Stilstand i gruppen.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 12:13

Jeg synes ikke at der sker alverden herinde, nu hvor jeg stadig har et
par dage tilbage af ferien.

Her er lidt inspiration:

Olie-additiver er sagen.
Tågelys for/bag er til for at bruges, altid.
Nedblænding på motorvej er ikke nødvendig.
Hvad er helårsdæk.

Kom rask til tasterne. Der er nok at tage fat på. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 12:20

> Her er lidt inspiration:

Jeg bider med glæde på den

> Olie-additiver er sagen.
Tjaa synes nu ikke swedol har gjort det store for min motor....

> Tågelys for/bag er til for at bruges, altid.
Nej ikke bagpå, men foran JO da, og dem der synes de blænder skal tage en
tudekiks, og se fremad på den vej de skal køre på istedet for at se ned i
modkørenes tågelygter..

De hedder tåbe lygter fordi kun tåber kigger ned i dem

> Nedblænding på motorvej er ikke nødvendig.
True, samme forklaring som oppe over, der er en KÆMPE midterrabat !!! og de
besteforældre der bliver blænder må tage landevejen hjem i mørke, eller køre
om dagen !!!

> Hvad er helårsdæk.
En myte ?? man kører enten på sommerdæk som er helt nye, eller på
vinterdæk..
Helårsdæk er ligesom suzuki's nye bil som både er en familiebil og en
offroader, yeaarh right !! som om at den ville kunne klare sig offroad nogle
steder ud over en _FLAD_ skovbund... tsk tsk..

> Kom rask til tasterne. Der er nok at tage fat på. )

Så har jeg forklaret hvordan verden er laver, så skal vi bare ha indrettet
pøblen !! )

Mvh
Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-09-06 13:06

Juel wrote:

> [...]
> modkørenes tågelygter..
>
> De hedder tåbe lygter fordi kun tåber kigger ned i dem

Og hvad er det lige det gør for dig??? Du kan ikke se en døjt længere
med tågelyset tændt, men måske ser din bil sejere ud??? Så kan du jo
daffe hen på lukket bane og køre rundt med din vildt seje bil...
tågelyset foran skal bruges når det er _tåget_ og ikke på andre tidspunkter.

> True, samme forklaring som oppe over, der er en KÆMPE midterrabat !!! og de
> besteforældre der bliver blænder må tage landevejen hjem i mørke, eller køre
> om dagen !!!

Nåh??? Hvad med de motorveje hvor modkørende i praksis lyser lige plask
ind i hovedet på dig? Der findes adskillige motorveje hvor der er sving
eller lign. der gør at lyset fra modkørende i høj grad genere
modkørende, og der SKAL blændes ned... Endvidere er der ikke altid en
kæmpe miterrabat, men ofte blot en lille tynd blikplade som ikke er høj
nok til at alm. bilers lygter ikke kan lyse over dem og ind på
modkørendes bane.

Nedblændingen bør dog først foretages når afstanden er i relativ lille,
men der kan det så også blænde ad H.... til.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 13:11

> [...]
> på lukket bane og køre rundt med din vildt seje bil... tågelyset foran
> skal bruges når det er _tåget_ og ikke på andre tidspunkter.

hehe det lykkedes Folmer

Mvh
Morten

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 13:33

Det virker s'gu hver gang. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-06 15:57

Folmer Rasmussen skrev:
> Det virker s'gu hver gang. *LOL*

Men ikke ubetinget.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 16:05

On Thu, 28 Sep 2006 16:57:29 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Men ikke ubetinget.

>--

Ka' du ikke få en gruppe for dig selv? *LOL*

Jeg tænker på sårn en med en hævledes masse paragraffer og godt med
tyskere.

Skrup ud og vask din nye Volvo! *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-06 16:32

Folmer Rasmussen skrev:
> Ka' du ikke få en gruppe for dig selv? *LOL*

Til hvad dog?

> Jeg tænker på sårn en med en hævledes masse paragraffer og godt med
> tyskere.

Tyskerne kommer jeg ikke så meget nede ved mere. Fra tirsdag skal jeg
køre med container, men kun herhjemme. Det indgår dog i aftalen at hvis
de ikke kan finde andet til mig at have med til Sønderjylland om
fredagen må det godt være en kasse der skal være i Hamby mandag morgen.
Men *ikke* fredag eftermiddag, der sætter jeg grænsen.

