Chevrolet Nubira 1,6 SX st.car 5d - Anbefa~
Fra : Per Olsen

Dato : 29-09-06 12:56

Hej Alle

Jeg er ved at overveje at skifte den gamle Nissan Almera 1.6 SR Sedan fra 96
med 220.000 km ud
Vi vil gerne have en bil med mere plads til en overkommelig pris MAX 200.000
kr.

Vi har kik på en Chevrolet Nubira 1,6 SX st.car 5d fra 4/2006 den har kørt
13.000 km Pris 169.900
Den har yderligere følgende spec:

Sølvmetal ,airc., startspærre, el-spejle, el-ruder, airbag, abs, servo,
fjernb. c.lås, cd/radio, armlæn, indfarvede kofangere, tagræling

Er det en OK bil til prisen?
Er der noget man skal være opmærksom på?

Prisen for den gamle ifg. bilbasen er omkring 30.000 kr - men der følger 17"
aludrenge med + 15" alu med vinterdæk... burde man ikek kunne få nogle
vintersutter med til den nye og træk på den for samme pris?

Ellers erfaringer med Chevolet? reservedele osv?

Mvh Per

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 29-09-06 15:14

Per Olsen skrev:
> [...]
> vintersutter med til den nye og træk på den for samme pris?
>
> Ellers erfaringer med Chevolet? reservedele osv?

It's NOT a Chevrolet
Jeremy Clarkson - Topgear

--
Keld

Fra : Carsten Matzon

Dato : 29-09-06 15:51

Per Olsen skrev:

> Er der noget man skal være opmærksom på?

Jeg har en kollega der havde købt sådan en fra ny.Kan ikke sige noget om
årgang og sådan.. Desværre.. MEN..
Han havde problemer med at ventilerne skulle skiftes da de sodede til og
det var vist et kendt problem på den model.Efter han fik skiftet dem
alle sammen så havde han problemer med den satte ud og i den dur..

---

Carsten

Fra : Børge Larsen

Dato : 30-09-06 07:29

"Carsten Matzon" <fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det var vist et kendt problem på den model.Efter han fik skiftet dem alle
> sammen så havde han problemer med den satte ud og i den dur..

Det er en rigtig skod bil. Det er en Daiwoo, som Chevrolet lægger navn til.
Iflg. FDM kan den ikke klare en krasch test. Og er derfor et uforsvarligt
køretøj. Såvidt jeg ved er den forbudt i flere lande i EU.

Ikke for at tage modet fra dig.

Børge

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 09:28

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg ved er den forbudt i flere lande i EU.

Du tænker på Chevrolet Aveo. Nubiraen er en udemærket bil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-06 09:39

Peter skriver:

> Du tænker på Chevrolet Aveo. Nubiraen er en udemærket bil

Som til gengæld ikke er crashtestet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 09:55

> Peter skriver:

> Som til gengæld ikke er crashtestet ?
>
> Klaus
> --

Efter hvad jeg kan se, har den 4 stjerner.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-06 12:12

Peter skriver:

> Efter hvad jeg kan se, har den 4 stjerner.

Jeg har ledt på euroncap.com og har ikek fundet den - er jeg blind ?

Fra : TDN

Dato : 30-09-06 09:40

"Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vintersutter med til den nye og træk på den for samme pris?
>
> Ellers erfaringer med Chevolet? reservedele osv?

Her er en test fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C7C99148-16FF-417D-A733-2B3937F87306/0/6465.pdf

Mvh
Thomas

Fra : John N. H.

Dato : 30-09-06 10:23

"Per Olsen" skrev i en meddelelse:

> Er det en OK bil til prisen?
> Er der noget man skal være opmærksom på?

Har du læst tråden fra 22-09-2006?

> [...]
> aludrenge med + 15" alu med vinterdæk... burde man ikek kunne få nogle
> vintersutter med til den nye og træk på den for samme pris?

Det er vel et spørgsmål om, hvad du kan forhandle dig til?

> Ellers erfaringer med Chevolet? reservedele osv?

