiltet står der 1200 kg ???.
>
> Betyder det så at den kan vejes op ?
>
> Mvh.
>
> Jørgen
Hej navnebror
Ja måske, akslen er ikke den eneste ting der skal være i orden for mere vægt
det kan også være opbygning af cv, specielt bagenden skal kunne bære den
ekstra vægt.
Du bliver nød til at kontakte en hobby forhandler da du også skal bruge en
type attest der godkender den større vægt og et nyt type skilt, før du kører
til syn med den.
Se lige min signatur.
--
Hilsen Jørgen
Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis i svarer under
det i svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
Kurt B. Andersen (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 16-10-06 22:07 |
|
"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
news:4533ec16$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja på akslen under vognen, en Hobby Ufe495 årgang 2000, står der 1300
>> kg, men på typeskiltet står der 1200 kg ???.
>>
>> Betyder det så at den kan vejes op ?
>>
>> Mvh.
>>
>> Jørgen
> Hej navnebror
>
> Ja måske, akslen er ikke den eneste ting der skal være i orden for mere
> vægt det kan også være opbygning af cv, specielt bagenden skal kunne bære
> den ekstra vægt.
>
> Du bliver nød til at kontakte en hobby forhandler da du også skal bruge en
> type attest der godkender den større vægt og et nyt type skilt, før du
> kører til syn med den.
>
> Se lige min signatur.
>
> --
> Hilsen Jørgen
Øv, cv forhandlere er mest hjælpsomme, når man skal købe noget. Men der kan
selvfølgelig være undtagelser.
Jeg kan nu se, at der også findes vogne, som er godkendt til 1300 kg, som
angiveligt er magen til den, som jeg lurer lidt på, så noget tyder på at der
måske kan finde en opvejning sted på den ene eller anden måde.
Så jeg må nok forsøge hos nogle forhandlere.
Kurt
| |
Kurt B. Andersen (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 18-10-06 01:02 |
|
"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4533f46b$0$3556$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Øv, cv forhandlere er mest hjælpsomme, når man skal købe noget. Men der
> kan selvfølgelig være undtagelser.
> Jeg kan nu se, at der også findes vogne, som er godkendt til 1300 kg, som
> angiveligt er magen til den, som jeg lurer lidt på, så noget tyder på at
> der måske kan finde en opvejning sted på den ene eller anden måde.
> Så jeg må nok forsøge hos nogle forhandlere.
>
> Kurt
>
Har nu talt med en Hobby-forhandler. Hvis der angives 1300 kg på akslen, kan
den måske vejes op.
Han skal bruge stelnr. for at oplyse nærmere, så det skal jeg lige have fat
i.
Kurt
| |
Per Henneberg Kriste~ (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 18-10-06 10:13 |
|
Kurt B. Andersen wrote:
> Har nu talt med en Hobby-forhandler. Hvis der angives 1300 kg på
> akslen, kan den måske vejes op.
> Han skal bruge stelnr. for at oplyse nærmere, så det skal jeg lige
> have fat i.
Nogle importører skal have det hvide ud af øjnene for en typeattest. Du
kunne overveje at kontakte en tysk forhandler og købe den der. Det gjorde
jeg for mange år siden og sparede adskillige tusinde kroner. Det var også i
forbindelse med en opvejning.
--
Per, Esbjerg
| |
Kurt B. Andersen (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 18-10-06 20:43 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4535f010$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kurt B. Andersen wrote:
>
>> Har nu talt med en Hobby-forhandler. Hvis der angives 1300 kg på
>> akslen, kan den måske vejes op.
>> Han skal bruge stelnr. for at oplyse nærmere, så det skal jeg lige
>> have fat i.
>
> Nogle importører skal have det hvide ud af øjnene for en typeattest. Du
> kunne overveje at kontakte en tysk forhandler og købe den der. Det gjorde
> jeg for mange år siden og sparede adskillige tusinde kroner. Det var også
> i forbindelse med en opvejning.
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Jeg har nu talt med Hobby importøren og den skulle kunne vejes op til 1300
kg.
De skal have 1000 + moms for en attest med fabriksgaranti, nyt typeskilt og
en dataerklæring, så mon ikke det vil være begrænset, hvad man evt. kan
spare?
Kurt
| |
Per Henneberg Kriste~ (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 19-10-06 01:18 |
|
Kurt B. Andersen wrote:
> Jeg har nu talt med Hobby importøren og den skulle kunne vejes op til
> 1300 kg.
> De skal have 1000 + moms for en attest med fabriksgaranti, nyt
> typeskilt og en dataerklæring, så mon ikke det vil være begrænset,
> hvad man evt. kan spare?
Jo, det er det nok. Mine erfaringer - det glemte jeg at skrive - kom fra
Knaus.
--
Per, Esbjerg
| |
Jacob Jørgensen (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Jørgensen |
Dato : 19-10-06 16:14 |
|
Hej,
Typegodkendelsen kan findes på færdselsstyrelsens hjemmeside
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
Så er det bare at printe ud og køre til syn - ligesom ved import at tysk cv.