§§ derimod må du nok finde dig i. (Har fået de nye regler hjem og fået
dem læst.)

> Skrup ud og vask din nye Volvo! *LOL*

Skal lige have den først. Men er det rigtig hvad du siger kan det da
godt være den får en tur lørdag. Og dog, søndag skal jeg på Djævleøen og
have stafferinger på, så det får nok lov at vente til da med en vask.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 13:18

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> på lukket bane og køre rundt med din vildt seje bil... tågelyset foran
> skal bruges når det er _tåget_ og ikke på andre tidspunkter.

Rolig nu, tror altså hans indlæg var ironisk ment. Og lad for guds skyld
være med at diskutere med de folk der gerne vil køre med tåbe lys tændt
altid / ikke mener man skal blænde ned for modkørende. De vil ikke tro på at
de generer. Og HVIS de alligevel generer, så er det for meget at bede om at
de lar være - de bestemmer selv.

TOmmy
PS et par gode kraftige halogenlygter kan sagtens få dem til at blænde ned.
Eller som den anden dag, da et fjols kørte med tåge OG fjernlys på
motorvejen, hvor det så var en mc betjent der belv blændet - tror også nok
der blev delt en bøde ud

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 16:20

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorvejen, hvor det så var en mc betjent der belv blændet - tror også nok

Hallogen er da total yt

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 16:18

> Jeg synes ikke at der sker alverden herinde, nu hvor jeg stadig har et
> par dage tilbage af ferien.

Enig, de tider hvor der kom 500 indspark pr dag er slut.

Men ok, "lygtetændingstiden" er heller ikke så udpræget endnu, så det skal
nok bringe sindende i kog når vi snart skal til at høre på det sædvanlige
omkring vinterdæk, fjernlys på motorvej osv.

--
Tom

Fra : hanzen

Dato : 28-09-06 16:44

> [...]
> Nedblænding på motorvej er ikke nødvendig.
> Hvad er helårsdæk.
>
> Kom rask til tasterne. Der er nok at tage fat på. )

Man keder sig nok i ferien.
Tag et job som avisbud.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Mogens...

Dato : 28-09-06 18:59

> Jeg synes ikke at der sker alverden herinde...

Var du ikke holdt op?

Nuvel - du har ret. Der sker mindre end tidligere. De mange
"slagsmål" har tyndet ud i flokken, og passer man ikke på, vil
truckerhistorier tage over. DET skal vi undgå !!! :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 19:21

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev :

>Var du ikke holdt op?

Der er vel en grund til brormanden kalder Folmer tumlingen ;)

De rejser sig jo altid op igen...

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 23:29

On Thu, 28 Sep 2006 20:21:01 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Der er vel en grund til brormanden kalder Folmer tumlingen ;)
>
>De rejser sig jo altid op igen...

>--

Den skarnsknægt!! )

Han har aldrig nogensinde haft en så fortræffelig trafikleder som mig,
os så skal man sværtes på den måde.

Jeg skal se om jeg ikke kan få ham placeret i en gruppe med delte
vagter, hvor første del starter så han skal i "bugten" mellem 8 og 9.

Du skal IKKE hilse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 23:32

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Den skarnsknægt!! )

Havde du ventet andet fra hans side af ?

<grin>

>Jeg skal se om jeg ikke kan få ham placeret i en gruppe med delte
>vagter, hvor første del starter så han skal i "bugten" mellem 8 og 9.

Han har lortelørdag denne weekend - er det ikke straf nok ?

>Du skal IKKE hilse.

Ok !
--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 23:25

On Thu, 28 Sep 2006 17:58:45 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Var du ikke holdt op?

>--

Jeg er ferieramt.

> [...]

>"slagsmål" har tyndet ud i flokken, og passer man ikke på, vil
>truckerhistorier tage over. DET skal vi undgå !!! :)

Ja, det kan vi ikke have.

Nu kører du jo også i "grisebil", så du kan selv hente dine
fornødenheder.

Jeg tror, at hvis alle lastbilchauffører holdt stille i en uge, en
periode som jeg anser som passende til at få noget køreglæde ind i
kroppen for Jer som lever og ånder for det, så er jeg sikker på at
også det store flertal herinde ønsker os på gaden igen.

