Korrekt lapning af rustpletter...
Fra : /Peter

Dato : 02-10-06 18:53

Nu er det snart mange år siden jeg sidst har rodet med rust på bilen, så
derfor...

Hvordan lapper jeg bedst begyndende rust rundt om på bilen?
Jeg har flg.:
- galvaniserinsspray
- Pollyfylla (til biler)
- noget "oxyderene" spray der bliver sort en tid efter påsprrøjtning,
som påstås at kunne males direkte ovenpå
- endelig den farvede lak med samme farve som resten af bilen.

F.eks. hvis jeg sliber i bund, og der er behov for at fylde /udjævne
hullet, skal jeg så:
først anvende galvanspray eller oxyspray eller pollyfilla, for at lukke
den blanke metalflade?

Hvad er den bedste fremgangsmåde eller løsning på at lappe rusthuller?

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 19:09

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> den blanke metalflade?
>

> Hvad er den bedste fremgangsmåde eller løsning på at lappe rusthuller?

Slibe forsigtigt med en vinkelsliber eller sandblæse så du er ved rent
metal. Derefter bruges rustomdanner som skal virke i 24 timer. Så spartles
huller ud, slibes osv.
Til sidst grunder og maling/lakering.
Er du ikke MEGET omhyggelig med vinkelsliberen eller sanblæseren, så tager
det ca. 1 år og du har rustbopler igen.

Sådan er det at eje Ford )

--
Tom

Fra : /Peter

Dato : 02-10-06 19:29

> [...]
> Er du ikke MEGET omhyggelig med vinkelsliberen eller sanblæseren, så
> tager det ca. 1 år og du har rustbopler igen.

Heheh, jeg havde Ford Escort førhen, sikken rustbunke
Nu er det Honda Civic '95 den er ikke så slem,
så jeg prøver at holde den pæn.

Dine råd lyder som det jeg kan huske men jeg var i tvivl
om man skulle male grunder/galvanspray ovenpå spartlen
men det lyder rimeligt hvis jeg kan bruge rustomdanneren til metallet.
-det vil jeg prøve mange tak

Hvad med det her galvaniseringsspray funger det ikke til at lappe
rusthuller med
er "oxy-sprayen" bedre?

Venligts
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 19:40

> [...]
> -det vil jeg prøve mange tak
>
> Hvad med det her galvaniseringsspray funger det ikke til at lappe

Jeg gider ikke selv lave rust mere .....men ingen af de prof. jeg kender
bruger galv.spray eller zinkspray, så jeg tolker det som om at det ikke
virker specielt godt.

--
Tom

Fra : /Peter

Dato : 02-10-06 19:46

> Jeg gider ikke selv lave rust mere .....men ingen af de prof. jeg
> kender bruger galv.spray eller zinkspray, så jeg tolker det som om at
> det ikke virker specielt godt.

OK, mange tak.

Venligst
Peter