Det koster kun synet - som du under alle omstændigheder skulle betale for!
Hilsen
Jacob
"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:453683b5$0$3521$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har nu talt med Hobby importøren og den skulle kunne vejes op til 1300
> kg.
> De skal have 1000 + moms for en attest med fabriksgaranti, nyt typeskilt
> og en dataerklæring, så mon ikke det vil være begrænset, hvad man evt. kan
> spare?
| |
Kurt B. Andersen (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 19-10-06 22:21 |
|
"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:45379651$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej,
>
> Typegodkendelsen kan findes på færdselsstyrelsens hjemmeside
> http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
>
> Så er det bare at printe ud og køre til syn - ligesom ved import at tysk
> cv.
>
> Det koster kun synet - som du under alle omstændigheder skulle betale for!
>
> Hilsen
>
> Jacob
>
>
Her er problemet jo bare, at denne vogns typegodkendelse siger 1200 kg, og
det er denne vægt, som jeg ønsker at ændre. Så derfor er det angiveligt
nødvendigt at skaffe fabriksgaranti osv.
Kurt
| |
Per Henneberg Kriste~ (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 20-10-06 10:16 |
|
Kurt B. Andersen wrote:
> Jeg har nu talt med Hobby importøren og den skulle kunne vejes op til
> 1300 kg.
Kun hvis der står mindst 1300 på akslen. Så hvis du ikke har været inde
under og checke ...
--
Per, Esbjerg
| |
Kurt B. Andersen (22-10-2006)
| Kommentar Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 22-10-06 23:05 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:453893cd$0$20341$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kurt B. Andersen wrote:
>
>> Jeg har nu talt med Hobby importøren og den skulle kunne vejes op til
>> 1300 kg.
>
> Kun hvis der står mindst 1300 på akslen. Så hvis du ikke har været inde
> under og checke ...
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Nu har jeg været en tur i det mørke og kravle under vognen og kunne ikke se
noget stå nogen steder. Men det skal også siges, at vi ikke kunne komme så
langt ind under den, at vi kunne komme til at se, om der evt. var hugget
noget i direkte nedenunder.
Ved at se på typegodkendelsen og sammenholdt med oplysningen fra BI, skulle
den dog tilsyneladende kun være godkendt med en bestemt aksel, som hedder
Knott DBS 13 M, så vil løb chancen og antog at det var fordi det er en 1300
kg.s aksel, så vi købte den. Så må vi så se, om vi efterfølgende må laste
175 eller 275 kg
Kurt
| |
Per Henneberg Kriste~ (23-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 23-10-06 07:36 |
|
Kurt B. Andersen wrote:
>> Kun hvis der står mindst 1300 på akslen. Så hvis du ikke har været
>> inde under og checke ...
> Nu har jeg været en tur i det mørke og kravle under vognen og kunne
> ikke se noget stå nogen steder. Men det skal også siges, at vi ikke
> kunne komme så langt ind under den, at vi kunne komme til at se, om
> der evt. var hugget noget i direkte nedenunder.
Jeg kan kun gentage hvad jeg lige har skrevet ... :)
--
Per, Esbjerg
| |
Kurt B. Andersen (24-10-2006)
| Kommentar Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 24-10-06 22:13 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:453c62ed$0$20242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kurt B. Andersen wrote:
>
>>> Kun hvis der står mindst 1300 på akslen. Så hvis du ikke har været
>>> inde under og checke ...
>
>> Nu har jeg været en tur i det mørke og kravle under vognen og kunne
>> ikke se noget stå nogen steder. Men det skal også siges, at vi ikke
>> kunne komme så langt ind under den, at vi kunne komme til at se, om
>> der evt. var hugget noget i direkte nedenunder.
>
> Jeg kan kun gentage hvad jeg lige har skrevet ... :)
>
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Jeg kan så lige afslutte tråden med, at Hobby importøren d.d. har fået
betaling for at skaffe de nødvendige papirer m.m., så den skulle være god
nok, idet de vel ellers ikke ville foretage denne opkrævning.
De skulle bare have stelnummeret for at konstatere, at den kunne vejes op.
Kurt
| |
Kurt B. Andersen (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kurt B. Andersen |
Dato : 16-10-06 22:04 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4532bb6b$0$20276$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kurt B. Andersen wrote:
>
>> I 2000 modellen af ovenstående er den tilsyneladende født med en
>> egenvægt på 1025 og en totalvægt på 1200 kg. 175 kg læs er ikke så
>> imponerende, så er der nogen der ved, om den kan vejes op? Normalt
>> vejer Hobby vognene på den størrelse 1300-1350 kg total, så som jeg
>> ser det, er det kun denne specifikke model, som er så langt nede.
>
> Ind under vognen og læs på akslen. Det står på en plade dér :)
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Ja, så er du faktisk nærmere til at gøre det, da den står et sted i Jylland,
mens jeg er på Falster
Men jeg kan jo prøve at kontakte dem og se, om de kan bukke sig.
Kurt
| |
|
|