Med de gener det nu måtte medføre.

Jeg har naturligvis bemærket dine smileys, men du har godt af at få et
alvorsord med på vejen, også.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 05:51

> Nu kører du jo også i "grisebil", så du kan selv hente dine
> fornødenheder.

Grisebil?

> [...]
> kroppen for Jer som lever og ånder for det, så er jeg sikker på at
> også det store flertal herinde ønsker os på gaden igen.

Næppe

Fra : Jens F

Dato : 29-09-06 12:55

Mogens... wrote:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

---snip---

> Næppe

Har du din helt egen olieboring? Eller bare en stor tank?

Hvor længe holder varerne i køleskabet? Og lageret i Irma/Netto/Brugsen?
--

Jens F

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 18:00

"Jens F" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Har du din helt egen olieboring? Eller bare en stor tank?
> Hvor længe holder varerne i køleskabet? Og lageret i Irma/Netto/Brugsen?

"Den som kun tager......."
www.temanyt.dk/sw8623.asp

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-09-06 15:55

On Fri, 29 Sep 2006 04:51:23 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Grisebil?

>--

Jeg mener at kunne huske, at det er BJ's udtryk for station-cars i al
almindelighed.

>--

>Næppe

>--

Dit svar kan kun kaldes arrogance.

Jeg kan ikke få mig selv til at tro, at du ikke er klar over, at
næsten al handel er stærkt afhængig af dag til dag leverencer.

Jeg behøver vel ikke at minde dig om den store farce under
gær-hamstringen?

Hvis alle Europa's lastbiler holdt stille i en uge, ville det bare
være 1000-fold værre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-09-06 16:27

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg behøver vel ikke at minde dig om den store farce under
>gær-hamstringen?

Sh*t - det show havde jeg sgu'dda helt glemt ;)

Vi åd hjemmebag i lange baner ...... også flere måneder efter

--
Jan_stevns

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-06 16:29

jan@stevns.net skrev:

> Vi åd hjemmebag i lange baner ...... også flere måneder efter

Sig "tørgær"!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-09-06 16:31

On Fri, 29 Sep 2006 17:27:03 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Sh*t - det show havde jeg sgu'dda helt glemt ;)
>
>Vi åd hjemmebag i lange baner ...... også flere måneder efter

>--

Det var s'gu en farce af de helt store.

Jeg grinede så jeg havde ondt indtil flere steder den dag ham
nordmanden lagde til ved Langelinie.

Hvad angår hjemmebaget, så er det vel ikke nødvendigvis en plage. Det
afhænger da i nogen grad af hvem der bager.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-09-06 16:54

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hvad angår hjemmebaget, så er det vel ikke nødvendigvis en plage. Det
>afhænger da i nogen grad af hvem der bager.

<<< kigger_sig_over_skulderen.avi >>>

Det svar får du senere !

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 01-10-06 17:28

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Det var s'gu en farce af de helt store.
>
> Jeg grinede så jeg havde ondt indtil flere steder den dag ham
> nordmanden lagde til ved Langelinie.

Vandflyver. Dem har de jo en del af i Norge.

Og gær.

Da vi for en del år siden kørte til Norge, kunne min kone ikke forstå,
hvorfor enhver tankstation og lille købmand havde tilbud i gær og sukker..

Det hjalp på forståelsen dagen efter da vi blev vækket kl. 4 om morgenen: "I
er fra Danmark, så i har vel noget sprit, vi har fest og er løbet tør" på
bedste snøvlenorsk.

Det havde vi ikke. "fans osse"

Møller

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 18:03

> Jeg mener at kunne huske, at det er BJ's udtryk for station-cars i al
> almindelighed.

Nå ok - jow jeg har et par stykker af slagsen

> Dit svar kan kun kaldes arrogance.

Uden tvivl, men husk nu smiley og baggrund

> Jeg kan ikke få mig selv til at tro, at du ikke er klar over, at
> næsten al handel er stærkt afhængig af dag til dag leverencer.

Jow jow - de grønne bude kan jo ikke klar det hele

> Jeg behøver vel ikke at minde dig om den store farce under
> gær-hamstringen?

Kender ikke til hamstring

> Hvis alle Europa's lastbiler holdt stille i en uge, ville det bare
> være 1000-fold værre.

