Første oplevelser med min 320d
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 02-10-06 10:57

Hejsa

Jeg kan kun sige, feeeeed vogn. Jeg fik den i fredags, og vi var så hos
nogle venner på fyn i weekenden, og det samlede km antal, løber sig til ca
500km, hvoraf størstedelen er på motorvej, med piloten sat på 140km/t. Den
har nu kørt 565km på første tank diesel, og måleren er lige nået over ½ vejs
:)

Her har den lagt et gennemsnitligt forbrug på 5,5 km/l, det er dælme noget
der kan mærkes i forhold til den gamle 318 må jeg sige, og så samtidig at
have fået en del ekstra kræfter at gøre med, er jo bare dejligt :)

Nu skal jeg bare lige have givet den en lakforsegling, så lakken forbliver
fin, jeg har tænkt mig en cartec behandling, er det ok ?

Mvh
Jacob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-06 11:40

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> er lige nået over ½ vejs :)
>
> Her har den lagt et gennemsnitligt forbrug på 5,5 km/l,

What? Say again?!!

--
Per, Esbjerg

Fra : Jonas R.

Dato : 02-10-06 11:49

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> What? Say again?!!

Tror nok det er en fejl, mon ikke Per har aflæst fra sin kørecomputer og
glemt at skrive at det 5,5 L pr. 100 km.
Så hvis vi dividere 100/5,5 = ca. 18 km/l

Hvilket vist er lidt mere korrekt.

/Jonas R.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 02-10-06 11:58

Jonas R. skrev:
> [...]
> glemt at skrive at det 5,5 L pr. 100 km.
> Så hvis vi dividere 100/5,5 = ca. 18 km/l

Jo, det skulle man tro. Ellers skulle den ha en tank på ca 200 l

Hilsen Mikkel

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-10-06 12:08

"Jonas R." <hihi@hihi.invalid> writes:

> [...]
> glemt at skrive at det 5,5 L pr. 100 km.
> Så hvis vi dividere 100/5,5 = ca. 18 km/l

Til gengæld er det næppe Per der har aflæst Jacobs kørecomputer....
(citatteknik, osv., osv.)

Fra : Jonas R.

Dato : 02-10-06 13:22

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message
SNIP
> Til gengæld er det næppe Per der har aflæst Jacobs kørecomputer....
> (citatteknik, osv., osv.)

Øhhhh det har da vist ikke så meget med min citat teknik at gære, men mere
at jeg kiggede forkert efter hvem der havde startet tråden...

/Jonas R.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 02-10-06 12:06

> What? Say again?!!

Ja, ok, som Jonas skriver skulle der havde stået 5,5 l/100km :)

Mvh
Jacob

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-06 12:24

Den Mon, 2 Oct 2006 13:06:05 +0200 sendte "Jacob Rungwald"
<jacob*hest*@rungwald.dk> følgende røgsignaler:

>Ja, ok, som Jonas skriver skulle der havde stået 5,5 l/100km :)

På den anden side ville du skulle tanke noget før....og det var jo én
af de ting du glædede dig til.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-06 12:12

On Mon, 2 Oct 2006 11:56:45 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob*hest*@rungwald.dk> wrote:

> [...]
>har nu kørt 565km på første tank diesel, og måleren er lige nået over ½ vejs

Nice.... Tillykke med din nye - og superlækre - vogn!!

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 02-10-06 16:46

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Nice.... Tillykke med din nye - og superlækre - vogn!!

Jow jow men det er lidt beskæmmende, at ejerens 1. indlæg om en
sportslig vogn som BMW (er i alt fald min opfattelse) stort set kun
omhandler, hvor langt den kører på literen...

Jeg oplevede det samme i Alfa Romeo klubben, da formanden havde
fået sig en dieselmodel. Ikke et ord om vejbeliggenhed eller lignende i
hans indlæg, og jeg kommenterede det da også straks. (intet svar).

For en 3 ugers tid siden var jeg ude at køre '04 Ferrari 360 F1 og gud
hjælpe mig om der ikke var en sjæl, som dybt alvorligt spurgte om
Ferrariens brændstoføkonomi. Ejeren undlod naturligvis at svare...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-06 19:25

On Mon, 02 Oct 2006 15:45:34 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Jow jow men det er lidt beskæmmende, at ejerens 1. indlæg om en
>sportslig vogn som BMW (er i alt fald min opfattelse) stort set kun
>omhandler, hvor langt den kører på literen...

