Tysk restgæld
Fra : Ib

Dato : 01-10-06 20:02

Hvordan tjekker men egentlig om der er restgæld i et køretøj man importerer
fra Tyskland ?
Min svigerfar påtænker at importer en bil og vil så gerne høre om det er
muligt at sikre sig.

Jeg håber at der nogle kloge hoveder herinde der ved noget om emnet.

På forhånd tak.

Ib

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-06 20:04

Ib wrote:
> Hvordan tjekker men egentlig om der er restgæld i et køretøj man
> importerer fra Tyskland ?

Det er der ganske simpelt ikke.

--
John Sahl

Fra : Mogens...

Dato : 01-10-06 21:03

"John Sahl" <spamcatcher1@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der ganske simpelt ikke.

Jow jow - hvis der er, har kreditor registreringsattesten...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-06 22:47

Mogens... wrote:

> Jow jow - hvis der er, har kreditor registreringsattesten...

Hør nu på Mogens i stedet for alt det bawl der bliver lukket ud ...

--
Per, Esbjerg

Fra : John Sahl

Dato : 02-10-06 09:10

Mogens... wrote:

> Jow jow - hvis der er, har kreditor registreringsattesten...

Og netop derfor kan du jo i praksis ikke købe en tysk bil med restgæld

--
John Sahl

Fra : Brian

Dato : 01-10-06 20:07

"Ib" <ib@balle-bredsten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt at sikre sig.
>
> Jeg håber at der nogle kloge hoveder herinde der ved noget om emnet.

I Tyskland følger gælden ejeren, ikke bilen.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-10-06 20:10

Hej!

Brian wrote:
> I Tyskland følger gælden ejeren, ikke bilen.

Jamen, Ib bliver jo den nye ejer

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 01-10-06 20:47

> Hej!

> Jamen, Ib bliver jo den nye ejer

Ja, den kunne misforstås :) Så følger gælden ejeren af gælden :)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-10-06 20:59

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den kunne misforstås :) Så følger gælden ejeren af gælden :)

Jamen - hvem faen fik så bilen
- ham vil jeg nemlig gerne handle med.....

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Brian

Dato : 01-10-06 21:02

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
> Jamen - hvem faen fik så bilen
> - ham vil jeg nemlig gerne handle med.....

Sælger tager selvf. normalpris for sin bil, at pengene så går til kreditor
kommer ikke køber ved. Så der er nok ikke nogen speciel god handel der...

Fra : Ib

Dato : 02-10-06 07:33

Jeg takker for svarene

Ib