Bekendtskabet har været meget kort, så jeg er næppe kompetent til at
udtale mig. Men vi er glade for vores. Under alle omstændigheder må der
være ca. 2,5 års garanti tilbage på køretøjet, du påtænker at købe.
John N. H.
Chevrolet Nubira 1,6 SX STC

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 01-10-06 19:50

Hej

Nu er det godt nok ikke en Chervolet som jeg er den "lykkelige" ejer af men
en Kia Carnival 2.9 LX - og der er kun en ting at sige om biler fra Korea -
lortekasse. Den giver cirka samme køreglæde som da min far havde en gammel
Scania 111 hvor gearkassen var i stykker.

Mit råd er køb en europæer der er et par år gammel. Selv har jeg også en
Seat Altea FR som jeg er rigtig rigtig glad for.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 20:44

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit råd er køb en europæer der er et par år gammel. Selv har jeg også en
> Seat Altea FR som jeg er rigtig rigtig glad for.

Endelig en ærlig udmelding. Var alvorlig ved at være bange for at Ford var
de eneste der lavede lortekasser og endda overhalet af fiat i kvalitet

--
Tom

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 01-10-06 21:51

Hej

Nu er det godt nok VW og Audi der laver Seat (ikke fiat).

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 17:17

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nu er det godt nok VW og Audi der laver Seat (ikke fiat).

Jeg tror du fuldstændig misforstod hvad jeg skrev

Jeg nu nok mene at det er Seat som laver Seat og ikke VW eller Audi. Ford
laver heller ikke Mazda og Volvo fordi de har købt aktier og ved visse
modeller deler lidt stumper.
(Ellers vil jeg da gladeligt sige at jeg har lavet både SAAB, BMW, Mercedes,
Ford og en masse andre bilmærker)

--
Tom

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 02-10-06 21:12

Hej

Helt fint - jeg har bare set at der overalt i motorrummet står VW. Det er
modellem med de 3 røde TDI bogstaver.

Fra : Kristian

Dato : 02-10-06 15:00

> Endelig en ærlig udmelding. Var alvorlig ved at være bange for at Ford var
> de eneste der lavede lortekasser og endda overhalet af fiat i kvalitet
>

> --
> Tom

Nej da.......har du ikke læst alle de tråde, der handler om os idioter der
kører i franske biler.
Vi bliver hele tiden belært om, hvor tåbelige vi er......og at vi nok skulle
have vores skolepenge tilbage

Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 17:22

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:45211b6b$0$12630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nej da.......har du ikke læst alle de tråde, der handler om os idioter der
> kører i franske biler.
> Vi bliver hele tiden belært om, hvor tåbelige vi er......og at vi nok
> skulle have vores skolepenge tilbage

hehe, det er bare så sjældent at det kommer fra ejerne. Sidste "case" jeg
husker var en der brokkede sig over at han blev nedgjort fordi han kørte en
fransk bil.
Ja det er faktisk endda yderst sjældent at selv fiat ejere her fra gruppen
har oplevet noget som helst dårligt ved dette mærke. På trods af at fiat
plejer at være total bundscorer i alle undersøgelser på alle områder (med
Ford tæt ved sin side)

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-06 18:05

In article <45211b6b$0$12630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
wrote:

> [...]
> kører i franske biler.
> Vi bliver hele tiden belært om, hvor tåbelige vi er......og at vi nok skulle

Siger du dermed at PSA konsernen ikke har en højere fejlprocent end fx.
tyske, svenske og japanske biler fx.?

PS: du behøver ikke svare .. hehe .. for det _er_ jo ingen hemmelighed
at man får en kvalitet der er som vinden blæser.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kristian

Dato : 02-10-06 20:41

> [...]
>
> PS: du behøver ikke svare .. hehe .. for det _er_ jo ingen hemmelighed
> at man får en kvalitet der er som vinden blæser.

Vil da gerne svare....

Det er muligt at der findes franske biler med en masse fejl...........der
findes formentlig ikke bilmærker uden fejl.........jeg siger bare at jeg
ikke har haft så mange problemer med mine franske biler, som mange vil gøre
det til....her i gruppen.

Thats all

Kristian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-06 18:08

In article <45216b5e$0$12685$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
wrote:

> [...]

> ikke har haft så mange problemer med mine franske biler, som mange vil gøre

Jeg har heller ikke haft problemer med mine franske biler.. men jeg
synes at det er blevet værre jo mere elektronik der proppes i dem.

