Sælge bil til Dubai - fup?
Fra : ___P.Sir

Dato : 28-09-06 18:22

Jeg har sat min gamle ZX`er til salg, bl.a. i Bilzonen...
http://www.bilzonen.dk/findbilen/annoncevisning:advert_id=1242294
Får så idag en mail fra en læge i UAE (Forenede arabiske Emirater = Dubai),
som vil købe den umiddelbart. Det er bare et spørgsmål om penge ind på
kontoen, og arrange transport af bilen dertil ?!
Jeg er ellers ikke af den mistænkelige type - men den mail ligner lidt disse
"Nigeria-mails" og andre fupmails, man har set nu og da.
Nogle andre der kender til dette eller har oplevet noget lignende? Eller
måske er det ok? Hvem ved noget? Hmm.....
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 18:26

On Thu, 28 Sep 2006 19:22:16 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>Nogle andre der kender til dette eller har oplevet noget lignende? Eller
>måske er det ok? Hvem ved noget? Hmm.....

Du får nok at vide, at han gerne vil betale med check, som så viser
sig at være for stor - og så vil han have nogle penge tilbage, og når
så banken når til at cleare checken er den falsk. Sådan er der flere,
der er blevet fuppet. Det kan selvfølgelig være helt OK, men pas på.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : claus b. p.

Dato : 29-09-06 08:43

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]
> så banken når til at cleare checken er den falsk. Sådan er der flere,
> der er blevet fuppet. Det kan selvfølgelig være helt OK, men pas på.
Ok? At en læge i Dubai ønsker at købe en brugt Citroën ZX i Danmark? Tænk
lige over det.
Iøvrigt er jeg begyndt at modtage "Nigeria mails" igen. De må åbenbart have
løsladt tumpen.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 09:01

On Fri, 29 Sep 2006 09:43:19 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

><Ivan Madsen> wrote in message

>Ok? At en læge i Dubai ønsker at købe en brugt Citroën ZX i Danmark? Tænk
>lige over det.

Det ser skummelt ud, men hvad ved jeg - hvis nu lægen havde gjort det
til sin hobby at redde ZX'ere fra det kolde nord For nylig kiggede
jeg på mobiltelefon på QXL og der var også temmelig mange "eksotiske",
der ville købe telefoner.

>Iøvrigt er jeg begyndt at modtage "Nigeria mails" igen. De må åbenbart have
>løsladt tumpen.

De har bare holdt lidt lav profil til folk bliver uopmærksomme og
begærlige igen

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-09-06 18:30

___P.Sir skrev:

> Nogle andre der kender til dette eller har oplevet noget lignende?
> Eller måske er det ok? Hvem ved noget? Hmm.....

"Lægen!?" - hrmf - sender dig ved et "uheld" en for stor check og beder dig
efterfølgende returnere det overskydende beløb.

Dét gør du glad og gerne - og efter en måned får du at vide af din bank at -
surprice - der ikke er dækning på hans check!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Bagmanden

Dato : 28-09-06 18:49

___P.Sir wrote:
> [...]
> ?! Jeg er ellers ikke af den mistænkelige type - men den mail
> ligner lidt disse "Nigeria-mails" og andre fupmails, man har

Du meddeler selvfølgelig den ivrige og glade køber:
"At der intet i verden du hellere vil, er at sælge din dejlige
Citroën til en læge fra Dubai!"
"At en mand med den store samfundsstatus og intellektuelle
habitus selvfølgelig forstår nødvendigheden af dit ønske om at
hans check er clearet og godkendt!"
"At bilen, i samme øjeblik checken er clearet, vil afgå med det
første skib mod de Forenede Arabiske Emirater"
"At bilens papirer tilsendes til den, af hjemlandets
konsulats/ambassade, verificeret og godkendte adresse"

Jeg lurer og tvivler lidt på om du hører mere fra ham! og
skulle du gøre det, så nyd legen indtil han opgiver dig.
--
F.B.

Fra : VIHA

Dato : 29-09-06 08:02

Har været ude for det flere gange, man har noget til salg ( sågar sidst en
cykel) og så er historien den samme som din- så jeg sletter dem hurtigst
muligt.

Mvh EH

Fra : Q

Dato : 28-09-06 19:34

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle andre der kender til dette eller har oplevet noget lignende? Eller
> måske er det ok? Hvem ved noget? Hmm.....

En af mine kammerater har sendt sin gamle varevogn til Libanon, men det var
via en mellemmand her i landet ( ved dog ikke om han var grønthandler eller
pizzabager .. Det foregik med kontant afregning og min kammerat fik
pladerne med hjem med det samme..

/peter

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-09-06 20:07

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller
> pizzabager .. Det foregik med kontant afregning og min kammerat fik

\Sort_humor_start
Nu kan der jo så også være en del mere amoniumnitrat og diesel i en varebil,
end i en carina, så det kan vist ikke helt sammenlignes.
\Sort_humor_slut

Kent Nielsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-09-06 20:13

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> \Sort_humor_start
> Nu kan der jo så også være en del mere amoniumnitrat og diesel i en
> varebil, end i en carina, så det kan vist ikke helt sammenlignes.
> \Sort_humor_slut

Sorry, en ZX det var, ikke at det gør pointen anderledes...

Kent Nielsen

Fra : Kell Petersen

Dato : 29-09-06 00:30

Helt ærlig
Hvem ville købe en brugt dansk bil dernede ,,
Salt og vejsnavs har jo allerede ædt bilen op..

Og bare transporten gør jo , at han selv kunne købe 20 biler at samme model
og årg dernede ..
Det er jo ikke ligefrem en lieberhaver-dyt eller special-udgave
Og som regel er alt udstyr pillet af biler til det danske marked..
og bliver solgt som ekstraudstyr herhjemme..

Jeg tror at det kommer til at koste nogle ærgelser , hvis man hopper på
den...!