Hehe.. Ja det kan du have ret i Mogens... Skal det blot være langt på
literen er en Lupo vel det, der skal til.

>For en 3 ugers tid siden var jeg ude at køre '04 Ferrari 360 F1 og gud
>hjælpe mig om der ikke var en sjæl, som dybt alvorligt spurgte om
>Ferrariens brændstoføkonomi.

Ahhh. Haha... Samme person ville vel bekymre sig over hvad et sæt dæk
koster til den...

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-06 21:37

> Ahhh. Haha... Samme person ville vel bekymre sig over hvad et sæt dæk
> koster til den...

Eller de 90.000,- en ny kofanger koster....!

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-10-06 07:18

On Mon, 2 Oct 2006 22:36:30 +0200, "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk>
wrote:

>Eller de 90.000,- en ny kofanger koster....!

Ja nemlig... Og går man op i den slags petitesser er det alt andet
lige nok en anden bil man skal købe. Service er nok heller ikke blandt
de billigste.

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 16:43

> Ja nemlig... Og går man op i den slags petitesser er det alt andet
> lige nok en anden bil man skal købe.

Hvornår har I sidst købt en ny kofanger?

> Service er nok heller ikke blandt de billigste.

Jan Fog (ejendomsmægler) nævnte, at service kostede ham 35.000
kr årligt alt inkl. (F355 Spider) - det er okay, IMO...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-10-06 19:14

On Tue, 03 Oct 2006 15:42:33 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Hvornår har I sidst købt en ny kofanger?

Præcist så - jeg har aldrig prøvet....

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 19:19

> Præcist så - jeg har aldrig prøvet....

Jeg ved godt, at reservedelen "præsenteres" for at angive et
niveau/reservedelsprisindeks - men man kan jo altid grave
et skrækeksempel frem.

En ny motor til F550 koster 85.000 dollars - mere relevant, IMO

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-06 21:55

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Hvornår har I sidst købt en ny kofanger?

Har lige tjekket - det var kofangeren til en Murcielago, som koster
100.000,- Og rigtigt, det sker ikke så tit at de skiftes.
Til gengæld kostger en ny udstødning til en 512 Stagglietti de 90.000,- Og
ja, det sker at sådan en fætter skal skiftes.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 22:05

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige tjekket - det var kofangeren til en Murcielago, som koster
> 100.000,- Og rigtigt, det sker ikke så tit at de skiftes.

> Til gengæld kostger en ny udstødning til en 512 Stagglietti de 90.000,-

Du mener sikkert F612 Scaglietti :)

> Og ja, det sker at sådan en fætter skal skiftes.

Rustfri

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-06 19:59

Den Mon, 02 Oct 2006 15:45:34 GMT sendte "Mogens..." <no@reply.dk>
følgende røgsignaler:

>Jow jow men det er lidt beskæmmende, at ejerens 1. indlæg om en
>sportslig vogn som BMW (er i alt fald min opfattelse) stort set kun
>omhandler, hvor langt den kører på literen...

Ét sted skal man jo spare...

>For en 3 ugers tid siden var jeg ude at køre '04 Ferrari 360 F1 og gud
>hjælpe mig om der ikke var en sjæl, som dybt alvorligt spurgte om
>Ferrariens brændstoføkonomi. Ejeren undlod naturligvis at svare...

Måske ville spørgeren bare vide hvad sådan en snobbomobil æder.
Så kan ærgrelsen over ikke at have råd jo afløses af glæden når man
tanker sin egen vogn...

(Ok, de "billige" Sports-Fiater er jo lettere at komme i nærheden hvis
man pengene, men ikke de dyrere modeller)

Fra : Mogens...

Dato : 02-10-06 20:50

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> ...hvad sådan en snobbomobil æder...

Du deltager i en gruppe, hvor emnet er biler. Din kommentar
er både plat og latterlig i dén forbindelse...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-10-06 21:23

"Mogens..." <no@reply.dk> writes:

> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Du deltager i en gruppe, hvor emnet er biler. Din kommentar
> er både plat og latterlig i dén forbindelse...

Ævl. Her skal sgu' da være plads til den slags amatørsociologiske
holdninger også. Og morfarbilisten, perlegrusmekanikerwannabe'en,
m.fl.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-10-06 04:32

Den Mon, 02 Oct 2006 19:50:08 GMT sendte "Mogens..." <no@reply.dk>
følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

>Du deltager i en gruppe, hvor emnet er biler. Din kommentar
>er både plat og latterlig i dén forbindelse...