Hvad man hører om franske biler (PSA) og hvad statistikker siger så tør
jeg simpelthen ikke...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : C boy

Dato : 02-10-06 17:07

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mit råd er køb en europæer der er et par år gammel. Selv har jeg også en
> Seat Altea FR som jeg er rigtig rigtig glad for.

Hvad er problemerne?, jeg kender en som er ved at købe en sådanne Kia...

Fra : Kent Glerup

Dato : 02-10-06 18:21

On Mon, 2 Oct 2006 18:06:59 +0200, "C boy" <cboy@XOXnospam.dk> wrote:

>"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> wrote in message

>Hvad er problemerne?, jeg kender en som er ved at købe en sådanne Kia...

Det er han ikke efter en prøvetur...

Søg tilbage i gruppen, det er debateret før, bl.a. af mig :)

/Kent Glerup

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 02-10-06 21:10

Hej

Problemerne er som følgende

KIA - Efter jeg havde kørt 15 tkm i den så var der lige pludselig noget med
den ikke var så god til at bremse - der var gået hul der hvor bremse væsken
løber. (har ikke forstand på biler er IT-mand med stort nørd som
mellemnavn). Efter 5 måneder er der rustpletter over det hele. Kører cirka
7 - 8 km. pr. liter diesel. Er så blød at kører i at den når man kører 50 km
i timen i byen ikke er stoppet med at hoppe frem og tilbage før man kommer
til et nyt hump.

Jeg har derimod også en Citroen Xsara Picasso 1.8 benzin fra 2001 som
efterhånden har kørt 200.000 tkm og har tidligere haft Peugeot 406 og jeg
syntes bestemt det er gode biler - langt bedre en den Toyota Corolla fra
1996 som jeg også har været indehaver af. Citroen bruger vi nu kun til
småture i byen med varer osv - men forventer at have den et par år endnu)

Jeg har idag været ude hos Ford og bytte Kia'en væk til en ny Ford Focus
X-max TDCI.

Så inden for 7 år har jeg nu haft

Seat Altea FR - rigtig god bil (Kørt 10.000 km. i den) Årgang 2006
Citroen Xsara Picasso - godt tilfreds (kørt 120.000 km. i den på 2 år)
Årgang 2001
Toyota Corolla - ikke tilfreds (kørte 50.000 km. i den) Årgang 1996
Peugoet 406 - godt tilfreds (Kørt 200.000 km. på 3 år) Årgang 1998
Kia Carnival - lortespand (Kørt 45.000 km. på 1 år) Årgang 1005 eller er det
2005
Ford Focus C-MAX - bliver forhåbentlig godt tilfreds. (Ingen km indtil
videre) Helt ny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-06 21:17

"Jørgen Højrup" skriver:

> Jeg har idag været ude hos Ford og bytte Kia'en væk til en ny Ford Focus
> X-max TDCI.

> Ford Focus C-MAX - bliver forhåbentlig godt tilfreds. (Ingen km indtil
> videre) Helt ny

Kan du bestemme dig ???

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 02-10-06 21:25

Hej

Ja det vil jeg mene - men det var en tryk på fejl - den slags sker jo.

Der er tale om en Focus c-max

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-06 05:27

"Jørgen Højrup" skriver:

> Der er tale om en Focus c-max

Okay, sådan en har jeg at køre i for tiden - er ikke synderligt
imponeret. 1,6TDCI motoren er noget brystsvag, koblingen knirker og
tankmåleren er ikke enig med MFD om , hvor langt man kan køre på en
tankfuld.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 21:25

> "Jørgen Højrup" skriver:

> Kan du bestemme dig ???

X-max, det lyder som en juleøl

--
Tom

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 02-10-06 21:28

Hej

Det skal nok lige siges at bilerne er gulplade biler(minus Peugeot og
Toyota) og at de bruges kommercielt - dvs. til erhvervskørsel.

Fra : Per Olsen

Dato : 03-10-06 11:31

Hej Alle

Tak for alle jeres meninger
- Jeg har nu købt en Chevolet Niubira, efter en prøvetur både på landevej og
motorvej var jeg solgt - den køre da som en drøm, så jeg kan ikke forstå de
negative udlemdinger der har været på den her i gruppen, men vi er jo alle
så forskellige og har forskellige ønsker, det skal der jo også være plads
til.

