Citroen C3?
Fra : Kate

Dato : 28-09-06 18:29

Så er tiden kommet hvor bilen skal skiftes til en mere økonomisk model.
I min søgen er jeg bl.a. faldet over Citroen C3 som interessant for mig
og mit behov, men så kom jeg jo til at tænke på alle historierne om
brandbiler som var fremme tidligere. Dem jeg har set på har kørt
omkring 100kkm og er ca 3-4 år gamle.
Er der stadig noget om snakken omkring at de brænder? Er de stabile?
Hvordan ser det ud omkring rep. er det dyrt?
Det jeg skal have er en dieselbil fordi jeg kører temmeligt langt til
og fra arbejde.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : TDN

Dato : 28-09-06 20:28

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan ser det ud omkring rep. er det dyrt?
> Det jeg skal have er en dieselbil fordi jeg kører temmeligt langt til

Se om du kan låne Bilmagasinet august 2006 nr. 179, der er en brugttest.

Fra testen:

De kalder den "møgforkælet problembarn". Almindelige fejl: slidte
bærekugler, tynde bremseskiver, løse plastdele, slidte forsæder, raslelyde i
kabine, lysende kontrollamper, defekt sædevarme, defekt venstre forlygte.
Genrelt: mange el problemer, svagt ledningsnet, billige materialer, dårlig
rustbeskyttelse og høje brugtpriser. Solide HDI motorer, rummlighed, lavt
brændstofforbrug, lavt værditab, stort udvalg på brugt markedet.

Mvh
Thomas

Fra : Mø||er

Dato : 28-09-06 22:21

TDN skrev:
> [...]
> rustbeskyttelse og høje brugtpriser. Solide HDI motorer, rummlighed, lavt
> brændstofforbrug, lavt værditab, stort udvalg på brugt markedet.

----------
Jeg har haft en Citroen C3 HDi den havde jeg aldrig problemer med. Den
kørte som en drøm og var utrolig billig i forbrug. Så var jeg så dum at
skifte den ud med en C5 - Dumt bøv! Resultatet kan ses her: www.s-b.dk/C5

Steffen

Fra : Kristian

Dato : 12-10-06 14:26

Men Kate...........husk på, at Thomas Møller IKKE kan li' franske
biler......selvom han kører i en Xantia

Kristian

Fra : Kate

Dato : 12-10-06 19:30

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk>
wrote in news:452e4261$0$12597$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Men Kate...........husk på, at Thomas Møller IKKE kan li' franske
> biler......selvom han kører i en Xantia

Ja, det vile jo nok få mig til at vælge noget andet end fransk.

Må indrømme at selvom jeg synes C3'eren er pæn, så har jeg forladt den
tanke. Flere siger at den er dyr i reparationer.
Jeg håber så på at min mekaniker-bekendt finder en god bil til mig. Han
har iøvrigt også frarådet mig C3.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Ved privat svar fjern spamme.
Se kattenes nye have http://oliwer.dk/haven.htm

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-10-06 10:15

Kate wrote:
> [...]
> tanke. Flere siger at den er dyr i reparationer.
> Jeg håber så på at min mekaniker-bekendt finder en god bil til mig. Han

Njah - det er svært at tolke noget ud fra. Hvis han ønsker at se mere
til dig tyder det på at C3 er for stabil til hans dagsorden, er det mere
platonisk kan du tage hans råd for gode varer

--
vh
Torben

Fra : Kate

Dato : 13-10-06 14:37

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> Njah - det er svært at tolke noget ud fra. Hvis han ønsker at se
> mere til dig tyder det på at C3 er for stabil til hans dagsorden,
> er det mere platonisk kan du tage hans råd for gode varer

Meget platonisk, hans kæreste ville nok blive lidt muggen hvis jeg
begyndte at bage på ham Hvilket jeg ingen planer har om, så jeg
tager hans råd for gode varer

Fra : Kent

Dato : 29-09-06 09:26

> [...]
> Hvordan ser det ud omkring rep. er det dyrt?
> Det jeg skal have er en dieselbil fordi jeg kører temmeligt langt til

Du kunne også overveje en Skoda Fabia TDI - enten 1,4 eller 1,9.
Du skal dog punge lidt mere ud for at få en i samme årgang, men
måske det kunne være pengene værd......

Kent.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-09-06 23:32

> Er der stadig noget om snakken omkring at de brænder? Er de stabile?
> Hvordan ser det ud omkring rep. er det dyrt?