Og lad mig venligst minde dig om at jeg bare giver udtryk for min egen
holdning til biler ligesom du vel giver udtryk for din...eller er det
andres holdining?

I øvrigt er det da snobberi at ved visse modeller bliver køberne
specielt udvalgt af fabrikken. Så det er ikke engang nok at have
pengene.

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 16:56

> Og lad mig venligst minde dig om at jeg bare giver udtryk for min egen
> holdning til biler ligesom du vel giver udtryk for din...eller er det
> andres holdining?

Jeg mener ikke, at jeg har hængt folks biler ud på den måde.
Derfor bør du tilsvarende vare dig - og ikke hænge mig ud.
Køber jeg en Ferrari, er det skutte grundet snobberi - men
bilens kvalitet som køremaskine...

> I øvrigt er det da snobberi at ved visse modeller bliver køberne
> specielt udvalgt af fabrikken. Så det er ikke engang nok at have
> pengene.

Det har da ikke en kæft med bilens kvalitet at gøre...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-10-06 20:11

> For en 3 ugers tid siden var jeg ude at køre '04 Ferrari 360 F1 og gud
> hjælpe mig om der ikke var en sjæl, som dybt alvorligt spurgte om
> Ferrariens brændstoføkonomi. Ejeren undlod naturligvis at svare...

Som jeg har hørt det:
Hvis du har behov for at vide det, så har du ikke råd til at køre i den!

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 02-10-06 20:43

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> [...]
> sportslig vogn som BMW (er i alt fald min opfattelse) stort set kun
> omhandler, hvor langt den kører på literen...

Det er nu mere fordi jeg har haft E46 før den her, og derfor er jeg ikke
"ny" imponeret over hvordan den ligger på vejen osv, det er jeg jo vant til
:)

Derimod er det min første diesel, og derfor det som jeg først og fremmest
ser som en "ny" ting ved denne E46.

Jacob (BMW E46, nu med touring)

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-10-06 22:33

> [...]
> hjælpe mig om der ikke var en sjæl, som dybt alvorligt spurgte om
> Ferrariens brændstoføkonomi. Ejeren undlod naturligvis at svare...

Jeg fik tit spørgsmålet på diverse tankstationer når jeg tankede
Camaro'en som gik 5Km/L hvis jeg kørte meget pænt, mit svar var altid :
Jeg har råd til det så jeg er sgu ligeglad....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - som heller ikke ligefrem er en sparegris....

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 19:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fik tit spørgsmålet på diverse tankstationer når jeg tankede
> Camaro'en som gik 5Km/L hvis jeg kørte meget pænt, mit svar var altid :
> Jeg har råd til det så jeg er sgu ligeglad....

Kommentaren er stensikker, når man kommer i en amerikansk
V8'er - fik også spørgsmålet talrige gange, den gang

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 13:06

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> sig til ca 500km, hvoraf størstedelen er på motorvej, med piloten sat
> på 140km/t. Den har nu kørt 565km på første tank diesel, og måleren

Tillykke
Har den run-flat dæk? Jeg prøvede en 320i med den type dæk, og de var hårde
og ukomfortable synes jeg. Den kørte ikke bedre end noget til ½ pris
Jeg er mere til MB C-klasse hvis det endelig skal være. Der er fin komfort
og stadig masser af kontrol med deres nye Direct Drive undervogn.

MVH Peter

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 02-10-06 13:34

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er mere til MB C-klasse hvis det endelig skal være. Der er fin komfort
> og stadig masser af kontrol med deres nye Direct Drive undervogn.

Nej, du tænker på E60/E61 modellerne, jeg har købt en 320d Touring fra
8/2003, det holdt min pengepung bedre til :)

Men jeg har samme erfaring med run-flat dæk som dig, og det kan jeg sige dig
BMW også har, har hørt om BMW forhandlere der har 1 milliard run-flat dæk
stående, som folk skifter til alm dæk.

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 18:46

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Er det samme diesel som i den nye 520d ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-06 19:26

On Mon, 2 Oct 2006 19:45:32 +0200, "Olsen" <-> wrote:

>Er det samme diesel som i den nye 520d ?

Nix. Den har 163 hk - Jacobs har vist 150 hk.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-06 17:43

> Nix. Den har 163 hk - Jacobs har vist 150 hk.

OK..læste nemmelig, at den nye 5'er har en ret så støjende
og gammeldags 2.0 diesel. De sammenlgnede den med en
taxa i gamle dage..både varm og kold.