Jep - sikkert. Her hvor jeg bor flytter man imidlertid ret meget
på mindre tid, idet 25 meter vogne er tiladt. Men det kender du
jo alt til

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-09-06 18:45

On Fri, 29 Sep 2006 17:02:37 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Nå ok - jow jeg har et par stykker af slagsen

>Uden tvivl, men husk nu smiley og baggrund

>--

Ja ja, men der findes vel folk der ikke er inde i vores indbyrdes
jargon.

>--

>Jow jow - de grønne bude kan jo ikke klar det hele

>--

EPO du, EPO! )

>--

>Kender ikke til hamstring

>--

Nej, det ligger også under min værdighed.

> [...]

>Jep - sikkert. Her hvor jeg bor flytter man imidlertid ret meget
>på mindre tid, idet 25 meter vogne er tiladt. Men det kender du

Ja og nej.

Der er visse forudsætninger der skal være opfyldt for at det har
sandhedsværdi.

De fleste transporter i dag har en deadline for afgang. Naturligvis
for at sikre at ankomsttiden kan holdes.

Er vogntoget ikke fyldt til randen, eller alt. til vægtgrænsen, når
der er deadline, ja så kører man altså.

Miljøet bliver heller ikke bedre ved tomkørsel med 25.25 meter
vogntogene, som politikerne glemmer at tale om. Et tomt 25.25 meter
træk vejer 10-12 tons mere end et almindeligt træk.

Det giver naturligvis et betydeligt større forbrug.

Det er i dag vigtigere end nogensinde at det er skarpe hjerner der
styrer logistikken, da tomkørsel er overordentligt dyrt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-09-06 22:15

After serious thinking Folmer Rasmussen wrote :

> Tågelys for/bag er til for at bruges, altid.

Hvis vi kan undgå personlige meninger har jeg et spørgsmål til den sag:
Hvornår MÅ man køre med tågelygterne tændt ?
Er det lovligt at køre med tågelygterne tændt og de normale lygter
slukket uden for "lygtetændingstiden" aka dagtimerne ?

> Nedblænding på motorvej er ikke nødvendig.

Sjældent - kig i din egen vejbane, dem i den anden side behøver du ikke
kigge på.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 23:32

On Thu, 28 Sep 2006 23:14:45 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

> [...]
>Er det lovligt at køre med tågelygterne tændt og de normale lygter
>slukket uden for "lygtetændingstiden" aka dagtimerne ?

Tågelygter kan anvendes i tåget og andet usigtbart vejr døgnet rundt,
samt i dagtimerne som kørelys men ikke sammen med nærlyset.

Nu kommer "de" efter dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 01-10-06 17:31

> Tågelygter kan anvendes i tåget og andet usigtbart vejr døgnet rundt,
> samt i dagtimerne som kørelys men ikke sammen med nærlyset.

Nop, de anvendes i dagtimerne som kørelys og i tåget og andet usigtbart vejr
døgnet rundt

Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 23:33

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev :

>Sjældent - kig i din egen vejbane, dem i den anden side behøver du ikke
>kigge på.

ak ak ....

--
Jan_stevns

Fra : Brian

Dato : 29-09-06 07:40

Henrik Stidsen wrote:

> Sjældent - kig i din egen vejbane, dem i den anden side behøver du
> ikke kigge på.

Enig... og eftersom vi begge er i 20'erne og sagtens kan holde vores øjne i
egen vejbane, må det være et gammelmandsproblem

/Brian

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-09-06 09:47

"Brian" <nej@tak.du> writes:

> Enig... og eftersom vi begge er i 20'erne og sagtens kan holde vores øjne i
> egen vejbane, må det være et gammelmandsproblem

Det' vist ikke løwn. Efterhånden som den grå stær udvikler sig bliver
man mere følsom for lys der kommer ind fra siden (ligesom en beskidt
forrude er svær at se igennem i sidesol).

Fra : Anders Majland

Dato : 28-09-06 23:01

> Nedblænding på motorvej er ikke nødvendig.

Så skidt - keh bider på.

