Moms ved import
Fra : Ib Sørensen

Dato : 29-09-06 15:18

Jeg overvejer at importere en bil fra Tyskland, men har et spørgsmål omkring
momsen. Hvis jeg finder en bil i Tyskland som der står Mstw ausweisbar, går
jeg ud fra at det betyder at den tyske moms kan trækkes fra bilens pris. Men
gælder det også, hvis jeg køber den som privatperson og kommer jeg bagefter
til at betale dansk moms. Fostået på den måde at hvis en bil står i Tyskland
til f.eks 12000 euro Mstw ausweisbar, kan jeg så købe den til f.eks 9500
euro, når den tyske moms er fratrukket og gå ud fra at det er min købspris
excl regafgift

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 15:24

"Ib Sørensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så købe den til f.eks 9500 euro, når den tyske moms er fratrukket og gå ud
> fra at det er min købspris excl regafgift

Hvis du ikke vil betale tysk moms så skal du betale dansk moms. Så du vælger
jo selv om du vil betale 16% eller 25%

Du skal selvfølgelig når det er som privat, bare betale den tyske moms og
glæde dig over at statskassen går glip af en masse penge fordi de er så
grådige

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 19:10

> Hvis du ikke vil betale tysk moms så skal du betale dansk moms. Så du
> vælger jo selv om du vil betale 16% eller 25%

En privat kan ikke købe uden moms - det kræver et VAT nr.