Jeg syndes den har fremragende køreegenskaber, selvom at FDM vist påpegede
at den ikke skulle ligge så stabilt i svigene, men jeg syndes den bliver der
hvor den skal og min gamle bil var sænket så der burde være en stor forskel
at mærke.
Ligeledes så kan FDM ikke lide Nubira's gerarkasse- de skriver at den er at
sammeligne med en 10 år gammel opel.. det holder nu helle rikke vand, den
sifter precis... og jeg har prøvet at køre i en opel der var 10 år gammel,
det var ikke nogen fornøjelse.

Så alt i alt så får man meget bil for pengene, jeg tror lidt at FDM's test
personer er vænnet til at køre i luxus biler og derfor vil de jo givet finde
minuser, der er sjv ikke en bil der kan få fuld stjerner i alt - jo måske en
bil til en million men så er det jo ikke en bil mere, det skal være til at
betale for os alle det vil JEG kalde biler....

Glæder mig til at klokken slår torsdag også er jeg endelig ejer af et
dejligt nyt køretøj, håber min ganle trofaste Nissan Almrea vil blive passet
godt på fremover... snøft.. lidt vemodigt at man skal af med den, men der
skal vel også vøre plads til fremskridtet her...
Bare den får et langt liv og ikke der er en eller anden hjernedød der køber
den og smadre den for det fortjener den ikke....
Ps.Hvis en af jer i gruppen vil give den et godt liv, så vil den stå ved
Rævhede Auto fra på Torsdag... en smuk og dejlig bil! vil ikek fyre alle de
salgs ord af som der normalt bliver fyret af, den siger det hele i sig selv

Mvh Per Olsen

PS. skal nok prøve at melde tilbage med mine erfaringer med en Chevolet
Nubira som tiden måtte gå

Fra : John N. H.

Dato : 03-10-06 20:59

> [...]

> alle
> så forskellige og har forskellige ønsker, det skal der jo også være

Så vil jeg da ønske dig tillykke med din nye bil. Jeg er sikker på, at
du bliver glad for den.
Vi er i hvertfald glade for vores, købt ny i juni måned, og indtil
videre kørt 6000 km.

Gruppen her er netop kendetegnet ved, at mange snakker gevaldigt med,
uden rigtigt at vide, hvad de snakker om.

A propos "nye" bilmærker husker jeg tydeligt, da jeg købte min første
Mazda i 1973. Hovedrysten og medfølende kommentarer om, at den skulle
jeg nok få mit hyr med, fik jeg nok af. I 1976 blev den så byttet med en
Mazda 616. Det viste sig at være de allermest driftssikre og pålidelige
biler, man kunne tænke sig, dog var rusten tidligt på færde, men det
gjaldt jo mange biler fra dengang.

> PS. skal nok prøve at melde tilbage med mine erfaringer med en
> Chevolet
> Nubira som tiden måtte gå

Tak, det bliver jo spændende.
John N. H.
Chevrolet Nubira 1,6 SX STC

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 05-10-06 10:27

Hej

Tillykke med din nye bil håber at du bliver meget tilfreds

Jørgen

Fra : Sorensen

Dato : 13-10-06 19:47

Og jeg kan fortælle dig at du såmænd ikke får noget bøvl med en Chevrolet.
Jeg er selv mekaniker på en Nissan/Chevrolet værksted og de fejler lige så
lidt som Nissan bilerne. Det dårligste på dem er såmænd dækkene de er født
på, ikke holdbarheden men hårdheden og støjniveauet i dækkene. Men at en
mand fraråder at købe en Chevrolet fordi han har en Kia, er vist ikke en
brugbar konklusion. Der er lige så meget forskel på Kia og Chevrolet, som
Ford og VW. De har INTET tilfælles, undtagen at de er Tyske.

> Hej
>
> Tillykke med din nye bil håber at du bliver meget tilfreds
>
> Jørgen
> "Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 20:18

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugbar konklusion. Der er lige så meget forskel på Kia og Chevrolet, som
> Ford og VW. De har INTET tilfælles, undtagen at de er Tyske.

øhhh mondeo og passat har da temmelig meget til fælles. Det er samme mand
der har designet begget biler hvilket også skinner tydelig igennem da de til
forveksling ligner hinanden.

--
Tom