Jeg har lige kørt en af de første ture i mørke på den "nye" mc. Den har 2
nefa lygter foran - tæt på. Det er 2x35W bilux pærer der lyser marginalt
mere end end en nefa lygte. På motorvejen undlod jeg derfor at blænde ned på
nær i højre kurver - Alligevel var der 2 lastbiler der valgt at hilse med
hele svineriet på 4-500meters afstand. Selvom jeg så blændede ned inden for
1-2sekunder valgte han at fortsætte med alt lyset tændt (og han havde
meget). Den anden vippede bare med lyset og jeg blændede også ned
øjeblikkeligt. Ingen personbiler følte sig generet nok til at blinke.

Hvad er det nu forklaringen er at lastvognchauffører bliver mere generet af
fjernlyset end bilister der sidder tættere på jorden ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-09-06 23:07

Anders Majland formulated the question :
> Hvad er det nu forklaringen er at lastvognchauffører bliver mere generet af
> fjernlyset end bilister der sidder tættere på jorden ?

Fordi de har så kedeligt et job at de underholder sig selv på den
måde... Seriøst, jeg har mødt en lastbil på storebæltsbroen,
hængebroen, som mente jeg blændede ham. Det er vist nærmest umuligt...

Men, det eneste jeg kan se der skulle gøre de evt. blive mere generede
er at de sidder højere.

Fra : Anders Majland

Dato : 28-09-06 23:11

> Men, det eneste jeg kan se der skulle gøre de evt. blive mere generede er
> at de sidder højere.

Og det er netop det jeg ikke kan få til at passe med en svagt faldende
lyskejle. Selvfølgelig kommer der da lidt lyd i højde men at de 2x35 watt
gammeldags pærer skulle kunne genere nogen tvivler jeg lidt på. Lyset er
endnu ringere på den end den gamle der har en alm h4 55watt i et
rectangulært lygethus.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-06 00:25

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> som mente jeg blændede ham. Det er vist nærmest umuligt...
> Men, det eneste jeg kan se der skulle gøre de evt. blive mere generede

Det er jo netop det jeg har forsøgt at forklare dig, at vi ikke sidder
og gemmer os nede bag autoværnet. Men du vil jo ikke lytte.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-09-06 08:01

> Henrik Stidsen:
>>
> Finn:
> Det er jo netop det jeg har forsøgt at forklare dig, at vi ikke sidder og
> gemmer os nede bag autoværnet. Men du vil jo ikke lytte.

Jeg lytter men forstår inte ...

Min forlygte er i en højde på 1 meter. Autoværn opsættes normalt i en højde
af 0,75 m
http://www.vejregler.dk/pls/vrdad/vr_layout.vis?p_gren_id=2417
Det skal vist være en meget lav sportsvogn for at en bilist kan gemme
hovedet under 0,75cm.

Btw så kører jeg som skrevet ikke med fjernlys når vejens forløb gør at der
er mulighed for at blænde - og jeg blænder også ned hvis modkørende markerer
at de føler sig generet - Men nærlyset er så ringe at det er utroligt det er
lovligt... Jeg vælger at tro at den første bare så det som en mulighed for
at få afløb med en straffeaktion - Det var i en blød venstrekurve (for mig)
så det at han holdt juletræet tændt er ren chikane ...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-06 11:28

Anders Majland skrev:
> [...]
> http://www.vejregler.dk/pls/vrdad/vr_layout.vis?p_gren_id=2417
> Det skal vist være en meget lav sportsvogn for at en bilist kan gemme

Nu glemte du så lige at medtage vejens hælning i regnestykket.

> [...]
> at få afløb med en straffeaktion - Det var i en blød venstrekurve (for mig)
> så det at han holdt juletræet tændt er ren chikane ...

Udfra det du skriver i første sætning forstår jeg ikke hvorfor du hænger
så meget fast i det der lange lys. Det er jo den modkørende og ikke dig
der er bedst til at afgøre om han bliver blændet.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-09-06 13:44

> Udfra det du skriver i første sætning forstår jeg ikke hvorfor du hænger
> så meget fast i det der lange lys. Det er jo den modkørende og ikke dig
> der er bedst til at afgøre om han bliver blændet.

Korrekt - men jeg bryder mig ikke om at køre hvor jeg ikke kan se. Og med
det meget ringe nærlys foretrækker jeg det lange når det er muligt. Skodaens
nærlys er så meget bedre at jeg ikke føler det samme behov for brug af
fjernlyset.

