XNews: Korrekte headers ?
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-06-01 13:23

Hvordan kan jeg se, om mine headers er korrekte ? Jeg har sendt et indlæg
til dk.test - og den email man får tilbage i hovedet brokker sig over
følgende headers:

AYmbDKdye:/8+Sp3Ouij7L1;EjvtSw;k8*VVJK/.Nazn*i;1uo

Findes der en newsreader-header validator [1]- eller kan I fortælle mig, om
de er korrekte ?

[1] Det må vel være defineret i en eller anden RFC

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-06-01 13:56

spam@stocholm.dk (Jesper Stocholm) skrev i

> AYmbDKdye:/8+Sp3Ouij7L1;EjvtSw;k8*VVJK/.Nazn*i;1uo

Ovenstående er ok af hvad jeg kan se.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-06-01 15:09

"Jesper Stocholm" skrev

> Hvordan kan jeg se, om mine headers er korrekte ?

Prøv at sammenligne dine headers, med nogle skribenter du anser
for at være tekniske kompetente.

> Jeg har sendt et indlæg til dk.test - og den email man får
> tilbage i hovedet brokker sig over følgende headers:

Måske er problemet, at serveren helst vil have at du skriver ISO
med små bogstaver?

Den åbne tyske news.cis.dfn.de server er ret informativ om indlæg
man sender til dk.test.

Serveren kræver registrering:

> [1] Det må vel være defineret i en eller anden RFC

Ja, du kan finde en del info i RFC 822, RFC 1036 og i den senes-
te mutation af arbejdet med en kommende ny standard for usenet
indlæg (fra 6. april 2001):

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-06-01 16:38

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> wrote in

> "Jesper Stocholm" skrev

> Prøv at sammenligne dine headers, med nogle skribenter du anser
> for at være tekniske kompetente.

Jamen ... jeg kan jo ikke rigtigt bruge det til noget at se i mine egne
headers ...

men nej ... uden p** ... det er faktisk et meget godt råd - hvorfor har jeg
ikke tænkt på det noget før ?

> Måske er problemet, at serveren helst vil have at du skriver ISO
> med små bogstaver?

tja ... jeg prøvede at rette det i mine headers, men den brokker sig stadig.

> Ja, du kan finde en del info i RFC 822, RFC 1036 og i den senes-
> te mutation af arbejdet med en kommende ny standard for usenet
> indlæg (fra 6. april 2001):

fino ... jeg fandt den på sunsite ... tak for hjælpen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-06-01 22:08

spam@stocholm.dk (Jesper Stocholm) skrev:

> Hvordan kan jeg se, om mine headers er korrekte ? Jeg har sendt
> et indlæg til dk.test - og den email man får tilbage i hovedet
> brokker sig over følgende headers:

Brokker? I det (rettere, "et af de") svar jeg har fået står der:

| Foelgende headerer findes i din besked men er ikke genkendt af
| dette program. Dette betyder ikke noedvendigvis at de ikke er
| tilladte:
[1]

[her følger så stort set de samme headere du har nævnt]

Man kan undre sig over at headere som ifølge erfarne skribenter
_skal_ være i et (dk-)usenetindlæg ikke genkendes af botten. Men
den skriver ikke at det er en fejl - blot at headeren ikke er
genkendt.

1) Bemærk stavefejlen - jeg har for lang tid siden prøvet at gøre
folkene bag newsbotten opmærksom på denne og flere andre fejl i det
automatiske testsvar - men der er tilsyneladende ikke nogen der
tjekker den angivne kontaktadresse.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)