Jeg har selv haft en Citroen C3 i 2 år / 115.000 km, og var utroligt
tilfreds. Der har været ganske få værkstedsbesøg i perioden, og der har ikke
været tale om deciderede driftsttop. Det skal samtidig nævnes at bilen er
blevet kørt temmeligt hårdt (dog ikke kold), og har taget imod det hele.
Brændfaren er for længst udbedret - det skal du slet ikke bekymre dig om.
Jeg vil tro at reperationsomkosningerne er ganske rimelige - min bil var
under garanti og serviceaftale, så jeg har aldrig set en regning.

> Det jeg skal have er en dieselbil fordi jeg kører temmeligt langt til
> og fra arbejde.

Fin bil, med god komfort og plads - jeg brugte 2½ time dagligt i den, og sad
meget behageligt. Prøv evt. en Fabia, omend jeg tror den er noget anderledes
komfortmæssigt (ikke nødvendigvis dårligere, bare anderledes). Fabia holder
brugtvognsprisen rigtigt godt (en ulempe når du køber, en fordel når du
sælger igen).
Hvis jeg var dig, ville jeg dog overveje en helt ny bil, selvom den er lidt
dyrere i indkøb. Med så mange kilometer, betyder det meget at bilen er under
garanti de første 2-3 år, samt at bilen ikke har gået 250.000 km eller mere
når du skal sælge den igen. En lille bil med 250.000 km på bagen giver næppe
en særligt god gensalgsværdi.
Køber du ny, kan du forvente at køre 2-3 år, uden en eneste udgift udover
alm. service (10 øre pr. km ca.).

/Kasper Hansen

Fra : Kate

Dato : 02-10-06 06:49

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> wrote in

> Hvis jeg var dig, ville jeg dog overveje en helt ny bil, selvom
> den er lidt dyrere i indkøb.

Det var også med i overvejelserne, men der er ikke mere end ca.
100.000kr, måske 120.000kr fordi min mor har lovet at træde hjælpende
til, men jeg vil helst undgå at låne af familien.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-10-06 07:55

Kate wrote:
> [...]
> 100.000kr, måske 120.000kr fordi min mor har lovet at træde hjælpende
> til, men jeg vil helst undgå at låne af familien.

Det kan jeg godt forstå, men tag dog med i tankerne at en bil med 3-4 år
på hjulene kan gå istykker og så er der stadig kun een til at betale,
nemlig dig selv, derfor vil du givetvis skulle lægge lidt til side eller
kunne skaffe penge i tilfælde af reparation. Med en helt ny bil vil
garantien kunne 'hjælpe' mod dette.

Hvis der er en eller flere bilnørder i din familie kunne du jo prøve at
trække på dem for at finde en bil i god stand og så måske lidt ældre og
derved spare penge. En knap-så-gammel bil er, uanset hvordan man ser på
det, en rigtig dårlig investering med stor risiko for udgifter og
garanteret værditab.

/Thomas

Fra : Kate

Dato : 07-10-06 14:48

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.too.invalid> wrote in

> Hvis der er en eller flere bilnørder i din familie kunne du jo
> prøve at trække på dem for at finde en bil i god stand

Jeg trækker på en god bekendt som også er ham som vil skulle reparere
på bilen i tilfælde af at den bryder sammen, så jeg er sikker på han
vil gøre sit bedste
Derudover har flere uafhængigt af hinanden frarådet mig C3 bl.a. pga
elproblemer og fordi den er dyr i reparationer.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-10-06 15:05

Kate wrote:
> [...]
>
> Jeg trækker på en god bekendt som også er ham som vil skulle reparere
> på bilen i tilfælde af at den bryder sammen, så jeg er sikker på han

Ja hvis han ellers er indvilget i din plan, så gør du nok klogt i at
vælge en bil han rent faktisk vil servicere for dig... Det gælder om at
holde sig gode venner med sådan nogle der kan give en hjælpende hånd i
tilfælde af nedbrud

Thomas

Fra : Kate

Dato : 08-10-06 18:15

> [...]
> at vælge en bil han rent faktisk vil servicere for dig... Det
> gælder om at holde sig gode venner med sådan nogle der kan give en

Han er skam helt på det rene med at han skal ligge under den når/hvis
den går i stykker, derfor følger jeg også hans råd omkring køb af bil.
Nu havde jeg bare lige forelsket mig i C3'eren, kunnpga den udseende,
ikke fordi jeg har prøvekørt en.
Lige nu er planen at prøve en Polo.