Og mhs til at hænge sig idet - så skrev jeg jo lige ud i første indlæg at
jeg valgte at bide på Folmers krog

Og jeg blænder jo som skrevet også ned hvis nogen markerer at de føler sig
generet - men det undrer mig bare at det stort set kun er lastvognchauffører
der føler sig generet af det på motorvej. Nu har jeg som sagt ikke kørt
meget i mørke på den "nye" men på den "gamle" med en alm H4 i samme højde
var mønsteret det samme.

Mer personbiler oplever jeg indimellem at de på landevej blinker af mig på
mere end 500meters afstand - Der forstår jeg heller ikke at de kan finde det
lange lys generende på den afstand - men jeg blænder da ned alligevel.
Venstre tommel sidder jo lige over knappen så et

Men det er 10år siden jeg har kørt lastbil så jeg kender ikke problemet
deroppefra mere. Men det er jo lidt ligesom brug af forkert indstillede
tåbelygter i mørke på våde veje. Det er stort problem for mig på mc pga
brydningen i et "elendigt plast visir". I bil generer det mig ikke, men det
var vist en anden "krog"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 17:22

Anders Majland brought next idea :
> [...]
> http://www.vejregler.dk/pls/vrdad/vr_layout.vis?p_gren_id=2417
> Det skal vist være en meget lav sportsvogn for at en bilist kan gemme hovedet

Prøv en dag du kører på motorvejen at lægge mærke til hvor mange biler
hvor autoværnet rent faktisk spærrer for lygterne.

Min dyt har iøvrigt lygterne lavere end 70cm så de burde være godt
afskærmet af autoværnet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 17:20

Finn Guldmann explained on 29-09-2006 :

> Det er jo netop det jeg har forsøgt at forklare dig, at vi ikke sidder og
> gemmer os nede bag autoværnet. Men du vil jo ikke lytte.

Jamen mine lygter lyser altså nedaf så du burde bliver mindre generet
af dem når du sidder i lastbilen end hvis du kørte personbil eller
MC...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-06 18:31

Henrik Stidsen skrev:
> Jamen mine lygter lyser altså nedaf så du burde bliver mindre generet af
> dem når du sidder i lastbilen end hvis du kørte personbil eller MC...

Dit fjernlys lyser da ikke nedaf. Ikke hvis nærlyset er indstillet
rigtig, og det er samme hus/pære.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-09-06 18:50

On Fri, 29 Sep 2006 19:31:27 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Dit fjernlys lyser da ikke nedaf. Ikke hvis nærlyset er indstillet
>rigtig, og det er samme hus/pære.

>--

Jeg har jo sagt at I to kumpaner skal skrubbe ud af mine tråde. )

Der er ingen grund til at rive sig på glat tråd, så længe der er
pigtråd på markedet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-06 21:37

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg har jo sagt at I to kumpaner skal skrubbe ud af mine tråde. )

Hold nu op. Vi er jo bare ved at klare det problem du bringer frem i
emnet.

> Der er ingen grund til at rive sig på glat tråd, så længe der er
> pigtråd på markedet.

Er det ikke nemmere blot at hoppe over hvor det er lavest?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 19:01

Finn Guldmann formulated the question :

> Dit fjernlys lyser da ikke nedaf. Ikke hvis nærlyset er indstillet rigtig, og
> det er samme hus/pære.

Selvfølgelig lyser det mere opad end nærlyset, men det lyser rammer jo
stadig vejen med det meste lys.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-06 21:35

Henrik Stidsen skrev:
> Selvfølgelig lyser det mere opad end nærlyset, men det lyser rammer jo
> stadig vejen med det meste lys.

Hvis dit fjernlys er stillet korrekt skulle det gerne lyse lige frem,
altså hverken opad eller nedad i forhold til lygten. At noget af det
rammer vejen kommer af at det jo ikke lyser i en smal stråle.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-10-06 11:19

Finn Guldmann was thinking very hard :

> Hvis dit fjernlys er stillet korrekt skulle det gerne lyse lige frem, altså
> hverken opad eller nedad i forhold til lygten. At noget af det rammer vejen
> kommer af at det jo ikke lyser i en smal stråle.

Jamen så er mit fjernlys forkert indstillet - sjovt det bestod syn uden
anmærkninger...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-10-06 07:51

Henrik Stidsen skrev:
> Jamen så er mit fjernlys forkert indstillet - sjovt det bestod syn uden
> anmærkninger...

