Endnu en om trailer, men vedr. registrerin~
Fra : Henning Lund

Dato : 26-09-06 19:51

Midt i mit morgengaberi overhørte jeg en samtale mellem to
håndværkere, der brummede over at man nu skulle have
registreringsattesten med, hvad enten det er en trailer eller en
campingvogn man kører med ellers vanker der en bøde.
Kan det passe at der er lavet en ny regel vedr. dette?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-09-06 19:58

Henning Lund skrev:
> [...]
> der en bøde.
> Kan det passe at der er lavet en ny regel vedr. dette?

Jeg ved ikke om den er ny, men da jeg tog B/E kort i foråret sagde
læreren man altid skulle have attest med på både trækker og anhænger.

--
Keld

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-09-06 20:00

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der en bøde.
> Kan det passe at der er lavet en ny regel vedr. dette?

Næh - det har man da vist altid skulle have.
Men måske der er kommet fokus på området - der kører sikkert en del "sjove"
ting rundt - så kommer §-erne jo tit frem. Sammen med bødebogen...

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Henning Lund

Dato : 26-09-06 20:06

Jesper Hedegaard skrev:

> Næh - det har man da vist altid skulle have.
> Men måske der er kommet fokus på området - der kører sikkert
> en del "sjove" ting rundt - så kommer §-erne jo tit frem.
> Sammen med bødebogen...

Tømreren mumlede om at det skulle være trådt i kraft her i
sommers, det havde han fra motorkontoret hvor han havde hentet
plader i sommers, men hvad er bøden og er der nogen som har hørt
om personer der har bidraget til kaffekassen på den konto?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-09-06 21:11

> [...]
> havde han fra motorkontoret hvor han havde hentet plader i sommers, men
> hvad er bøden og er der nogen som har hørt om personer der har bidraget

Nju har jeg haft båd- og ladtrailere gennem ~20 år uden at vide af det.
Ikke før vi for 6 år siden lejede den første campingvogn og fik besked på at
have bilens reg-attest med - sammen med den udleverede attest på cv'en.
Og det var ikke kun fordi det var lejet udstyr - eller fordi vi sku til
udlandet.

Men som sagt; der er måske et af politiets nye fokus-områder - siden i
sommer.

Fra : blue

Dato : 26-09-06 21:38

> [...]
> der en bøde.
> Kan det passe at der er lavet en ny regel vedr. dette?

Nej, det er en gammel regel og man skal i øvrigt have den med både til bilen
og påhængskøretøjet - en kopi er dog godt nok.

Fra : claus b. p.

Dato : 27-09-06 09:31

"blue" <x@ywzx.dk> wrote in message

> Nej, det er en gammel regel og man skal i øvrigt have den med både til
> bilen og påhængskøretøjet - en kopi er dog godt nok.
Sålænge man er i DK er kopi ok.. Udenfor DK skal man have de originale. Husk
at lade være med at efterlade dem i bilen.

Det har været oppe mange gange i forskellige fora, for hvorfor kan politiet
ikke bare checke oplysningerne i centralregistret, men det er ikke desto
mindre stadig lov. Ingen tvivl om at de udsteder bøder på det grundlag, men
mon ikke der også udvises konduite over for folk som iøvrigt ikke har gjort
sig dårligt bemærket....

/Claus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-06 10:16

claus b. p. wrote:
> "blue" <x@ywzx.dk> wrote in message

> Sålænge man er i DK er kopi ok.. Udenfor DK skal man have de
> originale. Husk at lade være med at efterlade dem i bilen.

Man kan bestille kopi på motorkontoret, som også kan bruges i udlandet.

--
Per, Esbjerg

Fra : blue

Dato : 27-09-06 10:54

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har været oppe mange gange i forskellige fora, for hvorfor kan
> politiet ikke bare checke oplysningerne i centralregistret, men det er
> ikke desto mindre stadig lov.

Hvorfor skal folk have kørekort med, for politiet kan jo bare checke det i
kørekortregistret?

> Ingen tvivl om at de udsteder bøder på det grundlag, men mon ikke der også
> udvises konduite over for folk som iøvrigt ikke har gjort sig dårligt
> bemærket....

Naturligvis gør der det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-09-06 11:24

blue formulated on onsdag :

> Hvorfor skal folk have kørekort med, for politiet kan jo bare checke det i
> kørekortregistret?

Det er jo faktisk et ret godt spørgsmål som det kunne være sjovt at
høre det officielle svar på.

Fra : blue

Dato : 27-09-06 11:41

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo faktisk et ret godt spørgsmål som det kunne være sjovt at høre
> det officielle svar på.

Det er jo en anelse lettere blot at se et kørekort frem for at skulle
nedskrive navn og personnummer for derefter at vente på at komme igennem på
radioen og dernæst forespørge og vente på svar. For slet ikke at tale om
dem, der måske ikke vil oplyse deres personnummer, hvilket medfører flere
forespørgsler. Og så er der sikkerheden i, at der er et billede på
kørekortet.

Fra : Leonard

Dato : 27-09-06 12:02

"blue" <x@ywzx.dk> wrote:

>Hvorfor skal folk have kørekort med, for politiet kan jo bare checke det i
>kørekortregistret?

En eller anden form for identifikation skal der jo til, svjv har
politiet ikke billedadgang i deres udstyr, så de kan se et billede
udfra det cpr-nr du opgiver og dermed kontrollere om du faktisk er den
du udgiver dig for at være.

--
Leonard