Forhøjelse af max påhængsvægt
Fra : Morten Trab

Dato : 25-09-06 20:32

Kan man få godkendt en bil der nu må trække 1450 kg med bremser til at
måtte trække 1650 kg med bremser??

Mvh. Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-06 20:48

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få godkendt en bil der nu må trække 1450 kg med bremser til at
> måtte trække 1650 kg med bremser??

Hvis fabrikanten siger god for det skulle det ikke være noget problem -
derudover skal dit træk være godkendt til vægten.
Personbiler kan ikke vejes ret meget ned da der er krav om de skal kunne
laste et vist antal passagerer.
Gulpladebiler er lidt nemmere, da du kan veje deres totalvægt ned, og må
så trække mere da vogntogets totalvægt er den samme.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-09-06 21:09

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få godkendt en bil der nu må trække 1450 kg med bremser til at
> måtte trække 1650 kg med bremser??

Den korte version...

Gå ind på www.fstyr.dk under typegodkendelser, her finder du data og
mulighed for evt. opvejning af dit køretøj. Du kan ved hjælp af
registreringsnummer, stelnummer eller typegodkendelsesnummer (står på reg.
atesten) finde hvad du søger.

--
MVH Hans

Fra : Morten Trab

Dato : 26-09-06 08:54

On Mon, 25 Sep 2006 22:09:00 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

> [...]
>mulighed for evt. opvejning af dit køretøj. Du kan ved hjælp af
>registreringsnummer, stelnummer eller typegodkendelsesnummer (står på reg.

Kan ikke lige umiddelbart finde en Transporter fra '88 i den liste...

Men jeg kan da ikke forestille mig at det skulle være det store
problem at få den godkendt til at måtte trække mere...

Den er godtnok nysynet, og det vil jo sikkert kræve et nyt syn at få
vægten op på den...
Kørekortet er ikke et problem, for min skyld må den med trailer godt
runde 3500kg da jeg har CE kort...

Mvh. Morten Trab

Fra : Carsten H.

Dato : 26-09-06 07:43

Kan man omvendt få sat sin totalvægt på bilen ned?

Carsten

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-09-06 08:25

> Kan man omvendt få sat sin totalvægt på bilen ned?
>
> Carsten

Ja det kan man, det kræver syn.
Men er det en gulplade er der en grænse der hedder 2025 kg da der under skal
betale ny registreingsafgift, men så kan så bare i samme omgang sænke
trækvægt til til 1475 så løber du ikke over de 3500 kg.

Om de 2025kg også gælder ældre biler ved jeg dog ikke.

Men så skal bilen til syn igen for at komme op igen.

Hilsen Jørgen