Måske du burde tænke lidt mere over "det smarte" i at køre med lang lys
på motorvejen så.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-06 08:32

After serious thinking Finn Guldmann wrote :

> Måske du burde tænke lidt mere over "det smarte" i at køre med lang lys på
> motorvejen så.

Eller også skal du bare overveje din opfattelse af hvordan lygten skal
være ;)

Fra : Brian

Dato : 07-10-06 16:35

Henrik Stidsen wrote:

> Eller også skal du bare overveje din opfattelse af hvordan lygten skal
> være ;)

Eller få dig et par smarte truckerbriller, dine øjne har åbenbart svært ved
at omstille sig... men det rammer nok os alle, når der kommer lidt flere år
på tælleren

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-10-06 18:31

Henrik Stidsen skrev:
> Eller også skal du bare overveje din opfattelse af hvordan lygten skal
> være ;)

Nu er det jo dine lygter der er problemet. Og jeg er ret sikker på du
ikke vil have mig til at stille dem.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-06 20:29

Finn Guldmann was thinking very hard :

> Nu er det jo dine lygter der er problemet. Og jeg er ret sikker på du ikke
> vil have mig til at stille dem.

Nej tak, de skal helst blive ved med at virke ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-10-06 21:45

Henrik Stidsen skrev:
> Nej tak, de skal helst blive ved med at virke ;)

Det vil de skam også gøre efter at jeg har haft fingrene i dem. De vil
blot ikke mere genere mig hvis jeg møder dig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-06 22:34

After serious thinking Finn Guldmann wrote :
> Det vil de skam også gøre efter at jeg har haft fingrene i dem. De vil blot
> ikke mere genere mig hvis jeg møder dig.

Og sandsynligvis heller ikke lys længere end tågelygterne...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-06 00:35

Henrik Stidsen skrev:
> Og sandsynligvis heller ikke lys længere end tågelygterne...

Du skal da bare sige til hvis du vil have dem justeret også.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-10-06 12:08

Finn Guldmann submitted this idea :

> Du skal da bare sige til hvis du vil have dem justeret også.

Nej tak, de er blevet justeret da jeg fik skiftet den ene af dem - godt
nok kun i forhold til nærlyset og hinanden, men det er vist også nok :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-09-06 12:55

Thomas Rasmussen wrote:

> Og hvad er det lige det gør for dig??? Du kan ikke se en døjt længere
> med tågelyset tændt, men måske ser din bil sejere ud???

og hvis vi så antager at det er fordi den ser sejere ud, hvad er der
så galt i det? At have en bil der ser sej ud er vel en ganske
anstændig motivation?

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 14:54

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]

og hvis vi så antager at det er fordi den ser sejere ud, hvad er der
så galt i det? At have en bil der ser sej ud er vel en ganske
hehe, enig,

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-09-06 16:26

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev :

>og hvis vi så antager at det er fordi den ser sejere ud, hvad er der
>så galt i det? At have en bil der ser sej ud er vel en ganske
>anstændig motivation?

Det er der da intet galt i - men ofre en masse på noget bling bling,
man ikke selv kan se, er i min bog fjollet ;)

vil man gi andre en på opleveren, så stik dem da en billet til biffen.

--
Jan_stevns

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-09-06 17:43

jan@stevns.net wrote:

> Det er der da intet galt i - men ofre en masse på noget bling bling,
> man ikke selv kan se, er i min bog fjollet ;)

Jojo, men jeg har f.eks også noget smart hår som jeg heller ikke kan
se

> vil man gi andre en på opleveren, så stik dem da en billet til biffen.

Godt ord igen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mogens...

Dato : 04-10-06 16:45

> Jeg synes ikke at der sker alverden herinde

60 indlæg på 10 timer - hva sker der lige

Fra : BJ

Dato : 04-10-06 16:47

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 60 indlæg på 10 timer - hva sker der lige

Ingen ting.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 04-10-06 16:54

> Ingen ting.

Ku' jeg jo ha' sagt mig selv...

Fra : BJ

Dato : 04-10-06 17:02

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ku' jeg jo ha' sagt mig selv...

Njaeee ... jeg var nu ikke helt sikker..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~