mekaniker til en volvo 940 b230ft
Fra : klaus

Dato : 27-09-06 14:27

Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
dyre ende a' ?
Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)

Der sidder en B230FT motor i med et Bosch LH2.4 system på.

Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i
tomgang (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).

jeg har checket for tænding, dyser, switch på gasspjæld, benzinpumer mm.
Tomgangsventilen ser ud til at virke. Der kommer masser af benzin frem
til dyserne. Ingen fejlkoder for hverken det ene eller det andet..

Der er bestilt ny pulsgiver til tandkransen samt nye
tændkabler/rotor/dæksel (bare fordi de er ca. 2år nu).

Jeg har rodet med bilen hele dagen, og fik den endelig i gang, og fik
den til at gå jævnt i tomgang. Derefter stoppede jeg motoren, og då
ville den ikke igang igen.. argh.

Nu gider jeg næsten ikke mere. Nogen ideer ?

Klaus A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-06 14:29

klaus wrote:

> [...]
>
> Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i
> tomgang (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).

Vacuumslanger?

--
Per, Esbjerg

Fra : klaus

Dato : 27-09-06 14:35

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Vacuumslanger?

Jeg har ikke noget diesel start, men checker for det i morgen (de ser
fine ud)

Fra : KMH

Dato : 27-09-06 14:43

"klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville den ikke igang igen.. argh.
>
> Nu gider jeg næsten ikke mere. Nogen ideer ?

Sikringer????
Check for guds skyld sikringer for _God_ forbindelse, samt fugt.
Jeg har kæmpet min kamp med min daværende Volvo - godt nok en 264'er (2.7
V6'er) men alligevel.......

M.v.h.
Kim

Fra : KMH

Dato : 27-09-06 14:52

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Check for guds skyld sikringer for _God_ forbindelse, samt fugt.
> Jeg har kæmpet min kamp med min daværende Volvo - godt nok en 264'er (2.7

Ups ..... burde have stået:
godt nok en 264'er (2.7
V6'er) men alligevel....... syntomerne forekommer mig stadig _skræmmende_
bekendte!!

M.v.h.
Kim

Fra : klaus

Dato : 27-09-06 16:18

Sikringerne ser fine ud. De er ikke smeltet over. Pumperne kører som de
skla når sikringer pilles ud og sættes i igen.

Klaus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-09-06 14:49

Hvad med luftmængdemåleren?

Niels

Fra : klaus

Dato : 27-09-06 16:34

Niels Bengaard skrev:
> Hvad med luftmængdemåleren?

Den blev skiftet da jeg købte bilen april sidste år. Der pendlede den
også i omdrejninger, men ikke så slemt som nu.

Fra : jenny og søren

Dato : 27-09-06 19:37

Hej Klaus

prøv evt Henriks Auto og karrosseri værksted på Thyvej i Arentsminde, han er
rigtig rigtig god til volvo
han går selv på værkstedet hver aften...

ellers er der jo Autogaarden i Vrensted han er også uhyggeligt god til volvo
+ han har et kæmpe lager af dele til volvo

mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : Benny N. Juul

Dato : 29-09-06 09:26

"klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
> dyre ende a' ?
> Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)

Hej

Der er ingen tvivl, Svend, Autogaarden i Vrendsted, jeg får selv lavet biler
der, og jeg kommer fra Greve, og kender iøvrigt flere fra Djævleøen der får
lavet Volvo hos Svend, og skulle du mangle en stump, har Svend et helt
nedlagt korn&fodrestof lager fyldt med stumper, og lige meget om det er til
en 544 eller en V70N så findes det frem fra gemmerne.

Med venlig hilsen
Benny

Fra : Harald Blaatand

Dato : 29-09-06 11:31

"Benny N. Juul" <bnjslet@dlh-group.com> wrote in message

> [...]
> helt nedlagt korn&fodrestof lager fyldt med stumper, og lige meget om det
> er til en 544 eller en V70N så findes det frem fra gemmerne.

Når nu der er gang i Volvo eksperterne,er der en der ved hvor jeg finder et
(brugt) hundegitter til en 740 ST.Car?
Jeg har købt et ,men det er vist til en 240 ST.Car,det er for smalt,og
beslagene har en forkert vinkel ;-(
Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Klaus A

Dato : 01-10-06 18:12

"Benny N. Juul" <bnjslet@dlh-group.com> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> en 544 eller en V70N så findes det frem fra gemmerne.

Han har sagerne, men er ikke helt til at stole på. Jeg købte for (nogle) år
siden en motor til en gammel 245 (B19).
Der var "km-garanti" på 100.000km hvis jeg ville betale moms.
Sjovt var det bare, at der stod 125.000km på oliefilteret !?
(motoren var fin nok, men alligevel..)

Klaus

Fra : Leonard

Dato : 01-10-06 18:36

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> wrote:

>Der var "km-garanti" på 100.000km hvis jeg ville betale moms.
>Sjovt var det bare, at der stod 125.000km på oliefilteret !?

Det passer da fint: 25% moms lagt oveni

--
Leonard

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-10-06 19:07

"Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det passer da fint: 25% moms lagt oveni
>
> --
> Leonard

- Så da Klaus ikke ville betale moms - så kom de 25% pludseligt på km-tallet
i stedet for på garantien ?
Måske man sku prøve at betale moms næste gang - så har den kun gået 75 tkm

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Klaus A

Dato : 01-10-06 18:13

"klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

Det er tilsyneladende insprøjtningsrelæet der skabte sig. Det er nu loddet
efter og bilen aher kørt upåklageligt siden (7-9-13, knock-on-wood)

Klaus